we hebben het de kids verteld

A

Anoniem

Guest
Daar ben ik dan weer even, Thijs ligt nu even lekker in bed. Gister heb ik geplaatst dat mijn schoonvader overleden is, en na een goed gesprek tussen eric en mij, hebben we het Bas en Iris verteld. Ze konden hem niet, maar toch.............Vorige zomer hebben ze Bas en Iris nog   harthandig aangesproken midden op straat toen ze met de oppas aan de wandel waren. Ze hebben toen ook Bas door elkaar staan schudden, en in de tussentijd waren er wel mensen bij gaan kijken, maar niemand die wat deed! Dit staat nu nog vers in hun geheugen. Ik heb het een vergadering genoemd, en verteld dat als ze iets willen weten, ze alles mochten vragen, en ook mochten zeggen wat hun ervan vinden, en geprobeerd om eerlijk en duidelijk te zijn. Eerst hebben we gevraagd of ze nog weten wie in dat huis wonen, en toen steeds 'n beetje verder gegaan. Ook hebben we verteld daar papa daar niet zo'n fijne tijd had, en ook niet graag daar was. Volgens mij hebben ze het wel goed begrepen. Maar na 'n tijdje aan tafel zei Bas, ik vind het wel erg, maar mag ik nu weer spelen? Ben naderhand buiten, en toen kwamen de buurmeisjes naar Iris, en ze wisten van hun mama dat opa dood was gegaan, toen zei Iris, dat was niet opa, maar de papa van papa. Zo kun je zien dat ze hem nooit als opa hebben gezien denk ik. Van mijn ouders heb ik 'n foto in de kamer, en dat zijn opa en oma hemeltje voor hun, daar kun je ook wat over uitleggen. Hopelijk kunnen hun het ook een goed plekje geven.

groetjes en bedankt voor jullie lieve reacties, want ik weet ook wel dat je vaak niet weet hoe je in zo'n situatie moet reageren. Wendy

Lees nu pas deze topic..
Was net een reactie aan het type op je andere.

Complimenten..
Je had het niet beter kunnen doen!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan