weekendje weg

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik wil graag even jullie mening over het volgende:

Het laatste weekend van augustus is het EK dresuur daar wil ik erg graag heen, alleen is het geval het is in Turijn (Italie).
Tegen die tijd ben ik 30 weken zwanger en twijfel dus of ik wel zal gaan of niet.

Nu is mijn vraag hoe denken jullie hierover???

Groetjes Cindy

Hoi Cindy,
Leuk hoor, het EK dressuur...Ik heb vroeger ook veel paardgereden, toen droomde ik van zo'n carriere haha. Maar ik zou het niet doen denk ik, ik heb gelezen dat je kindje met 28 weken levensvatbaar is, weet niet of dat betekent dat het dan ook geboren kan worden(?) Ik zou het verschrikkelijk vinden, in het buitenland bevallen.  Je verstaat de artsen niet, het is er misschien vies in het ziekenhuis  (in frankrijk is het niet te harden, het is maar net wat je treft). En je kindje krijgt als geboorteplaats Turijn.
Als mijn zusje mee zou doen bijvoorbeeld, dan had ik ook heel graag meegewild, maar anders zou ik denken, volgend jaar weer een EK toch?
Groetjes, cerise

Ik zou gewoon gaan!!
De meeste kindjes worden tussen de 37 en 42 weken geboren, dus dat moet goed gaan!
En een beetje ontspanning voor de grote dag is ook nooit weg!
(je gaat dan toch gewoon met de auto? met het vliegtuig kan dan niet meer)

Dus als je je goed voelt gewoon gaan!!

Liefs Nika  

Hoi,
Ik zie niet in waarom je niet zou gaan. Zoals Studiemam al zei, de meeste kindjes worden tussen de 37 en 42 weken geboren en door zo'n vakantie ga je echt niet eerder bevallen ofzo. Beter gaan dan 10 of 12 weken te gaan zitten wachten. Als je iets moet boeken, zou ik wel voor de zekerheid een annuleringverzekering erbij nemen, want met zwangerschap weet je nooit welke kwaaltjes je tegen die tijd hebt. Gewoon zekere voor het onzekere en voor de rest, lekker genieten van je vakantie.
Ivy

Ik ben vorig jaar met 31 weken zwangerschap nog naar Italië op vakantie geweest.
Geen probleem hoor.
Zorg idd wel voor een annuleringsverzekering en neem je kaart van de vk mee. En zoek van te voren uit waar de dichtsbijzijnde arts is. Allemaal voorzorgsmaatregelen die waarschijnlijk niet nodig zijn, maar je wel beter kunt doen.
Wij zijn met de auto gegaan, ook dit ging prima, mits je wel voldoende stopt om de benen goed te strekken.
Veel plezier.
Sil

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!!!
Nu weet ik het zeker ik ga gewoon zolang ik mij nog goed voel!!
En idd een annuleringsverzekering heb ik altijd, want je weet nooit wat er gebeurt.

En idd het dichtsbijzijnde arts en ziekenhuis ben ik van op de hoogte. En er is bij zo'n grote paardrijwedstrijd altijd een EHBO post die weet waar ik heen kan!!

Groetjes Cindy

Geniet er maar lekker van!
(ben wel een beetje jaloers)
Sil

Terug
Bovenaan