We krijgen een meisje

Hallo allemaal,

Net de 3d-echo gehad..en we krijgen een meid..een zusje voor Silvy wat leuk! De placenta lag aan de voorkant en konden we het gezichtje niet goed zien..maar we mogen een nieuwe afspraak maken en hopen dat de placenta dan anders ligt zodat we het gezichtje ook goed kunnen zien. Binnenkort aan de babykamer beginnen echt een meiden kamer word het natuurlijk.. Zometeen als Silvy wakker is gaan we een leuk roze pakje kopen.
Het kindje groeit gemiddeld en alles was goed op de echo..alles zat erop en eraan.
Op naar de 20 weken echo 22 december..
Maar eerst een pakje kopen vanmiddag.
Ik ben alweer 18 weken en 3 dagen zwanger.
Vandaar dat ik het kindje nog niet echt voelde want de placenta zit aan de voorkant.
Kan je dat nog veranderen denken jullie?
Op naar de 20 weken echo..en binnenkort mogen we natuurlijk terugkomen voor de 3D-echo en hopen dat de placenta dan anders ligt.
Weten jullie al wat het word bij jullie?

xxx

Hey zeevang,

Gefeliciteerd met jullie dochter... weten jullie het zeker?? dat je niet straks bij de 20 weken te horen krijgt dat het een jongen is... of was het overduidelijk? Nou super hoor, 2 meiden!
Wij willen het niet weten hoor! Het blijft voor ons nog even een verrassing.

We doen trouwens de 20 weken echo niet. We laten het toch niet weg halen als het niet goed is en het geeft geen zekerheid. Niet als ze afwijkingen zien (sommige zijn bij 30 weken ineens verdwenen of blijken achteraf geen afwijkingen te zijn!) en ook niet als ze niets zien (5 van de 10 hartafwijkingen bijv ontdekken ze niet eens bij de echo!). Een groot aantal afwijkingen, waaronder waterhoofd, ontstaat pas na 20 weken. Dus ja wat voor een zekerheid biedt het je dan! niets!
En over veilig in het ziekenhuis bevallen (want dat zou dan mijn enige reden zijn om het te doen), daarover zei mijn vk dat het niet onveiliger is om thuis te bevallen als je geen 20 weken echo hebt gedaan. Kindjes met afwijkingen poepen 99% zeker in het vruchtwater en ze hebben altijd eerste hulpmiddelen bij zich die ze kunnen gebruiken.
Ik zou niet goed tegen de onrust kunnen als ze misschien iets zien, maar wat nog niet zeker is... dan zit je in spanning om misschien wel niks. En ik wil me ook niet blij maken met een echo die geen zekerheid geeft. als alles goed is op dat moment is dat mooi maar dat zegt niks over de rest van de zwangerschap. Zo kreeg mijn collega toch een kindje met een hartafwijking (een ernstige) die ze niet op de echo's hebben gezien (ze heeft er 4 gehad)... dus ja... voor mij zegt zo'n echo niks. Ik ben al zo'n piekeraar.. dat blijft de rest van mijn zwangerschap dan bij me, ook als het niks voorstelt.
Dan doe ik liever een pretecho waarin niet gescreend wordt, maar goed dat zien we dan wel. Over 20 weken al houden we het in onze armen als het goed is, ik vind het ook een heel mooi ding dat het verborgen zit en dat mag ook nog wel even zo blijven voor mij.

Ik ga meer af op de gewone controles. als het hartje goed klopt, het goed groeit en het goed beweegt voelt het kindje zich heerlijk! Dat is een goed teken. de kans is dan heel groot dat het gezond is. dat zijn de woorden van de vk.

Nou een heel relaas maar tegenwoordig is het niet vanzelfsprekend dat je er überhaupt over na denkt om het niet te doen! Vandaar dat ik mezelf gelijk maar even uitleg! Voordat anderen vragen waarom wij het niet doen!

Hey Bloempje,

Het was overduidelijk een meisje op de echo.
Tuurlijk bied de 20 weken echo geen zekerheid en ik begrijp je ook goed hoor als je de 20 weken echo niet wilt doen.
Wij vinden het altijd erg leuk de echo's om ons kleintje te zien bewegen.
22 december hebben wij de 20 weken echo en we hopen natuurlijk dat alles gezond is.
Maar zover die echoscopiste vandaag kon zien zag alles er prima uit.
Bloempje,Heb jij geen voorgevoel wat het word bij jullie?
Vanmiddag meteen een leuk roze pakje gekocht voor de kleine meid in mijn buik.
Zometeen 2 meiden in huis erg leuk!
Ik moet in het ziekenhuis bevallen..ook omdat mijn placenta bij mijn vorige bevalling operatief verwijderd moest worden.
En ik was toen ook 3 liter bloed verloren..en ze was met 34 weken geboren,
We hopen dat de kleine meid nu wat langer in mijn buik blijft zitten.

