Weegschaal sportschool

<p>hoi allemaal,</p><p>ik zit met een dilemma over of ik wel of niet op de weegschaal in de sportschool moet gaan staan als ik nog niet weet of het deze ronde gelukt is of niet. Waarschijnlijk heb ik 8 januari eisprong gehad en is mijn NOD op de 22e. Morgen (16e) heb ik een weegafspraak staan bij de sportschool waar ze zo’n ijzeren staaf in je handen meten en dan met een soort stroomschokje meten hoe veel spier en vet je hebt. Heeft iemand ervaring met of dit kwaad kan als je heel misschien zwanger bent? Ik heb de weegafspraak samen met mijn sportmaatje, dus kan niet zomaar zeggen dat ik niet op de weegschaal ga staan want dan verdenkt ze wat.</p><p>wat zouden jullie doen?</p>

Ik geloof niet dat dit kwaad kan, maar als je zwanger bent kan je wel een niet adequate meting hebben (al denk ik niet dat dat ook geldt wanneer je nét bent aangeteld)

Als je met de volgende termen zoekt  'impedantie meting zwangerschap' kom je oa een pdf tegen van umc utrecht. Daarin staat dat je bij zwangerschap geen betrouwbare meting krijgt. Verder niet dat het gevaarlijk is.

Is helemaal veilig. Betrouwbaarheid wordt alleen steeds minder naarmate de zwangerschap vordert. Ik ben diëtist en werk zelf met zo'n weegschaal, vandaar dat ik het weet. 

Terug
Bovenaan