Weeën

Kan iemand een beetje uitleggen hoe weeën voelen of is dat voor iedereen weer anders?

Hier is alles nog rustig. Gisteravond enorme steken bij mijn onderste, weet ook niet precies wat dit geweest is. Omdat dit ons eerste kindje is, is alles nieuw. Erg fijn om dan zo'n forum al dit te hebben.

Hey
Dat wou ik dus vragen bij de vk...want die steken heb ik dus ook regelmatig
Maar weeen voelen bij iedereen anders bij mij begonnen ze bij de eerste bv alleen met rugpijn aleen deze rugpijn had een regelmatig terug koment ritme En bij de 2de begon het echt als flinke menstruatiekramp
Maar echt zodra je weeen echt beginnen weet je het meteen ervaren of niet!

Hoe was je etentje trouwens? lekker van genoten

Je hebt rug, buik en beenweeen. Buikween voelen (voor mij) als een hele heftige menstruatiekramp en omdat je baarmoeder veel groter is dan tijdens een menstruatie voel je het dus in heel je buik. Het komt echt op, wordt heftiger en neemt dan weer af.

wat jij beschrijft lijkt op hetzelfde wat je voelt als je kindje indaald, dan krijg je het gevoel van steken in je vagina. en die kunnen behoorlijk heftig aanvoelen. weeen voelde ik meer als een menstruatie of darm kramp die steeds heftiger werden.

Ik had vrijdagnacht nog een aantal weeën, buikweeën. Al je spieren in je baarmoeder trekken samen net als bij een harde buik maar het verschil was dat het allereerst een kramp achtige pijn geeft alsof je spieren op slot zitten en dat deze weeën naar beneden gericht waren (zonder persdrang(idee dat je nodig moet poepen)). Dit houd veel langer aan als bij een harde buik en komt veel regelmatiger weer terug.

Zoals de meeste beschrijven, flinke menstruatie kramp, die opkomt heftig wordt en weer afneemt en dat op regelmatige basis.
Die steken die je beschrijft heeft óf te maken met indalen óf alles is al langzaam aan het verweken voor eventuele bevalling. Dat wil nog niet zeggen dat je binnen paar dagen bevalt hoor.
Op een warme kruik zitten kan weleens verlichting geven.
Sterkte ermee

Liefs

Het etentje was afgelopen zaterdag erg gezellig, nog even samen met mijn man. Jammer dat ik alleen zo snel vol zat, die nacht ook nog erg last gehad van brandend maagzuur.

Voor de rest geen steken meer gehad, maar wordt al wel nerveus als ik ook maar iets voel. Komt omdat ik er helemaal niets van af weet nog. In principe moet ik nog 4 weken, dan ben ik 40 weken zwanger. Erg spannend dus!

Terug
Bovenaan