weeen

Het hormoon adrenaline (stresshormoon) werkt de werking van oxytocine (hormoon dat oa de weeën op gang brengt) tegen.
Omdat 's nachts de adrenalinespiegel het laagst is, beginnen de meeste bevallingen inderdaad 's nachts. Maar dat is geen wet van meden en perzen, er zijn ook genoeg mensen die gewoon overdag hun eerste wee krijgen.

Overigens kun je hieruit ook afleiden dat de bevalling soepeler verloopt als je ontspannen bent.
Meer hierover kun je lezen in het boek veilig bevallen van beatrijs smulders (daar heb ik bovenstaande ook gelezen)

N.
 
Bij mij begonnen ze bij de eerste s'middags om een uur of 13.00 en bij de tweede s'morgens rond een uur of 08.30, ik zou er dus maar niet op rekenen dat ze s'nachts beginnen, je weet maar nooit.
 
Hoi,

Bij mij braken de vliezen om 9.30 uur 's morgens. De weeën kwamen een uur later op gang. Mijn zoon werd geboren om 00.27 uur 's nachts. Overdag kan dus ook gewoon.
 
Vaak beginnen de weeen als je jezelf het rustigst voelt (dus als je partner er bij is) vaak is dit idd 's nachts, maar het is zeker geen regel. Als inmiddels al niet bevallen bent, heel veel sterkte en succes toegewenst!
 
Terug
Bovenaan