Weeën zonder resultaat

Is iemand hier die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt? Afgelopen woensdag vroeg begonnen bij mij weeën met 36+4 weken. Toen de weeën regelmatig en frequent eerde zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ik heb daar de hele dag weeën gehad. Steeds een beetje heviger en dan zakte het weer even weg. Maar er kwam geen ontsluiting. Na 15 uur kreeg ik weeën remmers en een slaapmiddel zodat ik in de nacht kon bijkomen. Daarna bleven de weeën uit. Ik ben inmiddels weer thuis maar ik ben heel moe en heb om de haverklap harde buiken. Zijn er vrouwen die ook zoiets hebben meegemaakt? Ik heb behoefte aan meer informatie of vergelijkbare verhalen, maar ik vind er niet veel over.<br /><br />P.S. Het is mijn tweede kindje. De eerste werd met 38e gehaald via een geplande keizersnede. In die zwangerschap heb ik geen vroegtijdige weeën en nauwelijks harde buiken gehad.

Ja hoor, herkenbaar! Maar dan de dagen direct voor de bevalling. Op vrijdag avond begonnen de weeën. In het begin onregelmatig, maar al snel regelmatig en echt pijnlijk. Ik wilde graag zo lang mogelijk thuis blijven en had al veel bevallingen gezien, dus bewust het ziekenhuis nog niet gebeld, maar de meeste vrouwen zouden al lang de verloskundige /ziekenhuis gebeld hebben, want volgens de 'regels' was de bevalling al lang begonnen. Toen ik besloot wèl naar het ziekenhuis te gaan, zakte het ineens weer wat af. Dus toch thuis gebleven. Dit is ruim 48 uur zo door gegaan. Heb 4x op het punt gestaan om te gaan. De 'weeën app' had me al 100x gewaarschuwd dat het tijd was om te gaan! In deze 48 uur hooguit een half uur zonder weeën maar verder bleef het doorgaan. Ene keer heel regelmatig, dan weer minder... En je wordt er idd moe van ja, want slapen is natuurlijk moeilijk!
Uiteindelijk zette het zondagavond/maandagochtend wèl echt door en toen ik in het ziekenhuis kwam, ben ik 6 uur later bevallen.
Dus ja, zeker met een eerste kindje hele normaal. Je lichaam is zich aan het voorbereiden. Toen het bij mij gebeurde was ik al 40 weken, dus zette het uiteindelijk wel door. Bij jou is het natuurlijk nog maar afwachten, omdat je nog geen 37 weken bent. Misschien zakt het weer helemaal af. Probeer waar kan je rust te pakken. Dus lekker op de bank of in bed liggen, boekje lezen, tv kijken, af en toe paar minuten slapen, muziekje luisteren etc. Zo rust je toch een beetje.. En o ja, lekker warme kruik maken en dikke sokken aandoen.
Succes! 

Het is nog erg vroeg. Voorweeen kunnen ook erg sterk zijn. Zeker bij de eerste kan het best even duren voor het echt doorzet. Zelfs met ontsluiting kan het weer een tijdje rustig blijven. Dat had ik met 4 cm. Pas de volgende dag ging het weer verder. Wees blij dat je kindje toch nog even blijft zitten want je bent pas 36 weken. 

@tesssa en @lewis dank voor jullie reacties. Fijn om een vergelijkbar verhaal te horen. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap zoiets niet meegemaakt. Het was toen een geplande keizersnede in week 38. Ik ben wel blij dat het niet doorgezet is. Ook omdat de baby nog in stuit lag. Dan was het een ongeplande keizersnede in de nacht geworden. Niet echt fijn… Nu dus even geduld hebben en hopen dat de baby alsnog draait. Anders is het advies een geplande keizersnede in week 39. Ik heb wel een heel ander gevoel in mijn buik dan voor de weeën. Alsof er toch echt een start is gemaakt.

Terug
Bovenaan