We gaan vooruit met de misselijkheid :-)

Hoi allemaal!

De eerste 6 weken van mijn zwangerschap was ik de hele dag misselijk, zal bij velen wel niet onbekend zijn! Sinds vorige week ben ik het alleen nog maar s'middags. Vooral rond etenstijd wordt ik supermisselijk en het idee om iets van aardappelen en groente te moeten eten is ook niet erg prettig! Sommige van jullie zullen het vast wel herkennen, maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben is hoe jullie hiermee om gaan. Ik ben al begonnen om extra fruit te eten om toch de nodige vitamines naar binnen te krijgen.

Ik hoop iets van jullie te horen!

Groetjes,
Niene

Hey Niene,

Ik zit (als het goed is) nu in de 7e week. En ja, ik ben bijna elke dag misselijk. Soms maar een uurtje, soms de halve dag.
Ik drink gewoon heel veel water. Bij mij helpt dat wel. Ik moet zeggen dat ik ook een tijd gewoon op de bank blijf zitten, want als ik dan opsta word ik ook meteen duizelig. Dus ik doe het gewoon heel rustig aan.

Succes.

Groet,

Bij mij gaat het ook steeds beter, maar vandaag heb ik weer een slechte dag. De hele dag misselijk. Geen behoefte aan eten, maar met een lege maag wordt het nog erger. Dus dwing mezelf maar om een boterham weg te werken en inderdaad veel drinken. Jakkes!

Ik ben misselijk geweest tm week 16, telkens spugen spugen en nog een spugen, werd er niet goed van, maar nu gaat het sinds twee weken stukken beter, ik spuug nog wel maar geen hele dag meer en sla gewoon dagen over. Het is nu zo ongeveer 1x per week. Je vitamines zijn wel belangrijk natuurlijk en ik probeerde ook zo goed mogelijk te eten, maar bij alles wat op mijn bordje kwam draaide mijn maag zich om! Behalve fruit, daar lust ik wel pap van dus dat heb ik extra extra veek gegeten, geen idee of het werkt maar het gaf toch het idee dat ik iets gezonds deed. Ook dronk ik van die knorr vie 50% van je dagelijkse behoefte aan groente aan fruit zeggen ze dus d8 dan krijg ik in ieder geval wat vitamientjes binnen. Wat je ook zou kunnen doen, Gravitamon slikken voor de zwangere vrouw, zit alles in wat je nodig hebt!
Sterkte en hoop dat het snel over is!

Liefs Janne

Mijn vorige zwangerschap heb ik veel gespuugd. Nu (4w2d) alleen nog een misselijk gevoel. Het enige wat hielp/helpt is kleine beetje eten, verdeeld over de dag.

Bedankt voor jullie reactie's! Ik heb vandaag gelijk Gravitamon gekocht, dit werd mij ook geadviseerd door de verloskundige samen met het advies om gewoon wat vaker kleine beetjes te eten. Ik ben gelukkig nog niet zo misselijk dat ik moet spugen, ik eet wanneer ik misselijk ben een stukje cracker of biskwietje (ben ff kwijt hoe je dit schrijft :) )

Hopen dat onze misselijkheid snel voorbij is!

Groetjes,
Niene

Ik werk heel veel en moet me over de misselijkheid heen zetten. Ik begin met groene limonade en eet rustig over de hele dag kleine dingen. Als ik ergens trek in heb neem ik het gewoon, zoete snoepjes gaan er ook goed in. Meestal gaat het avond eten er met tegenzin wel in. Ik kan sochtends niet mijn tanden poesten dan moet ik spugen, Ik hoop dat het snel over is. Neem vitamine c en multivitamine.

Terug
Bovenaan