we gaan weer verder met alles

hoi hoi

22 juli ben ik gecurreteerd, dacht acht weken zwanger te zijn, maar het vruchtzakje was leeg of kindje van max twee weken....

curretage viel mee daarna op vakantie geweest......heerlijk was dat ...
het bloeden vond ik best nog wel tegenvallen......een week lang best wel veel.. en af en toe flinke buikkrampen... een keer tegelijk met pijn in de rug en been.... ( heel raar)
wie herkent dat??

De tweede week bruin bloed en later afscheiding......

nu lichamelijk weer redelijk emotioneel gaat ook wel redelijk.. vind het alleen moeilijk om te horen dat mensen zeggen dat ze zwanger zijn en babywinkels vind ik ook niet meer leuk........

heb veel steun gehad van mijn vriend familie en vrienden en dat was heel prettig...... en dan ook nog het lezen van al die berichtjes die ik heb gehad op deze site.... dat doet een mens goed..

de kinderwens blijft bestaan en zou het liefst nu weer zwanger willen zijn, alleen daar zijn nogal wat tegenstrijdige berichten over.. want mag je nu meteen zwanger worden of moet je een menstruatie afwachten.. is dat allen maar makkelijker ivm cyclus of is dat medisch gezien beter voor je..........

en ik ben best wel bang dat als ik straks wer zwanger mocht zijn ik er niet echt van kan genieten .. dat ik bang ben dat het weer mis kan gaan... wie herkent dat

voor de rest wens ik iedereen heel veel plezier, succes en geniet van alles en als je je even niet zo happy voelt ..ik denk aan je.......

liefs tobi

Hoi Tobi,

fijn dat je weer een beetje bijgekomen bent en het meegenieten van andere baby's en zwangeren komt vanzelf wel, dat kan je niet forceren.
Je lichaam heeft inderdaad tijd nodig om bij te komen, maar er zijn ook veel zwangerschappen die meteen na een miskraam weer goed gaan. Volgens mij als je er aan toe bent kan het ook niet zoveel kwaad, maar ik ben ook maar een leek. In elk geval dat de uitgerekende datum anders lastig zou zijn, dat zou ik aan mijn laars lappen, dat zien ze dan bij een echo wel, en trouwens, hoeveel baby's houden zich aan uitgerekende data?
Tuurlijk zal het altijd weer heel spannend zijn en minder onbevangen als je eerste zwangerschap, maar dat zullen we allemaal hebben, als het zover is, moeten we gewoon zo positief mogelijk proberen te kijken.
Succes met alles weer!

Hoi Tobi,

fijn dat je weer een beetje bijgekomen bent en het meegenieten van andere baby's en zwangeren komt vanzelf wel, dat kan je niet forceren.
Je lichaam heeft inderdaad tijd nodig om bij te komen, maar er zijn ook veel zwangerschappen die meteen na een miskraam weer goed gaan. Volgens mij als je er aan toe bent kan het ook niet zoveel kwaad, maar ik ben ook maar een leek. In elk geval dat de uitgerekende datum anders lastig zou zijn, dat zou ik aan mijn laars lappen, dat zien ze dan bij een echo wel, en trouwens, hoeveel baby's houden zich aan uitgerekende data?
Tuurlijk zal het altijd weer heel spannend zijn en minder onbevangen als je eerste zwangerschap, maar dat zullen we allemaal hebben, als het zover is, moeten we gewoon zo positief mogelijk proberen te kijken.
Succes met alles weer!

Hai Tobi,

Fijn dat alles weer achter de rug is. Ik ken je gevoel maar al te goed. Ik ben 10-5 gecurreteerd, na een zwangerschap van 6wk (ik zou 10wk zijn maar vruchtje was 6wk).
Dat was voorons de 2e keer al. De gynaecoloog is bij ons onderzoeken gaan doen voor de chromosomen,schildklier en stolling. Hier krijgen we volgende week de uitslag van. Hij vertelde toen ook dat het beter is dat je eerst 1x ongesteld wordt, zo kan al het "prut"er nog weer uit. Dit hebben wij netjes gedaan, het duurde wel 6 wk voordat ik ongesteld werd, maar goed ik had ook tijd nodig. Bij deze miskraam had ik niet zo sterk van ik wil direct weer zwanger worden, bij de 1e keer wel. En ik wou toch de raad van de gynaecoloog opvolgen. Ik werd dus netjes ongesteld en toen zijn we het weeer gaan proberen, en nu ben ik weer 6 wk zwanger. Het is voor je gevoel een lange tijd dat je moet wachten, maar ik ben blij dat we het gedaan hebben zo weet je hoever je bent en krijg je niet weer termijn   echo's dat ze niks zien en je zit weer in de stress enz. Daar had ik geen zin in. Het voelt deze keer compleet anders. Ik voel bijna niks, het is wederom erg spannend. Volgende week donderdag echo dus.
Ik wens jou veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn.

Gr. Mayke

Hi Tobi,

Wat vervelend dat je zolang last hebt gehad van bloedverlies, afscheiding en krampjes e.d. Ik herken dat niet, na één dag flinke krampen en een krappe week bloedverlies was het weer weg. Ik heb nog wel tot mijn volgende menstruatie last gehad van die witte afscheiding en van schijfen in mijn borsten. Volgens mijn gyn komt dat vaker voor omdat met de eerst volgende gewone cyclus alle zwangerscahpshormonen weer uit je lichaam gaan. Het duurde bij mij wel 9,5 week maar toen waren alle zogenaamde zwangerschapspijntjes ed weg. Je hoeft niet te wachten tot je één cyclus hebt gehad maar ik vond het zelf wel prettiger om eerst die laatste restjes hormonen kwijt te raken. Met die eerste menstruatie sloot ik het geheel emotioneel (voor zover dat ooit lukt) ook af en had ik het gevoel dat het makkelijker voor me was om door te gaan. Dit is natuurlijk heel persoonlijk.

Nou meid doe het rustig aan en doe dat waar je je prettig bij voelt. Zo'n miskraam is niet niets.

Liefs,
Daantje

Lieve Tobi,

probeer je niet al druk te maken over hoe je je zal voelen als je weer zwanger bent. Dat is zorg voor later. En wanneer je weer zwanger mag worden, als jouw lichaam er aan toe is. En bij de meeste vrouwen is dat niet direct. Dus ga er gewoon vanuit dat je in je eerste cyclus na je miskraam niet zwanger wordt, scheelt een hoop teleurstellingen.

En wanneer je wel weer zwanger bent, dan ga je gewoon lekker genieten. Op moment dat het even wat minder gaat mag je je zorgen maken, maar laat het niet de boventoon voeren.

Van de zwangerschap na mijn eerste miskraam (ruim 8 jaar geleden) heb ik geen moment genoten, door alle spanningen was ik tot week 20    beroerd. Hing de hele dag boven de wc pot (eigenlijk boven een emmer maar je snap me wel).

Daarna heb ik me voorgenomen me niet meer te laten leiden (anders wordt het lijden) door angst. Ook nu probeer ik positief te zijn en behalve op met moment van bloedverlies) ben ik dat ook.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, kijk positief naar de toekomst, jou droom komt ook wel uit. Dromen zijn je hoop voor de toekomst.

Kus
Miep

Terug
Bovenaan