weer aan het werk???

Hoi,

Vandaag belde iemand van mijn werk om te vragen hoe het met mij ging. Harstikke lief natuurlijk. Ik vertellen hoe het de afgelopen dagen is gegaan. Ik dacht goh wat een belangstelling allemaal. De laatste vraag was, wanneer kun je weer aan het werk. Ik :nou voel me nog niet zo goed om te werken. Nou ik moest me er maar over heen zetten, want met mokken schoot ik niks op. Nou vraag ik je. Ik heb het alleen maar over mijn lichamelijke toestand vertelt, lage Hb, lage bloeddruk e.d. Nog niet eens wat het geestelijk allemaal te weeg heeft gebracht. Ik moet me er maar over heen zetten. Waarom zijn werkgevers zo harteloos als het om werken gaat. Net alsof zij zelf de ziektekosten moeten betalen. Daar moeten ze zich maar voor verzekeren. Echt weer een afknapper zeg. weer weinig begrip. Wat een kl*te maatschappij.
Ja lieve meiden dit moest ik even kwijt. Wat moet ik doen, heb me nog niet beter gemeld hoor.Deze week blijf ik nog ziek. Maar ze verwachten mij maandag weer "fris"op de werkvloer.

Groetjes een verbijsterde Willemien

quote: wiljo schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-10-2005 15:10:33'));

Hoi,

Vandaag belde iemand van mijn werk om te vragen hoe het met mij ging. Harstikke lief natuurlijk. Ik vertellen hoe het de afgelopen dagen is gegaan. Ik dacht goh wat een belangstelling allemaal. De laatste vraag was, wanneer kun je weer aan het werk. Ik :nou voel me nog niet zo goed om te werken. Nou ik moest me er maar over heen zetten, want met mokken schoot ik niks op. Nou vraag ik je. Ik heb het alleen maar over mijn lichamelijke toestand vertelt, lage Hb, lage bloeddruk e.d. Nog niet eens wat het geestelijk allemaal te weeg heeft gebracht. Ik moet me er maar over heen zetten. Waarom zijn werkgevers zo harteloos als het om werken gaat. Net alsof zij zelf de ziektekosten moeten betalen. Daar moeten ze zich maar voor verzekeren. Echt weer een afknapper zeg. weer weinig begrip. Wat een kl*te maatschappij.
Ja lieve meiden dit moest ik even kwijt. Wat moet ik doen, heb me nog niet beter gemeld hoor.Deze week blijf ik nog ziek. Maar ze verwachten mij maandag weer "fris"op de werkvloer.

Groetjes een verbijsterde Willemien

Hoi Wiljo,

geweldig zo'n interesse zeg! Echt belachelijk! Dat ze willen weten wanneer je aan het werk gaat ongeveer, dat kan ik nog begrijpen, maar dat ze je proberen te pushen terwijl je er nog niet aan toe bent!
Ik ben even kwijt hoelang het geleden is dat je de curretage had, maar dat maakt eigenlijk niet uit. Als jij je nog zo beroerd voelt, lichamelijk en geestelijk dan moet je gewoon nog de tijd nemen. Ze willen je toch weer fris daar hebben, nou even geduld dan.
Ik hoop dat je voor jezelf kunt en durft op te komen, laat ze op het werk maar even lekker in de st$@#t zakken.

Veel sterkte

Hoi Wil,

je hebt natuurlijk altijd werkgevers, leidinggevende en collega's die geen empathies vermogen hebben, maar soms zijn dergelijke opmerkingen helemaal niet slecht bedoeld.

Ik weet niet precies hoe lang geleden je een miskraam hebt gehad, en hoe lang je zwanger was, maar soms is het wel beter om op een zeker moment gewoon te zeggen, dan ga ik weer aan de slag. Je hebt je zelf dan ook een doel gesteld, en soms is het ook zo dat hoe langer je thuis bent, hoe moeilijk alles wordt. Soms moet je je er inderdaad letterlijk overheen zetten. Wat niet wil zeggen dat je geen verdriet meer mag hebben, en wat ook niet wil zeggen dat je gelijk weer 100% productief moet zijn. Ook daarover kan je afspraken maken. En mocht het echt niet lukken, dan kan je je altijd weer ziek melden.

Heb je al een oproep van de bedrijfsarts gekregen? Zo niet maak anders zelf een afspraak, en bespreek de mogelijkheden.

Thuis blijven zitten kan er ook voor zorgen dat je je steeds beroerder gaat voelen.

In ieder geval heel veel sterkte en er komt een moment dat je alles wel weer ziet zitten.

Kus
Miep

Hoi,

Ik heb 11 oktober een MK gehad. Vorige week vrijdag had ik een Hb van 7,0 en bloeddruk van 100/50. Vanmorgen bij Huisarts had ik een Hb van 7,1 nog erg laag. Huisarts heeft mij geadviseerd om gewoon nog thuis te blijven. Het is nog niet verantwoord om te gaan werken. Mijn werk gebeld en die gingen accoord met verlenging van mijn ziekteverzuim. Diegene die ik dus aan de telefoon had, van de week, heeft zijn excusses aangeboden. Hij had het niet zo bedoeld en had helemaal niet in de gaten dat ik eigenlijk er nog best wel ziek van ben. Vanmorgen had ik een collega op de koffie, die vond dat ik er erg wit en pips uit zag, dat kan wel kloppen met een Hb van 7,1. Dus ik blijf nog lekker even thuis, heb nu ook staaltabletten. MIsschien dat ik mij daarmee weer wat beter ga voelen. Ik ben ook nog heel erg verkouden, dat maar niet over wil gaan. Hopelijk dat ik nu snel ga opknappen.
Bedankt voor jullie lieve reacties

Groetjes Willemien.

Hoi Wil,

gelijk heb je meid! Neem de tijd.. die heb je echt nodig. Ik heb het onderschat en dacht gewoon door te kunnen hobbelen alsof er niets gebeurd was. Nou, ook mijn klap kwam en ik heb een paar dagen alleen maar gehuild.
Neem de tijd om te herstellen en  dat kan het best in  je vertrouwde omgeving. Je hebt een verlies te verwerken en niet zomaar een verkoudheidje! Het probleem is vaak dat mensen aan de buitenkant niets kunnen zien en dan moeilijk begrip op kunnen brengen voor jouw situatie.

Ook ik heb op mijn werk iets dergelijks meegemaakt nadat ons huis is afgebrand. Ik heb me toen laten pushen, omdat ik inderdaad dacht dat het beter zou zijn om weer iets te gaan doen en niet thuis te blijven treuren. Ik heb er ontzettend veel last van gehad en heb me nooit serieus genomen gevoeld, omdat het hun er alleen maar om ging dat hun werkende kracht weer in de running was! Maar het heeft me een goede les geleerd. Natuurlijk moet je in je achterhoofd houden dat je op een dag weer moet werken, maar pas alleen als je je sterk genoeg voelt en voldoende tot jezelf gekomen bent!!!

Terug
Bovenaan