We hebben mogelijke oorzaak gevonden waarom het bij ons moeilijker gaat

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb gisteren IUI gehad. Een dag eerder dan gepland.
Woensdag moest ik weer naar het ziekenhuis om te zien
hoe ver mijn follikel was. Die bleek dus al zo groot dat ik een
LH-test moest doen. Dat houdt in dat ze gaan testen of je zelf al
het hormoon aanmaakt die ervoor zorgt dat je eisprong plaatsvindt.

Als de test positief zou zijn dan moest ik donderdag al voor IUI.
Nou, en die was dus positief. Toen snel nog dingen regelen. Eerst mijn
man gebelt dat hij thuis moest komen. Was op cursus aan de andere kant
van het land. Hij heeft zich voor de rest van de week ziek gemeld. En s'avonds
moesten we nog naar de SEH om pregnyl te laten spuiten. Dat is hetzelfde hormoon
dat ervoor zorgt dat je eisprong plaats gaat vinden, alleen dan iets versnelt. Ze kunnen dan preciezer gaan insemineren qua tijd. Toen weer naar huis om nog te klussen.
Omdat mijn eigen lichaam het hormoon al aan het aanmaken was moesten we toch maar gaan klussen.

Mijn man had zich dinsdag (omdat we dachten dat we vrijdag  IUI zouden hebben)  nog afgetrokken (sorry, weet even niet hoe ik dat netjes neer  kan zetten). Woensdag moesten we nog klussen en donderdag moesten we s'morgens zaad inleveren. Dus we waren wel bang dat het zaad misschien niet voldoende zou zijn. Maar dat bleek niet het geval, gelukkig !!!!!   Tijdens de inseminatie deed het mij vreselijk veel pijn. Maar wat bleek nu ??? Mijn ingang naar de baarmoeder is héél nauw en lag een beetje gedraaid. De gyn had ook moeite om het slangetje voor de IUI erin te krijgen, vandaar dat mij dat zo zeer deed !!!!! Dus waarschijnlijk is dat ook het probleem dat wij niet op een gewone manier zwanger kunnen  raken !!!!  

Het grote wachten is  wéér begonnen en we zullen  het wel zien......
Sorry, voor het lange verhaal maar wilde dit toch wel graag even kwijt !!!!

Dikke knuffel van Biaggi, 25 jaar, 1e kindje, ronde 19 (25)  

hoi biaggi,
Nou hopen dat het gaat lukken. Heb je nu ook nog veel pijn of merk je er weinig van?
Heel veel sterkte en ik hoop dat je deze maand dan eindelijk goed bericht kan brengen en dat je zwanger bent.
sterkte en tot snel
kusjes sas

Hoi,
Zeg heeeeeel veeel succes gewenst ik hoop dat ze de oorzaak van het niet zwanger worden hebben ontdekt. het is toch wel fijn om te weten waarom het niet is gelukt.
Groeten Barbara

Ik hoop voor je dat het klussen deze keer niet voor niets is geweest. Wat een stom woord is dat eigenlijk toch hè....klussen.... klinkt niet écht romantisch (maar dat is het natuurlijk ook niet als het moet).

Doet het vrijen geen pijn bij jou? Aangezien je dus erg 'nauw' bent. Ik heb daar namelijk ook  veel last van. Zwanger worden (en dus vaak vrijen) is voor mij daarom niet altijd een   pretje.Ik ben heel benieuwd.

Lfs Benthe

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties en jullie medeleven !!!!

Voor Sas,
Nee, ik heb nu geen pijn meer.
Tijdens het insemineren wel en daarna
moest ik 5 min blijven liggen voordat ik
mocht opstaan. Daarna was ik nog wel
een beetje shakie maar nu heb ik nergens meer
last van.

Voor Benthe,
Bij mij doet het vrijen geen pijn.
Ik denk dat dat komt omdat bij mij
de ingang van de baarmoeder nauw is
en niet de ingang van de vagina. Is dat bij
jou wel het geval dan ??? Dat lijkt mij geen
pretje !!!!

Meiden, veel succes met zwanger worden en hopelijk
kunnen we allemaal deze maand melden dat we zwanger zijn !!!!!!!!!!

Dikke knuffel van Biaggi

P.S. Ik heb mijn NOD 19 febr en jullie ???

oooowwwww, wat spannend!

Wat zou het toch supertof zijn als het nú in 1 keer raak is zeg!
Zeker met het verhaal van je schoonzus op de achtergrond, ik gun het je echt énorm, nog meer dan ik het mezelf gun!  Ik word er  gewoon zenuwachtig van! Wat zul je ongeduldig zijn...

Maareh, hoe kan het dat jij de 19e al je NOD hebt?
Ik heb waarschijnlijk vandaag of morgen mijn eisprong,  dus 24 of 25e NOD?!  

Wat spannend zeg, nu maar afwachten of het gelukt is...
Ik hoop het voor jullie.
Sterkte met wachten.
Liefs Rene

ik las net jouw felicitaties aan mij. O wat kan ik me voorstellen dat het voor jou erg moeilijk is om al die zwangeren voorbij te zien komen. Heel veel sterkte en succes, de komende tijd. Gelukkig heb je nu misschien wel de oorzaak te pakken. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik zal voor je duimen voor een goede afloop!

D

Terug
Bovenaan