We willen graag nog een kindje,maar ik heb bekkeninstabilieteit gehad

A

Anoniem

Guest
Ik ben moeder van twee jongens(4 en 6 jaar)en nu willen we graag nog een kindje.Op zich geen probleem,maar ik heb tijdens beide zwangerschappen last van mijn bekken gehad.Bij de tweede ben ik zelfs in een rolstoel terecht gekomen.Ik heb dit aan de huisarts voorgelegd,maar die zegt dat de kans groot is dat ik het weer krijg maar dat het ook weer over gaat.Het had bij mij te maken met de hormonen tijdens de zwangerschap.Heeft iemand nog tips om hiermee om te gaan?Zowel voor mezelf als voor de kids.Wat doe je als mama in een rolstoel zit?

Een moeilijke beslissing voor jullie. Ik heb na de geboorte van mijn eerste kindje (juni 2005) bekkenklachten gekregen. Deze zijn tijdens de bevalling begonnen. Wij wilden graag een tweede kindje en wilden daar niet te lang mee wachten. 8 maanden na de bevalling van de eerste raakte ik zwanger van de tweede. Op dat moment liep ik nog bij een fysiotherapeut voor de bekkenklachten. Vanaf het moment dat ik weer zwanger was verdwenen ze als sneeuw voor de zon! (waarschijnlijk door de hormonen). Maar helaas na 4 maanden kwamen ze in alle hevigheid weer terug. Ik ben net met vakantie geweest en dat heeft mij goed gedaan (rust). Maar ik kan niet lang staan, niet lang zitten en merk nu de zwangerschap vordert (ben nu 24 weken) dat de klachten weer toe gaan nemen. Ik heb er natuurlijk ook nog een kleintje bij van 14 maanden, dus van veel rusten komt niet veel. Ik moet nog even voordat ik ga bevallen, maar begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Ik moet er niet aan denken om de laatste weken/maanden in een rolstoel te moeten doorbrengen of in bed. I  Ik denk dat het zeer belangrijk voor jou zal zijn dat je je rust kunt nemen tijdens de zwangerschap en niet zwaar tilt. Gelukkig zijn je kinderen al wat ouder, zodat ze zichzelf iets meer kunnen redden.

Een blijft een moeilijke beslissing, maar misschien dat je meteen vanaf het begin van de zwangerschap fysiotherapie etc. kunt krijgen, zodat je goed begeleid wordt en je de klachten misschien voor kunt zijn of kunt verminderen?

Succes.

Hallo, ik ben ook een moeder van twee kinderen, een dochter van ruim 2,5 jaar en een zoon van 15 maanden. Beide zwangerschappen heb ik ook last gehad van BI en bij de tweede ook in een rolstoel beland. Toch hebben wij er voor gekozen om voor een derde te gaan en is gelukt! Ben nu 7 weken zwanger en tot nu toe gaat alles nog goed. Ik sta onder goede begeleiding van een bekkentherapeut en die heeft gezegt dat het nu niet zo ver meer hoeft te gaan als de vorige keer. Een goede therapeut is dus wat ik je kan aanraden. Verder blijft het altijd een risico... veel succes met jullie beslissing.

Om eerlijk te zijn vind ik je eigen gezondheid belangrijker dan die van de komst van een nieuw kindje.
Stel dat je blijvend in een rolstoel beland of tenminste de eerste periode, daar heb je zelf toch ook niet veel aan?

Ik ben zelf zwanger van de tweede en kan niet op of neer door bekkeninstabiliteit.
Bij mijn eerste kreeg ik het met 20 weken, nu al met 5 weken.
Zelfs de fysio kan weinig voor me doen.
Voor mij geen derde kindje meer.
De klachten wegen niet op tegen de komst van een derde.
Dan zou ik eerder een adoptiekindje nemen of pleegouder worden.
Ik wil een leuke, vlotte moeder zijn en wil mijn kinderen gewoon op kunnen tillen en ook zelf kunnen verzorgen.
Dat kan ik nu niet en ook al is dat nu maar tijdelijk, ik doe mijn kindje nu al tekort in mijn ogen. Volgens de verloskundige nemen bekkenklachten alleen maar toe naarmate de zwangerschappen.

Als ik jou was zou ik tevreden zijn met wat je hebt.
Je eigen gezondheid is nog veel belangrijker!

ik ben het juist helemaal niet eens met assepoester77. je zwangerschap en je BI zijn van tijdelijke aard. Je derde kindje is jullie leven lang! Als een derde je gelukkig maakt (en het lukt, natuurlijk) dan zou ik ervoor gaan.
Niet dat het niet ernstig is of dat ik het baggeteliseer. Ik heb ook bi gehad bij de eerste en benm zwanger van de tweede en heb nu al weer lage rugpijn, waar de vorige keer ook mee begon.
en een eerdere schrijfster noemde al goede begeleiding. en wie weet heb je mazzel en krijg je er niet zo hevig last van. garanties krijg je toch niet.

succes met je keuze
greet

Terug
Bovenaan