Week 5

Hoi

Een onzekere dame hier. Na een miskraam die we in week 14 ontdekte
Ben ik weer zwanger.
Vanaf de 2e week wist ik het. Ik voelde me anders, was super sjaggie enhad continu pijn in mijn buik.
Vandaag is die pijn echter ineens opgehouden. Ik voel nu niets meer (de vorige keer dat ik niets voelde zei mijn man dat het wel mee zou vallen en hij had ongelijk nu voel ik dus weer niets, wel zijn mijn hormonen enorm aan de gang ik ben emotioneel ongelooflijk, maar mijn buik is rustig.
Hoe kan dat nu. Kijkend op de zwangerschapskalender praten ze alleen maar over een hormoon in plaats van over wat je allemaal zou kunnen voelen.
Zou het dan toch weer mis gaan?
Wie heeft dit ook meegemaakt en is nu toch die 14 weken voorbij en nog steeds zwanger?
 
Mijn antwoord zal je misschien ook wel niet geruststellen, wat ik me ook goed kan voorstellen, maar als je eens op verschillende forums kijkt, blijkt toch wel dat de ene vrouw heel veel kwaaltjes heeft, terwijl de ander bijna niets voelt.
Zelf voelde ik het ook bij mijn eerste zwangerschap vanaf dag 1. En bij mijn tweede zwangerschap, was het een grote verrassing dat het raak was, want ik had echt niets gevoeld aan mijn lichaam.

Groetjes en veel succes!
 
Lieve onzekere R

Hier spreekt een ervaringsdeskundige: ik heb 2x een missed abortion gehad rond de 10 weken dus weet hoe vreselijk zenuwslopend de eerste weken kunnen zijn. Ik ben nu echter 20 weken zwanger, alles gaat goed.

Ik heb totaal verschillende symptomen gehad alle 3 de zwangerschappen. Deze keer had ik in het begin last van m'n borsten, maar dat verdween rond week 6. Ik meteen in de stress, want bang dat het weer mis ging. Daarna totaal geen enkel kwaaltje meer gehad: geen zere tepels, geen "krampjes" in m'n onderbuik, totaal niet misselijk, niet vaker plassen, niet humeurig of wat dan ook. Alleen wel sneller moe. Ik was ervan overtuigd dat het weer fout zat, maar niet dus. Je hoeft dus echt geen kwaaltjes te hebben, en soms komen ze en gaan ze weer om daarna weer te verschijnen. Er is gewoon geen peil op te trekken. Het verschilt per vrouw, en per zwangerschap, want mijn vorige zwangerschappen had ik veel meer last van kwaaltjes, zere borsten, zere tepels, heel veel plassen, misselijk, en die zijn dus niet goed gegaan.

Ik kan me voorstellen dat je je helemaal gek piekert, maar probeer -hoe moeilijk ook- dat een beetje te beperken. Het is dus echt niet zo dat hoe meer kwaaltjes je hebt, hoe beter de zwangerschap verloopt. En ook het verdwijnen van kwaaltjes zegt dus helemaal niets.

Ik hoop heel erg dat je deze eerste weken een beetje goed doorkomt en dat het dit keer goed blijft gaan! Succes en sterkte!
 
Hoi
Ik heb voor de eerste drie keer een miskraam gehad .en tussen de eerste en de tweede had ik een windei .nu ben ik voor de derde keer zwanger maar ben nog onzeker of alles wel goed gaat. hier zul je wel niet veel aan hebben .maar bij de eerste waren de weken 12 en 28 echt mijlpalen voor mij.zo van nu zal alles wel goed gaan en bij 28 weken had ik zoiets van nu is het levensvatbaar. Sterkte
 
Hoi

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en in het begin heb ik ook helemaal niks gevoeld.
Pas in week 7 en 8 kreeg ik een gevoel alsof ik ongi moest worden, maar dat schijnt normaal te zijn.
Het enige waar ik tot nu toe last van heb gehad is dat ongi gevoel tot week 9 ongeveer en ik heb nu heel veel last van mijn borsten. Verder geen kwaaltjes, af en toe wat buikpijn maar niks bijzonders eigenlijk.
Woensdag moet ik weer voor controle naar de huisarts en ik ga er eigenlijk vanuit dat alles nog steeds goed is.
Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om rustig te blijven na een miskraam maar stress is ook niet goed voor de baby.
 
Hoi,

Ik heb in maart een miskraam gehad, en ben nu 8,5 weken voor de derde keer zwanger.
En ja, met klachten als misselijkheid, moe, moe en nog eens moe.
Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook, maar bij de tweede, toen ik een miskraam kreeg, b=verdwenen alle zwangerschapskwaaltjes rondom de achtste week.
Nu bij deze zwangerschap was ik erg onzeker, en ik heb dus een inwendige echo gehad toen ik 6 weken zwanger was, er was zelfs een hartje te zien, misschien een tip voor je, om je onzekerheid een beetje weg te nemen?

Heel veel succes
 
Terug
Bovenaan