Weer aan het werk, bah!

Aanstaande woensdag moet ik weer gaan werken. Ik zie er zo tegenop dat ik er gewoon somber van word! Op zich heb ik best lieve collega's, maar het is altijd zo ontzettend druk dat ik bang ben dat ik niet kan "acclimatiseren".
En daarbij komt dat ik zo graag zou willen stoppen met werken, ik vind het heerlijk om thuis te zijn bij mijn ventje (bijna 12 weken), maar financieel wordt dat best lastig...
Zijn er misschien nog moeders die tips hebben hoe zij de eerste werkdagen hebben overleefd? Of iets op me op te vrolijken?

Groetjes! Mama van Ivar
 
hoi!

Wat naar dat je geen zin hebt om te gaan werken maar je zal zien dat je je snel genoeg weer helemaal op je plaats voelt daar. Juist de 1ste paar dagen is iedereen supergeintereseerd in je mooie ventje en kun  jij trots al die mooie foto's laten zien. Het zal wel wennen zijn, er komen weer zoveel dingen op je af en je zal zeker in het begin wat vaker moe zijn.... maar als je thuis komt wacht daar jouw mannetje met zijn betoverende glimlach en is je hele dag weer goed.

Een kwestie van even doorzetten en voor het het weet is het alsof het nooit anders geweest is, echt waar!

Heel veel werkplezier en laat je nog eens horen hoe het 'bevallen' is?

groetjes,
Marlave
 
hoi
ja ik begrijp je heel goed zit in het zelfde schuitje
heb ook een zoontje van 11 weken en moet 23 dec weer beginnen ble ble
maar ik weet ook dat het wel is lekker kan zijn even in of uit het wereldeje van moeder zijn ik heb namelijk ook een dochtertje van 2 en bij har vond ik het ook heel erg maar na een maandje vond ik het wel lekker want als ik een dag had gewerkt en thuis kwam gaf ze me een blik van jaaaaa mama dus hoop dat het nu weer zo gaat maar hoe je het went of keert het blijft balen en je mist ze altijd
groetjes debbie
 
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Mijn dochtertje is ruim 3 maanden en ik moet op 3 januari weer aan het werk... zit er nu al tegenaan te hikken! Ik vind het ook heerlijk om thuis te zijn bij haar, en ik zou inderdaad ook wel willen stoppen met werken als dat financieel haalbaar zou zijn. Maar helaas is het niet haalbaar, dus ik zal weer aan de bak moeten!
Ik houd mezelf maar voor dat het leuk is om mijn collega's weer te zien, en ik hoop maar dat de combinatie werk/thuis me een beetje mee gaat vallen. A.s. vrijdag gaat m'n meisje "oefenen" bij het kinderdagverblijf, ben benieuwd hoe dat gaat.

Kortom, ik kan je geen tips geven maar wel heel veel succes wensen op je eerste (en tweede, en derde, enz.) werkdag. Hoeveel dagen ga je werken? Ikzelf ga 27 uur werken (werkgever wilde niet met minder akkoord gaan), dus best veel. Ik ga 2 dagen van 9 uur werken (dan gaat Isis naar het kdv), een halve dag van 4 uur (dan heeft papa ouderschapsverlof) en op zaterdagochtend 5 uur (dan is papa thuis).

Heel veel sterkte!
Groetjes,
Myrna (mama van Isis, 14 weken)
 
Nou, de eerste werkdag zit erop. Ik vond het verschrikkelijk! Ik kwam het ziekenhuis binnenlopen waar ik werk, en tranen... Even snel naar de WC om me op te frissen, en toen kwam ik een collega tegen, weer tranen... Toen ik uiteindelijk op mijn plek zat, weer tranen... Het was net alsof mijn hele lijf zich verzette tegen mijn aanwezigheid daar. In de loop van de dag is het wel beter geworden en kon ik weer lachen, maar oh oh, wat een aanpassing moet je weer  maken, ik was er  helemaal uit!  
Ik moet er wel bij zeggen dat ik daar ook niet helemaal op  mijn plek zit, dus dat  speelt ook wel mee dat ik liever  niet terug was gegaan, maar toch...
Ik ga vanaf nu 20 uur werken, ene week 2, andere week 3, maar gelukkig heb ik aankomende week een sollicitatiegesprek voor een andere baan!  
 
Oh, wat herkenbaar!!!
Bij mijn eerste (heb er inmiddels 3) moest ik ook weer aan het werk (ze was toen 16 weken). Echt verschrikkelijk. Ik bracht haar echt huilend naar haar wendagje op de creche. Gelukkig kon ik wel tijdens mijn werk gewoon naar haar toe, omdat ik borstvoeding gaf en de creche lekker dichtbij was.
Ik hoop dat je sollicitatiegesprek goed verloopt! Maar houd in je achterhoofd dat je het misschien nu nergens leuk vindt, behalve dan lekker thuis bij je kindje.......heel veel succes!
Groetjes Anne.
 
Terug
Bovenaan