We kunnen de knoop niet doorhakken

<p>Dag allemaal,</p><p>Afgelopen maand zijn we aan het klussen geweest voor een derde. Veel gesproken, veel getwijfeld. We gaven het een poging.  Helaas was ik rond de eiersprong ziek + extra werk en stress rond de kerst = geen zwangerschap.</p><p>Balen denk je dan. Maar door alle onzekerheden in de dagen voor mn memtruatie, door lichamelijke ongemakken die er normaal niet waren werden mn gedachte zo heen en weer geslingerd dat ik er helemaal klaar mee was. Klaar om ongesteld te worden en al dit "gezijk" achter me te laten. Eenmaal ongesteld en opgelucht voor een dag, begon de dag erna het gekriebel toch weer. Maar door mijn gedimdam heeft manlief er eigenlijk "niet zo zin meer in". Het is goed met de twee die we hebben. Wat doen we moeilijk?</p><p>Maar als ik dan weer denk: nou dit is het dan. Word ik toch best een beetje verdrietig.</p><p>We hebben de afgelopen paar dagen veel gesproken. Alle bezwaren zijn oplosbaar. Voor mezelf kijk ik nu puur naar: wij nog een kindje, met alle liefde die je daar voor krijgt en geeft.  Manlief ziet het niet zo "zweverig" een baby is altijd leuk over 20 jaar ook en dan worden we misschien wel opa en oma dus prima toch... toch twijfelt ie ook weer: een reden om het niet te doen is er nou ook niet echt.</p><p>Wat een chaos in ons hoofd. Buikpijn krijgen we er van. Zetten we door of toch niet. Ik wil het er niet door drukken want ik wil het alleen als hij er achter staat. Zolang ik dat gevoel niet heb wil ik niet. Maar hij weet het gewoon niet. Hij zegt: als jij het echt graag wilt doen we het toch. Ik wil het je niet ontnemen.</p><p>En die woorden zorgen er juist voor dat ik het dan weer niet wil. Niet op die manier.</p><p>Help!</p>
 
Lastige situatie als de twijfels steeds zo opspelen!

Ik heb 2 dochters (4 en 2.5) en 17 weken zwanger van de 3e nu. Een 3e kindje was voor ons nooit een twijfel, dit wilden we beiden. Als er al 'twijfels' waren, waren die er meer bij mij dan m'n man omdat ik het op sommige dagen echt al super intens vindt met 2 kinderen. En dan denk ik: HOE dan met 3 kinderen?? Maar toch is de wens voor een 3e er altijd geweest voor ons allebei. Nog een keer zwanger zijn en bevallen, wil ik graag! Nog een keer door de babytijd wil ik wat minder graag, maarja dat hoort er helaas weer even bij. Als je er middenin zit is het kei zwaar, zodra het achter de rug is denk je: ach, dat was maar zo'n korte periode haha!

Praktisch is het voor ons helemaal niet handig om.dit jaar een baby te krijgen. We wonen super klein,onze dochters slapen al samen op 1 kamer en delen al 1 kast. We hebben beneden geen eens ruimte voor een box, echt niet. Geen ruimte voor een kledingkast voor de baby. Dus de baby krijgt niet meer dan een bedje en een leeggeruimde plank voor kleertjes in de badkamer. We zitten in een mega verbouwing en tegen de herfst hopelijk klaar dus een berg meer ruimte en slaapkamers voor iedereen, maar we verbouwen dus keihard in de zwangerschap/zodra de baby net geboren is én met 2 kinderen erbij. Zeeeer zeker niet ideaal, maar ach.. we overleven het wel en de wens voor een 3e was toch heel groot! We wilden geen jaar meer wachten tot de verbouwing klaar was, omdat er dan een leeftijdsverschil van minimaal 4 jaar zou zijn tussen de 2e en 3e en dat vind ik echt teveel...

Wat ik wil zeggen is dat er altijd wel grote bezwaren kunnen zijn, maar als de wens er echt is, dan komt het heus goed en ga er dan voor. Maar het lijkt me wel echt lastig in jouw situatie of je man er wel écht blij mee zou zijn als je zwanger bent en dat is natuurlijk wel het allerbelangrijkste.. t is toch een keuze die je samen moet maken, je moet samen voor de baby zorgen en elkaar geen verwijten maken in de toekomst van: jij wilde het wel, of jij wilde het niet... dan komt het niet goed..
 
Terug
Bovenaan