weeeeeeeeeeer een schema/voedingsvraag hihi

A

Anoniem

Guest
he meiden,

weer een schema/voedingsvraag.
Mijn dochter is nu 6.5 maanden.en ze krijgt 3 flessen van 210cc,meestal de middelste drinkt ze niet helemaal leeg.

mijn schema is als volgt:

08.00 210cc met fijne granen

10.00 beetje fruit of yoghurt

12.30 boterhammetje met boter of appelstroop en een beetje melk na

14.30 210cc fles

17.30 prakkie en wat yoghurt met fruit als toetje

21.00 210cc fles met fijne granen.

ik vraag me af of dit een normaal schema is?Ik gaf eerst rijstebloem maar heb nu fijne grane geprobeerd,en merk dat ze daar een stuk beter op slaapt.Maar sinds een week slaapt ze overdag aardig veel.eerst sliep ze nooit overdag,hooguit een uurtje.Nu toch wel 4 uurtjes totaal.Hoe zou dit komen?

Ze word nu om 14.00 wakker en dan een flesje maar dan is ze klaarwakker,maar tegen het avondeten is ze slaperig en wil ze natuurlijk niet happen omdat ze moe is.wat kan ik hieraandoen?

oja en de laatste dagen zit ze een beetje aan haar haar richting haar oor.haar oor ziet niet rood en mag er ook gewoon aan zitten,ze heeft geen verhoging.
Dus zou ze gewoon aan haar haar friemelen of is er toch iets?

hoop vragen maarja moet ze toch ergens kwijt!

liefs kimberley mama van nevin 18-8-2008

Hoi,

Ik ben eigenlijk van het jan forum, maar wou toch even reageren.
Ik  denk dat het een prima schema is, als jou kindje het er goed op doet.
Over de middelste fles, zou ik me geen zorgen maken, ik zou er dan gewoon wat minder in doen, want in principe krijgt ze wel genoeg melk binnen.
dat ze nu overdag wat mee slaapt, kan komen, door misschien tandjes?? Ik weet niet of ze die al heeft?? Misschien wat meer indrukken,een spongetje??
Er kan zo veel zijn, maar het hoeft ook helemaal niks te zijn en slaapt ze misschien nu wel wat meer, omdat ze wat verzadiger is??
En als ze 's avonds te moe is om te eten,misschien kun je proberen om haar wat eerder eten te geven, of haar laat in de middag nog een keertje op bed te doen, zodat ze niet te moe is om te eten.
Haar oor zou ik gewoon in de gaten blijven houden. Als het niet rood is, geen koorts en je mag er gewoon op drukken, dan is het denk ik geen oorontsteking.
Wat nog wel kan zijn is, als er tandjes op komst zijn, dan kan dit druk op de oren geven,wat dan zeer doet en dat ze daarom eraan friemelt.
Het kan ook gewoon een nieuwe fase zijn, wat ze hefet ontdekt.
Succes er veder mee.

Liefs marielle en yordi 16-01-08

Terug
Bovenaan