we werden gewoon naar huis gestuud!!!

2 weken geleden hebben wij eindelijk de stap genomen om na 15 maanden naar de huisarts te gaan na 15 maanden proberen om zwanger te worden, ik en mijn vriend zijn samen geweest, ik vond het heel eng, maar na 5 minuten stonden we weer buiten, hij stuurde ons gewoon weg, hij zei letterlijk dat we nog niet lang genoeg geprobeerd hadden, hij zei tegen ons dat we in januari maar eens terug moesten komen, omdat er gemiddeld 1 jaar voor staat. veel verdriet, want na 15 maanden proberen zouden er toch wel eens stappen ondernomen mogen worden? we hebben lang genoeg zelf geprobeerd! nu zitten we af te wachten tot het eindelijk januari is en we daar weer heen kunnen! zo frustererend!! wie heeft dit ook meegemaakt?? of wie weet wat we nu kunnen doen?

Hoi Danielle,

wat vervelend zeg!! Je HA snapt niet helemaal hoe frustrerend het is als je niet zwanger wordt.

Deels snap ik hem wel, ik ben wel doorgestuurd naar de gyn, die heeft bij mij gekeken(baarmoeder er goed uitzag en of ik wel eisprong had) en het zaad gecontroleerd. Dat bleek allemaal goed te zijn en we konden weer naar huis voor min. een half jaar!

De gyn zei dat de kans dat ik spontaan zwanger zou worden nog steeds groter was dan met hulp. 80% is zwanger in een jaar en dat loopt op naar 90% in het tweede jaar.
Dus   bij mij gingen ze ook pas beginnen met de behandelingen na 2 jaar.
Daarom is jou HA waarschijnlijk wat voorzichtiger. Aan de andere kant, als jij vermoeden hebt dat je eisprong niet goed is of het zaad slecht kun je voor een second opinion gaan bij andere HA of proberen zelf een afspraak te maken bij de gyn.

Het is een heel verhaal geworden, veel succes.

groetjes Belle

Hoi Danielle, ik zou METEEN naar een andere huisarts gaan. Of je zoekt echt een nieuwe huisarts, of je vraagt of je bij een huisarts 1-malig langs mag komen of dat je een second opinion wil.

Ik vind het ronduit BELACHELIJK!!  15 maanden is ontzettend land en je wil gewoon graag wat zekerheden dat het goed zit etc. etc. Als je dat eenmaal weet, heb je ook weer nieuwe moed om verder te gaan.

Ik zou het wel weten en me inschrijven bij een nieuwe huisarts en meteen daar een afspraak maken.... Ik hoop dat jullie snel ee doorverwijzing  krijgen, succes hoor!    

Dag Danielle,
Mijn huisarts reageerde heel anders! Ik ben ook 15 maanden al aan het proberen zwanger te worden en het is in die 15 maanden ook 1 keer gelukt. Helaas werd het na 5 en een halve week een miskraam, dat was in januari. Mijn huisarts heeft me dus wel doorgestuurd en ik ben ook al bij de fertiliteitsarts geweest een paar weken geleden. Die moest wel overleggen of ik toch niet tot januari moest wachten om het minstens weer een jaar te hebben geprobeerd. Uiteindelijk is besloten om zaadonderzoek en follikelmetingen te gaan doen. Je moet gewoon eisen dat je een verwijzing krijgt, want volgens mij hanteren huisartsen de regel dat je na 1 jr proberen zonder resultaat doorverwezen mag worden. Ik merkte hoe opgelucht ik ben dat we nu wat hulp krijgen, want ik werd er zo onzeker van. Elke maand weer die teleurstelling. Dus eis het van je huisarts of ga naar een andere huisarts!! Veel succes!! liefs Poek

Hoi,

Ik kom eigenlijk van het zwanger worden forum, maar kijk hier ook weleens. Snap echt niet dat je HA zou lullig kan doen zeg. Hij weet zeker niet hoe je je eigen voelt als je al langer dan een jaar bezig bent. Hopelijk ben je voor januarie al zwanger en hoef je niet meer naar je HA terug.

Zelf zit ik nu in ronde 11 voor een 2de kindje. Bij mijn 1ste was het raak in ronde 18. Ben toen niet naar de HA geweest, durfde het toen niet zo goed. Toen ik eenmaal durfde hoefde het niet meer, want het was raak. Nu zat ik al na 2 mnd bij mijn HA, omdat mijn ongi weg bleef. Hij verwees mij door naar de gyn en daar loop ik nu nog steeds. Heb nu de laatste 3 rondes CLOMID geslikt.

Liefs Patricia

Hoi Danielle!

Ik herken het verhaal. Toen ik net 20 was ben ik gestopt met de pil. Na een jaar ook de stap gemaakt naar de huisarts. Ze vond dat ik nog jong genoeg was en dat ik ook helemaal niet zo'n haast hoefde te maken. Ik werd zo pissig dat ik begon te janken en te schreeuwen. Ze schrok schijnbaar zo erg dat ze meteen een verwijskaart voor de gyn schreef. Ze vertelde er wel bij dat de gyn mij waarschijnlijk ook naar huis zou sturen, en dat ze me die verwijskaart alleen maar voor mijn gemoedsrust gaf. Jaja... In het ziekenhuis nam de gyn mij gelukkig heel serieus en kort daarna was ik zwanger.
Wat dat betreft moet je gewoon brutaal zijn hoor!

Een jaar  na de geboorte van mijn dochtertje, wilde wij graag weer voor een 2e gaan. Mijn menstruatie bleef echter uit. Al na 5 maanden zat ik weer bij de huisarts en weer hetzelfde verhaal. Maar ik kreeg die verwijskaart! Nu ben ik met de 3e ronde clomid 100mg + pregnyl bezig.

Ik hoop voor je dat je snel de moed kunt verzamelen om weer naar de huisarts te gaan. Neem jezelf voor dat je niet eerder vertrekt als dat je een verwijskaart hebt. Ze kunnen hoog en laag springen, maar het is JOUW leven en JOUW kinderwens. Daar heeft een huisarts niks over te willen. Je wacht er nu al lang genoeg op.
Heel veel succes meid!

liefs Nicole

Hoi Danielle,

Wat vervelend dat jouw huisarts je niet doorstuurd naar de gyn. Ik ben zelf al na een half jaar doorgestuurd, omdat ze mijn cyclussen toch wel aan de lange kant vond.

Nou heb ik van verschillende meiden hier op het forum begrepen dat je tegenwoordig niet altijd een verwijsbrief nodig hebt. En dat je zelf ook gewoon naar de gyn kan bellen om een afspraak te maken. Dit heb ik al een paar keer gelezen. Ik zou gewoon zelf naar de poly bellen en je verhaal uitleggen. Om vervolgens zelf een afspraak te maken.

Succes ermee, je wacht al lang genoeg!!

Liefs Jane

Hoi Daniëlle,

Je kunt inderdaad gewoon zonder verwijsbrief een afspraak maken bij de gynaecoloog. Ik heb dat in 2004 ook buiten de huisarts om gedaan, en niemand (ook de verzekering niet) heeft er moeilijk over gedaan.

Veel succes!

Terug
Bovenaan