weer aan de pil *&$#%&

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,
nou ik zie dat er weer een heleboel nieuwe meiden bij zijn en ik zie dat er ook weer wat weg zijn.
ik ga waarschijnlijk weer aan de pil ik vindt het verschrikkelijk want ik was zo blij toen ik 2 maanden geleden mocht stoppen.
de rede is dat ik ga trouwen en ik met de onzekerheid zit waaneer ik zwanger wordt en wanneer ik dan mijn jurk moet gaan kopen. stel dat ik ineens zwanger ben en ik heb al een jurk dan kan ik er niet meer in. en als ik er zelf een ga maken samen met mijn moeder dan moet ik haar inlichten dat we rekening moeten houden met een evntuele zwangerschap. dat doe ik liever niet want het moet een verassing zijn maar ze kan ook zo vreselijk gaan preken en daar heb ik ook geen zin in. ik weet nog steeds niet zeker of wel weer aan de pil ga ook al weet ik wel dat dat het beste is gezien de omstandigheden. we trouwen pas over een jaar maar de kans is groot (denk ik) dat ik dan wel een dikke buik heb. ik zit zo met wat ik dan moet doen met die jurk. heeft iemand een oplossing misschien??? we hebben al veel overwogen eerder trouwen, wil hij niet. met condoom vrijen, vinden we allbei niet lekker en dat gaan we geheid vergeten. op de verkeerde dagen vrijen maar dat vinden we allebei niet leuk dan hebben we eindelijk eens tegelijk zin en dan kan het niet, (we hebben al zo verschillend zin heb ik zin heeft hij geen zin en andersom vaak dan he) ik gewoon in een mooie witte rok met truitje trouwen, willen we ook allebei niet. helupp? weet iemand misschien een andere oplossing???
nou moet ik nog wel ongie wroden maar ik weet nu al dat ik dat toch wel wordt. maar ik wil zo graag zwanger worden. het lijkt wel of niets me gegunt is. elke keer komt er weer wat tussen waardoor ik niet kon stoppen en nu moet ik weer beginnen (ja ik weet ik "moet""niks) maar toch.
ik hoop dat er veel van jullie reageren met verschillende reacties.
als ik echt weer aan de pil ga zien jullie me pas weer over een half jaar terug (denk ik)
alvast bedankt
kuzz laura
p.s. sorry voor het lange verhaal

Hoi Laura,

Op zich snap ik wel wat je bedoelt, ik had ook zo iets van, als ik ga trouwen, dan niet met een dikke buik. Maar jah, nu zou ik willen dat ik kon trouwen met een zwangere buik.
Heb nl. deze week te horen gekregen, dat ik zonder medisch ingrijpen (medicatie en misschien nog wel meer) waarschijnlijk zo ie zo nooit kinderen zal krijgen. En nu heb ik zo iets van het kan me niet schelen, als ik maar zeker weet dat ik zwanger kan worden en het liefst op de 'normale' manier.
Het blijft vervelend voor je, maar ik zou proberen me er niet te druk over te maken.
Begrijp me goed, ik wil jouw probleem niet bagatelliseren.

Succes bij je keuze, (welke keuze je dan ook mag maken)

gr
Jackje

Eerst had ik ook zoiets van trouwen met een dikke buik is niets voor mij, maar ik ben er eigenlijk wel op teruggekomen want waarom niet? De jurk? Als je over een jaar gaat trouwen hoef je nu nog niet op zoek naar de jurk toch? En volgens mij moet je toch telkens terugkomen om je jurk te passen en als je dan bent aangekomen om wat voor reden dan ook zullen ze de jurk aanpassen... Gewoon de aanschaf van de jurk uitstellen. Als jullie allebei graag een kindje willen zou ik lekker van de pil afblijven en wel zien waar het schip strandt. Ik weet niet hoe oud je bent maar de klok tikt natuurlijk ook door en helaas wordt niet iedereen binnen een paar maanden zwanger.. het kan soms zolang duren dat je maar beter ervoor kunt gaan als je het allebei wilt dan wachten vanwege een jurk.. maar dat is mijn mening hoor. Hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes, Aurora

Hi,

Ik denk dat ik er toch voor zou kiezen om met condooms te vrijen, dat deden wij de eerste tijd, toen we elkaar leerde kennen ook en je moet toch keuzes maken.

Dit lijkt mij de beste oplossing
(of een spiraaltje in laten zetten) ik heb altijd prima kunnen vrijen met zo'n condoom en je bent wel zeker van je mooie jurk en in de tussentijd is je lijf vrij gebleven van de pil en kunnen jullie meteen erna voor het eggie gaan, misschien wel meteen op de huwelijsreis.

Wat maken die paar maandjes met condooms nou uit als je weet dat je er iets moois voor terug krijgt en het is een prima oplossing voor je probleem, de rest van je leven kun je weer zonder condoom vrijen dus ik zou het wel weten.

succes ermee en laat je nog horen wat je doet?

veel plezier met de voorbereidingen.

groetjes: Chili

Hoi Laura,

Wat een lastig probleem.....
Als ik je verhaal zo lees heb je twee grote wensen.
1. een kind
2. de dag van je leven in een schitterende trouwjurk, zonder buik.

Ik zou zeggen: geniet van het komende jaar en de voorbereidingen voor de bruiloft, want het is zo leuk allemaal!

Stop bijvoorbeeld 6 maanden voor je bruiloft met de pil en vrij een aantal maanden met condooms. Op die manier leer je je eigen cyclus alvast goed kennen. 3 of 4 maanden voor de bruiloft zou je er dan echt voor kunnen gaan. Mocht je dan zwanger raken, dan kun je vaak nog in je jurk of hoeft de jurk maar een ietsje uitgelegt te worden.
Het echte afpassen van een jurk gebeurd namelijk kort voor de bruiloft.

Ik heb het gevoel dat je in je hoofd al besloten hebt, zeker omdat jullie het erover gehad hebben, maar je hart zegt wat anders.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

En veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Jade

Dit had je dan voor jezelf beter kunnen bedenken toen je 2 maanden geleden stopte. Ik zou voor de baby gaan en dan later trouwen. Of gewoon met condoom vrijen. Als je iets niet wil dan vergeet je dat heus niet......en wie weet wat je weer in de war gooit met die pil.

Ik zit een klein beetje in hetzelfde schuitje. Wij hebben ondertussen ook besloten te gaan trouwen in juni. Het lijkt mij aan de ene kant ook heel moeilijk om met een dikke buik te trouwen maar wij zijn ondertussen ook al een jaar bezig met zwanger te worden. Mijn vriend heeft zoiets als je ondertussen ook nog zwanger wordt zou dat helemaal mooi zijn en een jurk kunnen ze altijd nog op maat maken. Volgens mij zie je de eerste 3 a 4 maanden er niets van dat je zwanger bent (maar dat weet ik niet zeker)

Ik denk dat het zonde is dat je weer aan de pil gaat voor een paar maanden want na je trouwdag moet je weer een paaar maanden van de pil en moet alles weer op gang komen.

Veel succes met je keuze.
Veel plezier met je trouwdag en later met zwanger worden.

Groetjes Marmotje

Terug
Bovenaan