Weekee!

A

Anoniem

Guest
Hihihihi. hoezo aandacht trekken he

Ik had al een paar keer gevraagd voor t recept van je soesjes... wil je die neerzetten voor me? Ik wil ze graag gaan maken!

Thnx!

hihihi, gemeen van me he  maar ik wil het echt gaan doen dus dan maar een hele aparte topic voor weekee.

Tsja, met al doe dames die op springen staan zou t wel kunnen dat ze aan t bevallen was... ik hoop voor haar dat t niet lang meer op zich laat wachten

HAHAAHA Sas! Ik schrik me wild joh. Ik kon gisteren niet meer op JG forum komen "deze pagina kan niet weergegeven worden"   Dus toen ik vanochtend hierkwam toen dacht ik al, oh jee als men maar niet denkt dat we ineens allemaal stil zijn omdat we aan het bevallen zijn.

Maar goed, het gaat om de soesjes hihi. Je hebt gelijk, ik was het helemaal vergeten. Ik duik zo even mijn kookboekje in en dan post ik het zsm!!

Benodigdheden:
- 100 gram bloem
- 2,5 dl water
- 3 eidooiers
- snufje zout
- 75 gram boter
- slagroom

Aan de slag:
* Verwarm de oven voor  op 225 graden, maar haal de bakplaat er eerst uit.

* Doe het water, de boter en het zout in een steelpan.

* Zet het pannetje met deze ingrediënten op een hoog vuur totdat het kookt en de boter helemaal gesmolten is. Haal de pan van het vuur. Doe in één keer(!) de bloem erbij en roer heel stevig totdat je een dikke massa hebt. Zet het pannetje heel even op het vuur en blijf roeren, want de massa mag niet bruin kleuren (maar moet wel even gaar worden). Haal de pan weer van het vuur.   (Dit deel vind ik zelf altijd erg lastig haha, de eerste keren werd het bij mij dus te bruin of juist niet gaar genoeg..pfff.)

* Spatel nu een eidooier door de massa tot die helemaal is opgenomen. Doe daarna de tweede eidooier er op dezelfde manier doorheen.

*  Vet de bakplaat in of gebruik bakpapier

* Pak een spuitzak en doe het deeg erin. Spuit kleine balletjes deeg op de baakplaat, zorg dat er een paar centimeter tussen ieder balletje zit, want  ze gaan groeien! (Je kunt ook twee lepels gebruiken om kleine balletjes te vormen, maar dat is wel een kleefwerkje. Dus als je vaker met een spuitzak werkt is dat erg makkelijk)

* Smeer met een kwastje en de laatste eierdooier de gespoten  balletjes in.

* Doe de bakplaat in de oven en wacht ongeveer drie kwartier, afhankelijk van de grootte van de soesjes. Houd de soesjes in de oven tussentijds in de gaten, de soesjes moeten goudbruin van kleur worden en niet te donkerbruin. (Ook HEEL belangrijk... doe vooral de eerste 20 minuten de oven NIET open. Doe je dit wel dan zakken je soesjes in)

* Zijn ze klaar? Haal de bakplaat uit de oven en laat deze afkoelen.  

*  Pak een bus slagroom (of klop zelf slagroom) en prik met het tuitje onderin het soesje. Je kunt het soesje nu gewoon volspuiten.

* Als laatste, om het af te maken, kun je de soesjes met poedersuiker bestrooien, OF lekker in chocolade dippen mmmm.

Terug
Bovenaan