We hebben een zoon!!!!

Yeah, afgelopen zondag is dan eindelijk onze zoon geboren na een zwangerschap vn 41 weken en 3 dagen.

Zaterdagochtend had ik nog een berichtje hier geplaatst met het bericht dat ik er moedeloos van werd dat het zo lang duurde. 's avonds hebben we de vk laten komen vanwege hoofdpijn die de hele dag duurde. Ik bleek een te hoge bloeddruk te hebben en we werden doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier hebben ze toen een aantal testjes gedaan en aangezien deze goed waren mochten we weer naar huis, maar ik mocht niet meer thuis bevallen (domper).

Zondagochtend moesten we om 10.00 terugkomen voor wederom allerlei testjes. Toen hebben ze besloten me meteen op te nemen en me te gaan inleiden. Ik bleek na inwendig onderzoek al 3 cm ontsluiting te hebben en ze hebben toen om 11.45 meteen de vliezn gebroken. De weeën kwamen direct op gang en ik werd ook nog aangesloten op een infuus met een weeënopwekkend middel. De weeën kwamen op den duur veel te snel achter elkaar en toen heb ik pijnbestrijding gekregen (morfinepompje, heerlijk!!!!!). Om 14.30 had ik al 5 cm ontsluiting en om 17.30 al 8.

Uiteindelijk heb ik 40 minuten geperst en is onze kleine d.m.v. de vacuümpomp gehaald. Helaas hebben ze ook nog een knip moeten zetten maar hier heb ik niks van gemerkt.

Al met al viel de bevalling me erg mee en vooral de duur ervan (7,5 uur).

En daar ligt hij dan...onze kleine jongen. Wat is het een heerlijk ventje en wat geniet ik van het moederschap! Ik kan me mijn leven nu al niet meer voorstellen zonder hem. Het was het allemaal waard!!

Hierbij neem ik dus afscheid van het forum "zwanger zijn" en wens ik alle dames een hele fijne zwangerschap en bevalling toe!!

Groetjes Anna

Terug
Bovenaan