weekend weg

Ik heb een vraag ik ga een weekendje weg met mijn man. Ons zoontje gaat naar opa en oma maar ik moet dus nou gaan kolfen heeft er iemand tips wanneer ik het beste kan kolfen of ik de zelfde tijd aan moet houden als wanneer ik mijn zoontje voed. Dat is om de vier uur 7uur,11uur,15uur,19uur en 22oo/22:30 Wie weet hier een antwoord op laat het me weten
 
Ik deed de ene borst geven en de andere kolven dan heb binnen een een paar dagen voldoende vooraad.(ligt er natuurlijk aan hoelang je weg gaat) Houd er wel rekening mee dat je niet van verschillende dagen bij elkaar mengt maar per dag apart opvangen in flesje. Als je nog even de tijd hebt kun je ook afgepaste voedingen invriezen maximaal 4 maanden in de vriezer, in de koelkast 2 dagen (volgens mij)

Succes en veel plezier Groetjes corine
 
ik deed juist net tussendoor kolven.
Als mijn dochter om 7.00 gegeten had, dan kolvde ik rond 9.00 diezelfde borst leeg. Als je dat drie keer per dag doet heb je een voeding. Kost dus wel wat tijd voordat je een voorraad had, maar voor mij ging dit het beste.
 
Hoi,

Misschien ben je inmiddels al van je weekendje aan het genieten, maar ik denk dat je met je vraag bedoeld wanneer je moet kolven als je weg bent. Jouw idee is prima, dan zal je bv niet teruglopen. Probeer het op die tijden, als het niet lukt, schuif een kolfsessie op. Is het toch wat teruggelopen dan kun je gemakkelijk weer opkrikken als je thuis bent door je kindje vaker aan te leggen.

 
Hello,

Volgens de sites van de verschillende borstvoedingsverenigingen kun je de afgekolfde melk in de koelkast tot 5 dagen bewaren en kun je gewoon de melk van verschillende ' kolfbeurten ' bij elkaar voegen. Let alleen op dat de melk niet wordt opgewarmd in de magnetron en ook niet te heet in een flessenwarmer, zo zonde van alle goede voedingsstoffen die dan verloren gaan.
Ik kolf altijd op de voedingstijden.
's Ochtends heb ik meer produktie dan aan het einde van de dag. Maar een half uur eerder/later is ook geen probleem.

Op de div. sites van de borstvoedingsverenigingen staan ook veel ervaringen van moeders met kolven op werk/vakantie e.d.

Succes,
Suze
 
Terug
Bovenaan