Week schema schoolkind

<p>Dag allemaal, </p><p>Ik probeer een weekschema te maken zodat ik kan bepalen op welke dag onze zoon naar de BSO zou moeten. Maar ik heb inspiratie nodig want waarschijnlijk denk ik te moeilijk . Manlief heeft flexible tijden en ik werk vanuit huis maar wil twee volle werkdagen hebben vandaar de bso. <br />Hoe ziet jullie weekschema eruit? Hoelaat zijn de kids vrij en gaan ze naar de opvang of hebben ze activiteiten? Op welke dag plan je speelafspraken? Ik deel een van mijn voorbeeld opties hieronder. Alvast bedankt :) </p><p>ma: school tot 14.45u en bso tot 17.30u </p><p>di: school tot 14.45u (zwemles vanaf 16u optie) </p><p>woe: school tot 12u (zwemles vanaf 14u optie) </p><p>do: school tot 14:45u en bso tot 17.30 </p><p>vrij: school tot 14.45u</p>
 
Mijn dochter heeft een continu rooster en gaat elke dag naar school tot 13.45. Op donderdag gaat ze tot 17.00 naar de bso. De andere dagen kan ze evt spelen. Wel is ze vaak moe na school en wilde ze in het begin niet spelen. Nu wil ze het wel steeds vaker, maar ze stort dan altijd in aan het einde vd middag. Dus we spreken nu af dat ze max 1 x in de week mag spelen na school en dan tot max 16.00 uur. Zwemmen gaan we voorlopig nog niet doen. Ik denk als ze ruim 5, bijna 6 jaar is.
 
Wij werken regelmatig dus makkelijker alles te plannen.
Ik werk di/do. Op di is mijn man thuis voor de kinderen. De overige 4 dagen werkt hij.
Op do gaat m'n dochter naar de BSO.

Ze heeft elke dag school tot 14.00. Spelen kan op elke dag behalve do. In de praktijk regelt ze dat zelf prima ongeveer 1x per week, soms 2x. Ik spreek altijd af tot 15.30 ongeveer, niet veel langer. Dat is lang genoeg.
Zwemles gaan we mee beginnen als ze 5 is denk ik. Ze is nu 4.5 en ik ben blij dat we er nog niet aan begonnen zijn. Die eerste maanden op school in combi met BSO en vriendinnetjes is al druk genoeg, zwemles erbij zou ik voor nu echt teveel vinden.
 
Let wel op dat de wachttijden voor zwemles heel lang kunnen zijn. Bij ons in de buurt (ten zuiden van Amsterdam) zijn de wachtlijsten 1 tot 1,5 jaar. Wel goed om rekening mee te houden.
 
Terug
Bovenaan