week voorweeën/harde buiken wanneer zet het door?

Ik ben momenteel bijna 39 weken zwanger van mijn tweede kindje. De eerste zwangerschap en bevalling waren echt super. Bij deze zwangerschap heb ik veel kwaaltjes, en heb ik ook veel last van bekken/rug/bil en heb ik al vanaf kerstavond elke avond/nacht voorweeën, het duurt een paar uur en is dan weer over.

Afgelopen donderdag dacht ik dat mijn vliezen waren gebroken maar dat bleek niet zo te zijn, in het ziekenhuis ctg gemaakt daar waren ze niet helemaal tevreden, volgende dag nog een gehad, die was prima. Donderdag ook een echo gehad, had ik te weinig vruchtwater, terwijl ik 2 weken geleden bij een groeiecho een gem. kindje had maar veel vruchtwater. Ik voel me nu erg onzeker. Bij het eendenbek onderzoek naar gebroken vliezen zagen ze dat het geen vruchtwater was, en dat de baarmoedermond wel iets week was. Verder niks bijzonders.

Vannacht waren de voorweeën voor het eerst zo pijnlijk dat ik dacht dat het echte weeën waren, pufte zelfs mee, ze waren regelmatig om de 5 minuten maar na 2 uur weer weg, vandaag uitgeslapen, en zodra ik wakker ben weer harde buiken. Vanwege mijn bekkenklachten doe ik al de hele dag niks, dus ik ben niet te druk.

Iemand enig idee waarom ik dit heb en wat ik eraan kan doen, wanneer zal de bevalling echt op gang komen, ben het nu toch wel erg zat!

Ben 10 jan uitgerekend en heb de eerste 6 dagen te vroeg gehad, ik moet morgen naar de vlsk en ga dan ook aan haar vragen wat het is, en wat ik eraan kan doen, maar tips en ideetjes zijn welkom

Hallo,

Ik heb ook heel veel voorweeen gehad maar mij dochter is er niet eerder
op geboren maar misschiem kun je vragen of je verloskundige je kan strippen
dat KAN de weeen op gang laten komen en vooral als je baarmoedermond al week
is bij mij heeft het wel geholpen het help niet bij iedereen en is NIET pijnloos.Dus je kunt het altijd proberen de vk zal wel zeggen dat ze het niet doet want ze doen het eigelijk
pas bij 41 wk zwangerschap (hier teminste)  maar bij is het ook met 40wk+1d gedaan en het werkte wel.
Maar baat het niet schaad het ook niet misschiem helpt het bij jou ook wel.

Groetjes Belinda moeder van Marissa

Terug
Bovenaan