Week lang al positieve ovulatietest

<p>Hoi allemaal</p><p> </p><p>Wij proberen zwanger te worden en om mijn cyclus meer inzichtelijk te krijgen heb ik al een aantal maanden ovulatietesten gebruikt. 27 juni was mijn eerste dag van mijn menstruatie. Ik heb een cyclus van 31 dagen. Nou heb ik vanaf vorige week vrijdag (10 juli) tot en met vandaag alleen maar positieve ovulatietesten (merk sensitest digitale ovulatie testen). Is dit gebruikelijk? Of is dit misschien een teken dat er toch iets is gebeurd? </p><p> </p><p>Hoor graag van jullie</p><p>Liefs </p>

Het is een digitale ovulatietest waar een plusje in het scherm komt te staan. De sticks geven zelf niets aan. Je gebruikt iedere dag een nieuwe stick. En er komt iedere keer een + in het schermpje 

Ben niet bekend met die testen dus misschien zijn ze heel gevoelig? Al ben ik aan het denken, als deze test aangeeft wanneer je vruchtbaar bent (dus niet de piek zoals die met streepjes) zou het misschien wel haast kunnen. Want je bent 5 dagen voor en 2 dagen na de eisprong vruchtbaar. Dan zou de test vanaf morgen toch niet meer positief moeten zijn. Zo wel zou ik eens een ander merk proberen. Of een zwangerschapstest doen. 

Ovulatietesten reageren ook op HCG hormoon. Dus als je ovulatietesten positief blijven aangeven, zou je misschien beter even een zwangerschapstest kunnen doen.

Voordat ik wist dat ik zwanger was had ik ook een paar dagen een positieve ovulatie test, tijd maakte niet uit op die dag. Toch maar een test gedaan en bleek toen zwanger te zijn

Terug
Bovenaan