Weer aan het werk :-(

Hallo meiden,

Sinds woensdag ben ik weer aan het werk, en het valt me niet mee....
Eerst al om Julia 's morgens achter te laten bij het KDV op woe en op do en vrij bij papa, hoe lief hij ook voor haar is, en daarnaast om 2 keer per dag tijd te maken om te kolven, en om mijn aandacht bij mijn werk te houden....

Hoe gaat dat bij jullie (nou ja, degenen die weer aan de slag zijn...)? Valt het jullie mee of tegen?

Ik hoor het graag.

Liefs Marit

Hoi Marit,

Ik ben nog niet begonnen met werken, 14 dec. is mijn 1ste werkdag weer. Ik ben benieuwd hoe ik dat vind. Veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je weer snel gewend bent aan de nieuwe situatie.

Liefs, Liselotte

Ik ben afgelopen maandag begonnen en vond het heerlijk! Nou hoef ik niet te kolven en ook alleen de oudste van 3 naar het kdv te brengen, de tweeling wordt thuis opgevangen, dus dat scheelt wel. En ik kan langzaam in komen, want ik werk alleen de maandag tot eind vh jaar..

Ik mag maandag voor het eerst weer en heb er heeeel weinig zin in.
Vandaag was Warrens eerste dagje op de creche, hij heeft het er prina gehad, ik stond daarentegen behoorlijk te snotteren toen we 'm gedag zeiden 's ochtends... En de hele dag met een sip en keeg gevoel rondgelopen.
Maar, die enorme blije lach toen we 'm weer op haalden maakte gelukkig wel wat goed.

Nee, als het financieel had gekund dan was ik het eerste jaar thuis gebleven.

Ik ben benieuwd hoe het maandag zal gaan, werken, kolfen, kindje niet zienvan 08.00-18.00...

X
Evje

Ben ook al aan het werk. Het kolven op het werk valt me erg tegen. Nou had ik voor de geboorte ook gezegd dat ik zou stoppen met bv als ik weer aan het werk moest maar ben daar op terug gekomen maar hoe lang ik dat blijf doen.......

Verder valt me de oppas een beetje tegen. Karlijn gaat naar een gastouder maar tot nu toe lag ze elke keer in de box te huilen als ik haar kwam ophalen. Op zich vind ik huilen niet zo erg, thuis huilt ze natuurlijk ook weleens maar is het toeval dat ze elke keer alleen ligt te huilen of laat de oppas haar veel/ lang huilen in de box???? Het stoort me dan helemaal dat het andere kindje lachend bij de oppas op de arm ligt.
Weet ook niet zo goed of ik er naar moet vragen of het nog even moet aanzien.
Ik blijf het lastig vinden om een goede balans te vinden tussen opkomen voor mijn kleine meid en overbezorgd reageren.

Kortom, had ik nog maar een paar maanden verlof...

Pff Essje moeilijk zeg als je telkens je kleine meisje huilend in de box aantreft en ander kindje naar je idee meer aandacht krijgt dan zal mijn hart ook breken...zal gewoon vragen of ze al lang huilt.want jou meisje heeft even veel aandacht nodig/verdient dan een ander kindje,dus gewoon opkomen voor je kind hoor
succes liefs jootje

pff esje dat lijkt me enorm zwaar...

wat ik zou doen is naar je meisje toe lopen en tegen haar zeggen: lig je nou alweer te huilen, mis je mama zo erg meisje?

en dan aan de gastouder, huilt ze allang? en heeft ze veel gehuild?
dan kun je langzaam op het onderwerp komen dat ze elke keer huilt als jij ze haalt.

wat je ook kunt doen is contact opnemen met het gastouder buro, het moet wel klikken tussen jullie!
misschien dat zij tussendoor eens pols hoogte kunnen nemen.
of dat jij zelf gewoon tussen door eens belt, dan hoor je ook of ze huilt....
(ik werk in de kinderopvang en weet wat je mag en kunt verwachten van een gastouder!!)

succes ermee...

Terug
Bovenaan