Week overtijd, geen seks rond de eisprong. Toch hoop?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Vorige week dinsdag had ik ongesteld moeten worden, maar tot op heden ben ik dit niet. Het lijkt me onmogelijk om zwanger te zijn daar we geen seks hebben gehad rond de eisprong… Ten minste, ik heb geen ovulatietesten gedaan maar mijn cyclus duurt altijd 29 dagen. (Nu al dag 36)<br />Rond de eisprong heb ik Corona gehad en was er flink ziek van. <br />Testen durf ik niet, we zijn al anderhalf jaar bezig en de teleurstelling is telkens zo groot… </p><p>Zou het kunnen zijn dat m’n eisprong is opgeschoven doordat ik ziek was? Of zijn er meerdere vrouwen die na Corona niet ongesteld werden? <br /><br /></p><p>Het enige waar ik last van heb zijn krampen alsof ik ongesteld ga worden en harde steken richting m’n lies rechts. <br /><br /></p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen! <br /><br /></p><p>liefs </p><p> </p>
 
In deze situatie heb je twee opties. Of echt afwachten of je ongesteld wordt, want kan dat door bepaalde factoren je menstruatie later komt.
Of echt testen..

Niet omdat je niet in je vruchtbare periode seks hebt gehad betekent het dat je niet zwanger kan raken. De kans is gewoon velen malen groter maar buiten de periode om zou het nog steeds raak kunnen zijn
 
Corona kan inderdaad je cyclus in de war schoppen, net zoals andere ziekten en stress dat kunnen. Maar de enige manier om echt uitsluitsel te krijgen is het doen van een zwangerschapstest. De kans op zwangerschap is klein in de eerste en laatste paar dagen van je cyclus maar niet nul.
 
Bedankt voor jullie reactie! Vandaag heel licht wat bloedverlies gehad. Het gekke is, de afgelopen dagen veel menstruatie krampen gehad en toen niets verloren, nu wat bloedverlies maar helemaal geen krampen... 
Ik wacht het nog even een dag af, en als het morgen niet is doorgezet doe ik vrijdag tegen hoop en vrees in een testje ?
 
Hier de week voor vermoedelijke eisprong Corona gehad en ik ben ook voor het eerst overtijd zonder dat ik positief test. Ik heb zelf het idee dat mijn eisprong een week later dan gepland was. Die dag had ik namelijk mega erge krampen. Als ik uit ga van die dag dan zou mijn nod pas 9 maart zijn ipv 2 maart. Maar ik weet dus ook niet zeker of dat kan ??‍♀️ geen ovu testen gedaan. Vandaag licht roze bloedverlies met afvegen. Of een innestelingsbloeding of een beginnende menstruatie. Ik snap mijn lichaam ook even niet meer & heb hoop op een verlate eisprong zodat dit overtijd zijn verklaarbaar is ? ik wacht nu af of bloeden doorzet en anders test ik morgen of maandag opnieuw. Spannend!
 
Terug
Bovenaan