Een moeilijke beslissing voor jullie. Ik heb na de geboorte van mijn eerste kindje (juni 2005) bekkenklachten gekregen. Deze zijn tijdens de bevalling begonnen. Wij wilden graag een tweede kindje en wilden daar niet te lang mee wachten. 8 maanden na de bevalling van de eerste raakte ik zwanger van de tweede. Op dat moment liep ik nog bij een fysiotherapeut voor de bekkenklachten. Vanaf het moment dat ik weer zwanger was verdwenen ze als sneeuw voor de zon! (waarschijnlijk door de hormonen). Maar helaas na 4 maanden kwamen ze in alle hevigheid weer terug. Ik ben net met vakantie geweest en dat heeft mij goed gedaan (rust). Maar ik kan niet lang staan, niet lang zitten en merk nu de zwangerschap vordert (ben nu 24 weken) dat de klachten weer toe gaan nemen. Ik heb er natuurlijk ook nog een kleintje bij van 14 maanden, dus van veel rusten komt niet veel. Ik moet nog even voordat ik ga bevallen, maar begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Ik moet er niet aan denken om de laatste weken/maanden in een rolstoel te moeten doorbrengen of in bed. I Ik denk dat het zeer belangrijk voor jou zal zijn dat je je rust kunt nemen tijdens de zwangerschap en niet zwaar tilt. Gelukkig zijn je kinderen al wat ouder, zodat ze zichzelf iets meer kunnen redden.
Een blijft een moeilijke beslissing, maar misschien dat je meteen vanaf het begin van de zwangerschap fysiotherapie etc. kunt krijgen, zodat je goed begeleid wordt en je de klachten misschien voor kunt zijn of kunt verminderen?
Succes.