weer aan het werk

Hoi allemaal,

ben sinds maandag weer aan het werk. Heb voor de vakantie al 5 dagen gewerkt maar dat was toch anders, nu voelt het veel meer als "ik ben weer terug".
Maandags gaat Tijn naar het kinderdagverblijf. Gelukkig kon mijn man hem afgelopen maandag brengen (hij had WTV) want daar zag ik wel tegenop: Tijn voor het eerst wegbrengen en dan naar school sjezen waar ik net niet op tijd ben... Nu was ik dus lekker op tijd aanwezig, wel lekker, zo'n eerste dag. Ontzettend leuke klas. 7 Leerlingen die ik al 2 jaar in de groep heb en 3 nieuwe. Doordat 2 van de 3 kids die weggingen behoorlijke problematiek hadden en de nieuwe kids niet zo'n giga problematiek een compleet andere club. Heb er zin in!
Wel weer echt erin komen, niet zo gek ook, ben vanaf begin december weg! Ben me dus flink aan het inlezen en roosters aan het maken en zo.
Tijn had het prima naar zijn zin maandag. Had bij thuiskomst zijn eerste krassen al in zijn nek, stoer he?!
Ze waren bij de koeien wezen kijken en hij heeft heerlijk buiten liggen slapen. Ook het eten gaat prima, het kinderdagverblijf durft het ook aan hem stukken aan te bieden (en kijken hun ogen uit)
Dinsdags (en als ik woensdags werk om de week ook) gaat Tijn naar mijn moeder. Weet niet wie er meer geniet...
Merk wel dat het qua energie weer even flink wennen is, was doodop vandaag. Ook dat komt allemaal wel weer.

groetjes Natasja

leuk om te lezen. ik werk ook in het onderwijs maar ben nog niet begonnen omdat ik als invaller werk en me nog niet beschikbaar heb gesteld. Willem is deze week ook voor het eerst naar het kinderdagverblijf gegaan en het ging heel goed. Hij heeft ook een aantal keer in een buitenbed geslapen. Hij gaat driedagen en dat bevalt goed. Is jou kinderdagverblijf een agrarisch kinderdagverblijf ( ivm dat je het hebt over koeien) Willem gaat naar een agrarisch kinderdagverblijf was eerst een boerderij is sinds deze week een nieuw kinderdagverblijf waarbij ze ook klein vee gaan houden erg leuk vinden wij. ik ben trouwens wel opzoek naar ander werk want ik ben niet meer zo enthousiast over invallen in het onderwijs en vaste banen zijn hier bijna niet denk dat inval werk mij te veel onrust geeft.

Groetjes Esther

Hoi Esther,

wat leuk dat je ook in het onderwijs werkt! Welke regio als ik vragen mag? En gewoon onderwijs? (ik in het ZMLK). Wel balen dat er niet zoveel vervangingswerk is en je veel onzekerheid hebt. Vervangen is nog wel ok als je een aanstelling hebt voor een bepaald aantal dagen en dan gewoon ergens aan het werk bent. Hap snap vervangen lijkt me helemaal niets... Ik heb het geluk dat ik al vanaf dat ik de opleiding speciaal onderwijs af had aan de slag ben. Eerst fulltime, 6 jaar lang en nu parttime (omdat we een kinderwens hadden)
Ons kinderdagverblijf ligt naast een melkveebedrijf. De man is boer, de vrouw heeft een kinderdagverblijf. Ze hebben standaard een kalfje op het terrein (worden de liefste koeien gaven ze aan) en ook een weitje met geiten, schapen en kippen. Verder vlakbij een bos en lekker veel ruimte om buiten te ravotten. Ze hebben ook buitenbedjes ja, fijn! Tijn gaat er een dag naartoe, de andere dag (en om de week 2 dagen) gaat hij naar mn moeder.

groetjes Natasja

Hoi Natasja

dat hap snap vervangen heb ik inderdaad ook gedaan en dat is niks zeker nu niet ik wil regelmaat.
Ik werk in de regio noord oost Brabant en noord limburg en soms in gelderland we wonen in Brabant. Ik heb wel eens langdurige invalperiodes gehad maar dat is altijd maarafwachten en nu ik alleen maandag dinsdag en woensdag beschikbaar ben is dat nog lastiger natuurlijk. Ik doe groep 1/tm8 en ook speciaalonderwijs. ik zag trouwens ook op tegen het brengen maar het is me echt super meegevallen. Alleen de eerste dag ging ik met een brok in mijn keel weg. daarna voelde het zelgs ee nbeetje als vakantie. Is wel raar hoor Willem naar het kinderdagverblijf en ik nog niet aan het werk maar ook wel fijn voor het wennen.

Hoi Esther,

grinnn, in jouw regio heb ik ook eerst gewoond en gewerkt, grappig! Er is inderdaad heel erg weinig. Volgens mij is er op mijn oude werk wel een vacature maar die is vast weer voor 4 of 5 dagen... Ik werk binnen een stichting en dan wordt er ook eerst binnen de stichting gekeken, voor buitenstaanders dus weinig kans. Bovendien hoor ik steeds vaker dat je na 3 jaar even uit beeld mag verdwijnen omdat ze anders verplichtingen hebben. Bleh! Weet je al welke richting je op zou willen? Lijkt me wel vreemd om alleen thuis te zitten, aan de andere kant ook wel lekker hoor! Zo'n ukkie zorgt wel dat je niet veel gedaan krijgt... (en dan hebben wij nog zo'n makkelijk menneke...)

groetjes Natasja

Wat een hoop onderwijsmensen hier op het forum!! Ik werk 2 dagen voor een groep 7. Voordat mn kids kwamen heb ik op een onderwijskansenschool gewerkt in de grote stad. (noemde ik altijd al het SO) maar werk nu bij ons op het dorp. (Tussen Den Haag en Rotterdam) En dat is een werled van verschil!!

Ik zit nu alleen met het probleem dat ik niet goed weet of ik mijn kids wel of niet bij ons op school zal doen.....

Gr Antoi

Terug
Bovenaan