Week na eisprong menstruatie

<p>heyy even een vraagje</p><p> </p><p>ik ben 6 dagen na mijn ovulatie ongesteld geworden. Nou dat denk ik dan.. </p><p>3 dagen bloedverlies waarop 1e dag vloeiend met zware buikkrampen en stolsels, 2e dag viel mee en was het verminderd.. 3e dag ook het zelfde maar dag 4&5 alleen maar bruine afscheiding.. </p><p> </p><p>ik vinst het allemaal zo raar </p><p>iemand hier ervaring mee ?</p>

Het kan vanalles betekenen. Een ontregelde cyclus door stress/ziekte/toeval, een vroege miskraam/mislukte innesteling (al is het daarvoor iets aan de vroege kant)...
Als je twijfelt of het echt een menstruatie is, kun je altijd binnenkort even een testje doen. Is je cyclus normaal heel regelmatig? En komt je menstruatie dan later na de eisprong? Sommige vrouwen hebben altijd een erg korte "luteale fase" (periode tussen je eisprong en menstruatie), wat het lastig maakt om zwanger te worden omdat het embryo weinig tijd heeft om in te nestelen...

Weet je je ovulatie zeker? Of een 'gok'?
het kan zeker trouwens. Hier zo'n bewijs: 7-10 dagen van ovulatie tot menstruatie. Verwijzing ed lag al klaar voor t ziekenhuis, huisarts en ik hadden er weinig vertrouwen in inderdaad wat Klijn zegt: eitje heeft weinig tijd om in te nestelen. Dan nu het goede nieuws: ik ben nu toch echt zwanger! Pril pas, weet het sinds vrijdag, maar heb de wetenschap dus ongelijk bewezen hahaha. 
Trouwens, wat wel verklaarbaar is. Ik had ook altijd hele korte en lichte menstruaties. Ik en mijn arts zagen het zo: als er weinig tijd is om iets op te bouwen (week dus maar ipv twee weken tot menstruatie) valt er ook weinig af te stoten en op te ruimen. Ik was meestal maar 1,5 dag ongesteld..

Ik heb geen regelmatige cyclus meer na mijn 1e bevalling. Maar ik was meestal later ongesteld dan normaal, altijd 1-2 dagen overtijd.. (heb zo een app waar ik het kan bijhouden) 
Dus nooit zo vroeg .. daarom dat ik me zorgen maak.. 
en vandaag Tot rond 20:00 had ik geen bloedverlies of bruine afscheiding.
Oppeens voelde ik iets vloeien.. snel naar het toilet.. 
Roze slijm?  Het was letterlijk roze.. 
pff beter dat ik even een testje ga halen.. ben ik tenminste zeker 

Terug
Bovenaan