Weeën of niet??

<p>Hallo allemaal,</p><p>vandaag ben ik alleen thuis, en ik heb nu sinds een uur verschrikkkkkelijke buikkrampen. En als ik rechtop probeer te zitten op de wc dan gaat dit niet. Het voelt heel strak. Net kwam er heeel harde ontlasting wat echt pijn deed. En nu net heb ik heel erge diarree gehad. En voor nu gaat het wel weer even. Maar ik ben al 5 keer op de bank gaan zitten en meteen weer terug naar de wc moeten rennen. Ik heb net echt huilend op de wc gezeten van de krampen. Kunnen dit weeën zijn? Moet ik de verloskundige bellen?? Zijn dit voortekenen? Verder ben ik al een week suuuuuper misselijk en meestal begint dat in de avond en vandaag heb ik het al de hele dag. Tipsss please alvast bedankt</p>

Diarree en misselijk had ik in de twee weken voorafgaand. Maar weet je zeker dat dit geen buikgriep is? Je kan altijd even bellen zodat ze het kunnen checken. 
Weeen komen echt om de zoveel minuten opzetten en trekken weer weg. De eerste 5 cm voelde voor mij als menstruatiekrampen elke 10-5 min. 

[quote quote=10491528]Diarree en misselijk had ik in de twee weken voorafgaand. Maar weet je zeker dat dit geen buikgriep is? Je kan altijd even bellen zodat ze het kunnen checken. Weeen komen echt om de zoveel minuten opzetten en trekken weer weg. De eerste 5 cm voelde voor mij als menstruatiekrampen elke 10-5 min.[/quote]
Jaa ik weet wel dat ik obstipatie had/heb dat zag ik aan de ontlasting en ik kon al de hele dag niet naar de wc. Uiteindelijk lukte het dus wel en daarna volgde hele erge diarree. Sorry voor de details maar eerst was het dus heel donkere ontlasting en 5 min daarna heel dun en licht van kleur. De krampen zijn nu al even weg dus ik verwacht geen weeën dan.. ik ben nu 36 weken maar het voelde idd wel ook als menstruatiekrampen zo heftig dat ik er van moest huilen ??

Kunnen wel heel goed voorweeen zijn. Die kunnen hele poos aanhouden om vervolgens weer helemaal weg te trekken. Je lichaam is aan het voorbereiden op wat komen gaat. Veel succes! Bij twijfel vk bellen

Het is wel normaal dat als je kindje goed indaalt je darmen weer iets ruimte krijgen. En hormoonschommelingen in de laatste weken zorgen ook wel eens voor een "grote schoonmaak". 
Voorweeen kunnen inderdaad ook al best pijnlijk voelen. Ik heb wel eens gelezen dat als je onder de douche gaat staan en het trekt van de ontspanning weer weg, het dus nog niet om het echte werk gaat. Maar of dat echt een zwart wit verhaal is weet ik niet. 
Ook voorweeen kun je goed wegpuffen trouwens, dat helpt met de pijn. Als je veel angst of stress voelt maakt het het erger. Je verloskundige kan je vast adviseren hierin. 

Deze symptomen had ik wel bij de eerste bevalling. Dus het kan idd weeën zijn. Ik zou het nog even afwachten en anders timen. Hoelang de krampen duren.. Als je het echt niet vertrouwd verloskundige gelijk bellen!

Terug
Bovenaan