Liefs

Liefs

Hallo

Wat leuk dat jullie een meisje krijgen!! Gefeliciteerd.

Wij hebben 28-12 weer een kiekje naar ons kindje. Om even op bloempje terug te komen, ik ga voor de echo om te genieten van de kleine mup in mijn buik. Mijn vriend wilt echt de screening en is als de dood dat er iets mis is. Ik denk daar niet over na en geniet van al dat gefriemel in mijn buik als ik het niet voel maak ik me wel zorgen hoor.

Wij zijn er nog niet overuit of we het willen weten wat het wordt. Ik wil het weten om praktische redenen. Maar het maakt ons verder niet uit of het een jongen of een meisje wordt. Al heb ik stiekem het gevoel dat hij voor een jongen gaat hihihi. Maar hij ontkent het.

Mijn dochter is 2 dagen voor de do date thuis geboren (heerlijk) ze was erg zwaar en moest voor suiker controlle naar het ziekenhuis. (vet balen) Een maal in het ziekenhuis moesten we meteen 8 dagen daar blijven!!! Ze bleek een infectie tijdens de bevallen gekregen te hebben en moest direct de babyafdeling op aan slangetjes hartslag meter enz enz. Een reus van een baby in zo'n glazen bakkie, dat was geen gezicht hihi.

Nu moet ik met 35 weken naar de gyn voor onderzoek om te kijken waar die infectie vandaan kwam. Als dat door mij komt moet ik in het zh bevallen en krijg ik antibiotica toegedient tijdens de bevalling. Verder krijg ik een hoop groei echo's om de groei in de gaten te houden. Want als ze wisten dat mijn dochter zo groot en zwaar was (4600gram) mocht ik niet eens thuis zijn bevallen.

Zeevang hoe heb jij je gevoelt als je zoveel bloed bent verloren....? ik vond 1 liter al veel en voelde me beroerd! Je hebt dus wel wat te voorduren gehad zo te lezen, lijkt me niet makkelijk. Met hoe veel weken mochten jullie, jullie dochter mee naar huis nemen??

xxx

Hoi Toverfee,

Goed dat jij ook zo goed in de gaten word gehouden door de gynacoloog.
Hoe oud is jou kindje Toverfee,
Ons dochtertje word volgende maand 2 en ze weegt nu 12 ,1 kilo.
Nog iets te licht voor haar leeftijd.
Ik heb me heel beroerd gevoeld toen ik 3 liter bloed was verloren.
een dag later kreeg ik 3 liter bloedtransfusie.
Ik ben wel een paar keer weggevallen iedere keer doordat ik zoveel bloed was verloren.
Ons dochtertje Silvy mochten we na 3 weken pas na haar huis..ze heeft 3 weken lang aan slangetjes gelegen.
Ze had een geboorte gewicht van 2350 gram.
Wij wilde het nu ook weer om praktische redenen weten het geslacht..kunnen we beginnen aan de babykamer en spulletjes kopen.
Hoeveel weken ben jij nu zwanger ben jij nu?
Dinsdag ben ik alweer 19 weken zwanger gaat snel.

Liefs

Hallo Zeevang

Mijn dochter Linn is van 23-02-2005 dus al bijna 6. Zei woog met 1 jaar al 11,5 kilo haha maar wat wil je ook met een geboorte gewicht van 4600 gram!
Nu is ze mooi slank dus alles is goed gekomen.

Ik ben morgen 17 weken zwanger en ja het gaat echt super snel!

Had jij ook moeite met de hechting met je kind?? omdat ze zolang in het ziekenhuis gelegen heeft?
Bij mij heeft het echt lang geduurt voordat ze van MIJ voelde. ik had steeds het gevoel dat ik haar uiteindelijk weer weg moest geven. Heel naar gevoel was dat. Gelukkig is alles meer dan goed gekomen hihi.

xxx

Hoi Zeevang,

Duimen dat nu de kleine dame langer op zich laat wachten als haar grote zus! Echt gezellig twee meiden, goed te horen dat ze goed groeit. Ik moet mezelf echt inhouden om niet te veel jurkjes en roze kleertjes te kopen...Ik kreeg al de opmerking dat een rokje of jurkje helemaal niet praktisch is als ze nog niet lopen. Wat is jou/ jullie ervaring hiermee?
Liefs

Terug
Bovenaan