We gaan naar Duitsland verhuizen

Hallo allemaal

Volgende week dinsdag is het zover, we krijgen de sleutel van ons nieuwe huis.
We gaan verhuizen naar Duitsland, en behalve dat we daar gaan wonen, beginnen mijn man en ik ook daar ons eigen bedrijf.
Ik merk nu pas hoe super zenuwachtig ik begin te worden.
Maar we gaan er echt op vooruit, eindelijk een tuin voor de kinderen. En kunnen ze de hele dag buiten rennen en spelen.En ze krijgen eindelijk ieder hun eigen kamer.
En wij gaan bij huis werken dus we zijn er ook altijd. Natuurlijk gaat het super druk worden met een eigenbedrijf, Maar daar heb ik ook wel weer zin in.

De kinderen gaan 's morgen naar de Kindergarten en 's middags ben ik volledig tot hun beschikking.
Mijn oudste Sarah is 3 jaar en heeft heel goed door wat er aan de hand is. Zij vindt het heel spannend en wil ook graag naar ons nieuwe huis toe. Maar ze vindt het wel raar dat de mensen Duits praten. Tja over een maand of drie zal zei ook Duits praten. Ze vindt de Kindergarten ook heel mooi. Ze hebben daar ook muziekles en gym. Nou dat lijkt Saartje wel wat.

Raoul (14 maanden) heeft het allemaal nog niet door. Maar ik weet zeker dat het hem heel goed zal doen om in de vrijheid te kunnen spelen. Als we op vakantie zijn speelt hij het liefst ook de hele dag op het gras, en waar we nu wonen, kan dat helaas niet.

Zo klinkt het allemaal heel positief, en dat is het natuurlijk ook, maar ik ben echt super zenuwachtig. Wat er al niet op je af komt. En gaat ons bedrijf wel lopen. Tja, we zeggen beide een vaste baan op straks.
Maar goed af en toe moet je risico's nemen in het leven anders sta je ook maar stil..

Zijn er nog meer mensen op dit forum die misschien in Duitsland wonen?

Moest in ieder geval even mijn verhaal kwijt, want de zenuwen hebben inmiddels de overhand.

Voor wie nieuwsgierig is kan je altijd kijken op www.pensionsustrum.nl

Groetjes Saartje 06

Hoi hoi,

Is zeker erg spannend maar wat je zegt als je niets doet sta je ook maar stil.

Je site ziet er erg goed uit en het geen wat je gaat doen is volgens mij helemaal te gek.

Voor je kids is het ook allemaal erg spannend maar je heb mazzel dat ze nog zo klien zijn en de taal makkelijk op zullen pikken.

Wij zijn vorig jaar oktober ook voor ons zelf begonnen (heel iets anders dan jij)
maar, voor je het weet zit je er midden in en weet je niet beter.

Als je benieuwd ben naar ons bedrijf kijk een op www.car-refresh.nl

Ik wens je heel veel succes en plezier in je nieuwe huis en je nieuwe leven.

Gr Lique

Saartje,

Ik heb net even je site bekeken en dat ziet er goed uit zeg! Ik werk in een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking, dus het sprak mij wel aan. Mijn man ik spreken zo af en toe over een zorgboerderij, toch vinden we er teveel risico aan zitten, des te knapper vind ik het van jullie om de sprong te wagen!!! Petje af!

Heel vel suc6 en fun!

Liefs Lientje

Oh, wat leuk, zeg. Heerlijk, hoor, zoveel ruimte voor de kids. Ik wens jullie alle succes toe en hoop dat jullie pension echt goed gaat lopen! Wie weet zie je ons ook nog wel eens verschijnen, haha (onze oudste zoon heeft een PGB).

Hallo meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Lique Wat goed dat jullie ook een eigenbedrijf zijn begonnen. Loopt het goed? Ik heb ook jullie site bekeken, dat ziet er goed uit!!!

Lientje, Je bent natuurlijk van harte welkom met je groep even lekker vakantie vieren. Lijkt mij erg gezellig.
Wij zijn ons bedrijf begonnen met behulp van support en co. Misschien ook wat voor jullie. Zij ondersteunen ondernemers die een kleinschalige opvang willen starten in de welzijn.

Hannah, Ook jij bent natuurlijk van harte welkom met je kindje. Lijkt mij ook erg gezellig.
Vond je de site wat? Ik bedoel jij als ervaringsdeskundige weet het als geen andere toch?
Wij zijn altijd in voor opbouwend kritiek hoor.

Nogmaals bedankt voor jullie steun

Liefs Saartje 06

Hoi,

Kan me voorstellen dat jullie het spannend vinden en naar het buitenland en een eigen bedrijf!
Wij wonen zelf in België en dat bevalt heel erg goed, maar het is wel wennen, veel dingen gaan toch anders zoals bijv de zorg, hier betaal je contant bij bijv de ha en tandarts en dien je daarna de rekening in, dat zijn wel dingen waar je altijd rekening mee moet houden, ik weet niet hoe dat in duitsland is?!
En zo zijn er natuurlijk een tal van verschillen, maar dat went vanzelf!
Het is trouwens wel geweldig om je kinderen een 2e taal te horen spreken, mijn oudste spreekt er nu zelfs al 3, frans is hier de hoofdtaal en daarnaast duits!
Ik wens jullie heel veel succes en alle geluk toe!

Gr MJ

Hallo Saartje,

leuk dat jullie naar Duitsland verhuizen! Wij wonen er nu bijna 4 jaar en het bevalt ons prima, wij denken er niet aan om voorlopig terug te verhuizen. Ook wij wonen net over de grens maar dan thv Doetinchem. De kinderen gaan vanaf 1 augustus hier beginnen op Kindergarten en ik ben erg benieuwd hoe ze het straks vinden, vooral de oudste, die wordt in september 3. Hij brabbelt er flink op los met de buurkinderen, ook al verstaan ze hem er niet. Hij gooit er wel steeds meer duitse woorden tussendoor. Morgenmiddag mogen ze voor het eerst gaan wennen, ik ben dus erg benieuwd.
Als je nog vragen hebt over praktische zaken dan hoor ik het wel,

groetjes Danielle

Hey Saartje,

Nee, ik denk niet dat je mij en m'n doelgroep ziet verschijnen, zij zijn meer van de verre reizen 1 gaat zelfs dit jaar zwemmen met dolfijnen... Ze gaan  verder op reis dan mij, maar ik hou het in m'n achterhoofd je weet maar nooit... Heel veel suc6 en heel veel fun!!! Lekker genieten van je vrijheid, dwz tuin en werktijden, heerlijk!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan