Week terug gezet door gynaecoloog

Hallo mama's

Vorige week donderdag voor de eerste keer naar de gynaecoloog geweest toen ik 7 weken zwanger was.
Eerste echo gekregen waarop de gynaecoloog zei u bent nog lang niet zo ver. Ik schrok me rot en dacht dat er iets mis was. Pfffieuw alles zag er goed uit had alleen een late eisprong gehad en dus ook een late bevruchting. Hij zei je bent ongeveer 5 weken en 4 dagen zwanger. Mijn partner en k hadden gehoopt het hartje te kunnen zien kloppen en dit was dus niet zo. Erg teleurgesteld gingen we naar huis met een nieuwe afspraak voor komende vrijdag. De gynaecoloog zei kom vrijdag terug dan kijken we opnieuw en als alles goed is zien jullie dan het hartje kloppen. Ik ben hier echt overstuur van geweest, maar achteraf denk ik het komt wel goed er is niks aan de hand. Nu ondertussen dus 6 weken zwanger en wat voel ik me ellendig!! Ben echt dood moe heb een spastische darm wat extreem begint op te spelen en vage pijn in mijn lies. Van dit alles bij elkaar word je een beetje neerslachtig en ik kan er bijna om huilen. Maar goed ik weet waar ik het voor doe en ik hoop dat ook echt dat vrijdag het hartje klopt.
Zijn er nog meer mensen die terug gezet zijn in tijd door gynaecoloog ?? Ik hoor graag jullie ervaringen.
En ps: lieve mama's zorg goed voor jullie zelf!!
 
Deze keer (nog) niet maar de eerste keer wel. wat een tegenvaller was dat! Niet 12,5 week zwanger maar 11,3. In principe zijn het een paar dagen en verder was met de kleine alles goed, maar het idee nog langer te moeten wachten op iets waar je al zo naar verlangde. Ach en het zullen de hormonen wel zijn. Ff lekker janken, dan ben je het kwijt en daarna iets doen waar je vrolijk van wordt!
 
hmm,mijn terug zet word je niet vrolijk van,dat bleek een miskraam,maar je kan idd gewoon een langzame eispong enzo hebben,zei hij mij eerst ook dat dat het kon zijn.Maar sorry als ik je zenuwen stimuleer
 
Hopelijk zie je vandaag een schitterend knipperlichtje!

Bij mijn eerste zwangerschap zagen we alleen een ei, De arts wilde een week later nog eens kijken, maar zei er gelijk bij dat er waarschijnlijk geen vruchtje in zat en dat de kans dus erg klein was dat hij de week erop goed nieuws had. Een arts gaat je echt geen valse hoop geven als dat niet nodig is.

Succes en we duimen!
 
Lieve dames

Yes vandaag goed nieuws gehad het hartje klopt!!
Ik denk ook echt dat ik gewoon positief moet denken en dat alles wel goed komt. We kregen vandaag de vraag gesteld of we prenatale screening willen.
Hier gaan we nog even over nadenken want ik vind het echt moeilijk. Van de ene kant wil ik het wel gewoon en denk ik dat er toch wel goed nieuws uitkomt en van de andere kant ben ik ook bang voor slecht nieuws en weet ik niet hoe ik hiermee zou omgaan. Maar stel we doen het niet en het word een kindje met afwijking blijf ik miss voor altijd denken had ik maar. Maar gelukkig hebben we nog twee weken om er over na te denken. Wat zouden jullie doen ??

Groetjes

 
Hoi kippelien,

Wij doen het niet. Puur om de reden wat zou ik doen als ons kindje down had. Want dat is het belangrijkste punt. Ons kindje is welkom, als er kwaliteit van leven is voor het kind. Ernstige afwijkingen zien ze ook bij de 20weken echo. In mijn omgeving is het zo vaak gebeurd dat de screening een bijzondere uitslag had en dat er toch een gezond kindje werd geboren. Ik geniet liever van ons wondertje. Iedereen heeft hier zijn eigen standpunt in maar ik ben van mening dat je krijgt wat je aan kan. En soms kan dat heel erg zwaar zijn. Na 5 miskramen ga ik geen mensje weg halen omdat hij of zij anders is als de 90% van de maatschappij. Veel succes met erover nadenken. Stel jezelf de vraag, wat zou je doen als?!
 
Hoi,

wij hebben er ook voor gekozen om het niet te doen. Idd bij de 20 weken echo is ook heel veel te zien. Daarnaast kan de prenatale screening ook een miskraam veroorzaken. De vk gaf tijdens de 1e zwangerschap bij mij aan dat het vooral raadzaam is als je ' wat ouder' bent omdat je dan verhoogde kans hebt op kindje met Down en als er afwijkingen in de directe familie voorkomen. Vandaar onze keus, maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt!
 
Wij hebben ook geen prenatale screening gedaan. Om dezelfde reden als Dora84 zegt.
Ook hebben wij de 20 weken echo niet gedaan, vanwege hetzelfde. Wij denken, wie zijn wij om te gaan beslissen of een kindje wel of niet geboren mag worden. Ik ken genoeg mensen waarbij tijdens de 20 weken echo is gezegd dat een kindje niet levensvatbaar is, maar kerngezond geboren word. Andersom kan ook. Het bied nooit de zekerheid die je graag wilt.
Dit is dan ook onze mening en gelukkig is iedereen vrij om te doen waar die zich prettig bij voelt.
Ik hoop voor je dat je een goede zwangerschap mag hebben en geniet ervan!!
 
Terug
Bovenaan