We weten het niet zo goed meer

Hallo allemaal,

Ik lees de berichten op dit forum regelmatig, maar heb nog nooit zelf iets geschreven. Daarom eerst maar even in het kort ons verhaal. We proberen nu al ruim 2 en een half jaar een kindje te krijgen. Na een jaar was ik de eerste keer zwanger, maar dat werd een miskraam. Daarna was ik na drie maanden weer zwanger, maar helaas opnieuw een miskraam. In beide gevallen een missed abortion (pas later werd ontdekt dat het vruchtje al gestopt was met goeien.) Na de tweede miskraam hebben we bewust een pauze ingelast om lichaam en geest even wat rust te gunnen. Na hebben we er weer acht 'ronden' opzitten, maar helaas zonder succes. We worden er zo langzamerhand een beetje moedeloos van en je wordt er ook niet zekerder door.  Nu twijfelen  we heel  erg. Is dit al het tijdstip om actie te ondernemen? Misschien weer eens langs de gyn, of heeft het misschien zin om eens het zaad van mijn man te laten testen? Maar ja, ik ben natuurlijk twee keer zwanger geweest, dus misschien moeten nog wat geduld hebben. Kortom we weten het niet zo goed. Misschien hebben jullie advies?

Groetjes, M.

Hoi M,

Wat vervelend voor je dat het zo lang duurt. Ik kan me voorstellen dat het je erg aan het twijfelen brengt.

Misschien dat je als eerste stap eens bij de huisarts langs kunt gaan. Wellicht dat hij je advies kan geven.

Men zegt ook wel eens dat als je er teveel mee bezig bent, het vaak ook niet lukt. Je moet het soms ook even loslaten. Toen wij de stap namen om te gaan proberen kindjes te krijgen, heb ik ook wel eens ovulatietesten gehaald. Dan kun je je cyclus in kaart brengen. Misschien dat je door alle zorgen geen eisprong hebt?
Ik ben zelf geen dokter dus helaas kan ik je geen kant en klare oplossing geven.

Heel veel succes in ieder geval en hopelijk mag je snel een positieve test in je handen houden!

Groetjes,
Maike

Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Ik zou zeker een gesprek aangaan met je huisarts en kijken hoe die er tegenover staat.
Soms is dat een beetje afhankelijk van je leeftijd, en verschilt het natuurlijk per arts.
Hou er rekening mee dat hij je eerst vraagt om bijv een paar maanden te temperaturen voordat je wordt doorverwezen.

Veel sterkte en ik hoop dat ik snel goed nieuws van je kan lezen,

nina

Hey Mirjam,

Ik heb ook 2 miskramen gehad en wij mochten een chromosomen onderzoek laten doen (wij hebben al een gezonde zoon van bijna 3).
Je mag dit onderzoek laten doen als je 2 miskramen hebt gehad. Je laat gewoon je bloed prikken en dat wordt onderzocht. In de meeste gevallen komt er niets uit en dan wordt er ook niet verder onderzocht.
Maar omdat je al twee jaar bezig bent met zwanger worden zou ik toch even naar de huisarst gaan.

Sterkte er mee.

Groetjes Marije

Terug
Bovenaan