Weekendje weg met baby??

Hoi allemaal,

Ik ben Fleur, 29 jaar en moeder van Lisa (24 juli 2005) en Cas (25 maart 2007).
Ik heb een vraag: heeft iemand er ervaring mee om een weekendje weg te gaan met een baby van ongeveer 2 maanden? (Lisa gaat ook mee natuurlijk maar dat is geen probleem) Wij zitten te denken om dat te doen maar ik heb wel zo mijn twijfels. Is het wel te doen? Later kunnen we het eerste half jaar zo wie zo niet dus daarom zouden we al zo snel gaan maar we twijfelen nog wel. Heeft iemand ervaring ermee en tips?

Fleur

Hoi Fleur,

ik heb niet echt ervaring met weekendjes weg gaan, maar ik woon aan boord van een binnenvaartschip en moet vaak vanuit Duisburg naar Huizen naar mijn ouders als Laura bv. naar het cb moet. Dan moet ik ook de hele zooi inpakken en meeslepen. Ik heb wel een badje bij mijn ouders neergezet, maar die kleine kan in principe ook onder de douche met mij mee. Autorijden gaat prima (lange ritten doen we al sinds Laura 3 weken was) en ze past zich prima aan. Als mama er is, is het goed. Ik denk dat je dus rustig een weekendje weg kan. Het enige nadeel is dat je wat minder makkelijk rust en regelmaat in kunt bouwen (is mijn ervaring) in een andere omgeving, dus Laura is na zo'n weekje altijd een beetje jengelig als we weer terug aan boord gaan.

Groetjes Ilona

mama van Laura, 13-01-2007

Hoi Fleur,

Wij zijn toevallig in maart een weekendje weg geweest met zijn drieen. Evi was toen 10 weken. Het is ontzettend goed gegaan, ze sliep goed in het campingbedje en het was leuk om er even tussen uit te zijn.
We hadden niet echt super mooi weer, maar we hebben wel lekker kunnen wandelen, gezellig ergens wat gedronken.
Gewoon doen, het is toch even weg van huis!

groetjes Sonja

Geen ervaring, maar we gaan het wel doen!!
Met Hemelvaart gaan we naar mijn stiefvader in Friesland, met wie we een hele goede band hebben. We gaan drie nachten en ons kindje slaapt dan bij ons op de kamer. Er zijn daar namelijk maar twee slaapkamertjes. Het is een flinke rit vanuit noord-Limburg, maar onderweg kunnen we altijd pauzeren voor een borstvoeding en even van houding veranderen.

Verder willen we lekker wandelen daar en gewoon lekker uitwaaien!

Groetjes, Pietje

hoi
wij gaan regelmatig met onze honden een weekendje naar landal.heerlijke huisjes,lekker in de natuur.nu met boas zijn we nog niet geweest,maar het is prima te organiseren denk ik.als je naar een park als landal,roompot,centreparcs,hogeboom...gaat kun je (meestal)gratis een bedje en box laten neerzetten,een pak voeding,pak luiers,wipstoel,tasje kleren...meer heeft een kindje niet nodig.ik zou ook wel weer willen,maar ons geld gaat momenteel op aan nieuwe meubels.
als je het nog spannend vind kun je ook dicht bij huis blijven.
groetjes kari

Hallo,

Op zich hoeven we ook niet ver weg en we denken er inderdaad aan om in een huisje te gaan waar alles gewoon al is. Maar ik vraag me wel af of je wat dingen kunt doen. Lisa moet natuurlijk ook wel een beetje vermaakt worden en het lijkt me niets dat papa en Lisa lekker in het zwembad zitten en ik dan niet mee kan ofzo. Want je kunt niet overal met een baby zwemmen.
Heeft iemand ook minder positieve ervaringen? En heeft iemand tips wat echt nou een geschikt park is voor twee kleine kinderen/baby's?
Fleur

je hebt parken die erg op kinderen gericht zijn.daar kun je ook met je baby zwemmen.niet te lang,maar eventjes en daarna op de kant kijken naar papa en lisa en evt filmen?ik weet niet waar je woont,maar misschien is er in de buurt een park waar ook een dierentuin of kinderboerderij in de buurt is.ook leuk voor lisa.en speeltuinen zijn er vaak te over in zo'n park.je kan ook een voorkeur geven voor een huisje bij de speeltuin.
sorry dat ik weer reageer,maar centreparcs is mn favoriete onderwerp
op www.landal.nl kun je zoeken op voorkeur (kindvriendelijk,zwembad,speeltuin,enz....)

Hoi,

Ook bij centre parks kun je precies zien welk park het meest kindvriendelijk is en heb je ook speciale kinderhuisjes met speelgoed, leuke kinderkamers en babyspullen e.d. Heb er ook al naar zitten kijken. Maar wij gaan van de zomer naar Menorca, dus de centjes zijn nu even op...

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan