wederom een namenvraag...sorry!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik ben nu 36 weken en ben nog steeds niet uit de naam....als ik m leuk vind vind mijn man m niet leuk en andersom....dalijk heb ik een naam die ik niet zo leuk vind...
Dat komt ook omdat mijn beste vriendin haar naam bekend heeft gemaakt voor als ze ooit een meisje zou krijgen, dus vind ik dat ik het niet kan maken om dan die naam of soortgelijke te gebruiken...wat er op lijkt dan, maar aan de andere kant, ik krijg nu een dochter en zij misschien nooit....wat zouden jullie doen???

En wat vinden jullie van de naam: Merel??

groetjes van een twijfelaar

Heb je het er al met je vriendin zelf over gehad wat zij er van vindt?
Merel is leuk. Wat denk je van Sam, Maud, Renee of Robin????
Groetjes Fokkeline

Merel is erg leuke naam. Ik zit met hetzelfde namen probleem, maar wij hebben nog 3 maanden gelukkig.
Ik vind het eerlijk gezegd beetje raar dat iemand een naam claimt! Namen zijn van niemand en als je nog niet zwanger bent, dan kun je alleen maar spreken van namen die je leuk lijken, maar niet dat iemand anders die naam niet meer gebruiken mag.
Wij hebben ook namen in ons lijstje, waarvan we weten dat die ook bij vrienden in de top 10 staan. So be it. Niets aan te doen. Wie het eerst bevalt heeft de eerste keus. Misschien kun je het gewoon bespreekbaar maken met je vriendin? Lijkt me de beste oplossing, toch?!

succes met de naam en natuurlijk met de bevalling straks.

xxAnnette

Hai,

Ik vind de naam Merel erg leuk en tijdloos! Ik kan me alleen voorstellen dat als je vriendin al jaren roept het wordt Merel dat je het dan niet leuk vind. (terwijl ik de kans klein acht dat ze het ook echt gaat doen als ze een dochter krijgt want als je zwanger bent vind je ineens andere namen leuk) Dingen die erop lijken zou ik echter niet laten. Zo kun je voor alles wel een nadeel bedenken.
Wat vind je van Mirthe? Beetje dezelfde stijl maar toch heel anders.

Nog meer opties:
Tess
Emma
Sophie
Jasmijn

Eeeh verder even geen inspiratie in de stijl van Merel geloof ik...

gr.Ing

Hallo,

De naam MEREL is helemaal super, maar ja dat kan ik ook alleen maar zeggen met een dochter die zo heet.

nu zijn wij weer bijna 36 weken zwanger en hebben het volgende lijstje klaar liggen voor een meid:

Maud
Jip

de jongensnamen die wij hebben zijn

Cas
Mats

succes met kiezen!!!!

Gewoon voor de naam gaan die je zelf het allerleukste vind. Wij zijn zelf nog niet helemaal uit de jongensnaam maar nu wel voor 90%. Voor een meisje waren we er echt al helemaal uit, maar ja het wordt een jongen dus die naam moeten we laten vallen. We hebben al een dochtertje Joyce en hadden voor een meisje Kylie vonden we leuk en apart. Omdat het een jongetje wordt hebben we die dus moeten laten varen en een derde zit er echt niet in, voor een jongetje staan we nu trouwens op Jake. Maar dat is natuurlijk mijn smaak maar nogmaals ga voor de naam die je het allerleukste lijkt wie weet krijgt je vriendin inderdaad wel nooit een meisje.........

hoi,ik vind merel helemaal top!!maar als je de naam die je vriendin noemde echt heel vind,waarom niet?het is nog maar de vraag wanneer zij zwanger raakt,of ze weleens een meid krijgt,en of ze tegen die tijd die naam nog wel mooi vind.en trouwens als ze die naam ooit genoemd heeft,wil nog niet zeggen dat ze er rechten over heeft ofzo.ik heb hetzelfde met een collega,zij melde ooit dat als ze ooit een 2e kreeg,hoe het dan zou gaan heten,wij vinden de naam errug mooi,endat wordt hem ook.succes met je keuze.gr jb 35+5.

wij zijn zwanger van onze eerste meid en geven haar de naam : Isabella.

deze naam hadden we al in ons hoofd voordat we uberhaupt zwanger waren.

Terug
Bovenaan