weer afgeblazen behandeling, ben zeer verdrietig

Hoi meiden

Het wil maar niet goed gaan hier. Vanmorgen echo gehad en de eitjes waren kleiner dan maandag. Slijmvlies was goed opgebouwd, maar ja....... geen eitje, dus daar gaan we weer.  Kon wel janken, moest gaan wachten in de wachtkamer voor schema Gent. Na een uur werd ik weer geroepen en dacht nu kunnen we verder. Fout...... ik kreeg te horen kom over 2 weken terug en dan zien we wel.
Sorry hoor, maar ik zat vol vragen en was emo en wilde op zijn minst antwoord hoe nu verder. Dat dit afgeblazen is, kan ik mee leven, maar je kunt denk ik niet zomaar stoppen met hormonen en dan hopen dat alles vanzelf goed gaat komen. De verpleegkundige achter de balie snapte dat en lootste me weer de kamer van de gyn in. Zegt de gyn, niet huilen hoor er is niets aan de hand. Hij heeft lekker lullen, ik zit vol hormonen en word zomaar weggebonsoerd. Ik had nog vragen. Dus ik zeg, ik ben terleurgesteld en heb vragen.
Ik ben volgens de gyn een draak voor stimulatie (was al bekent). Ik heb een nare vorm van pcos die heel erg slecht goed te stimuleren is. Met 50 IE puregon willen ze niet groeien, met 75 IE puregon heb ik 16 tot 22 eitjes en gelijk met overstimulatie. Wat schema Gent precies inhoudt is nog niet zo duidelijk, maar het gaat, als ik het goed begrepen heb, als volgt: Op dag 1 van de nieuwe cyclus een echo (uiterlijk dag 2) dan moet ik als deze goed is, 6 pillen met oestogeen gaan slikken en simuleren ze een cyclus, met een kunstmatige eisprong met pregnyl en daarna progestan. Maar dit gaat me uiterlijk maandag uitgelegd worden en krijg ik dan het schema.
Als de RD er binnen 3 weken vanzelf zijn, dan kan ik gelijk beginnen, anders over 3 weken primulot en dan verder.
Ik ben nu dus niet blij en vooral niet in een joehoe stemming

Een zeer teleurgestelde Lydia

Hee Lydia,

Meid, wat zit het je weer tegen zeg!!!!
Bij jou kan ook werkelijk geen enkele behandeling beetje normaal verlopen of wel.....

Gaan ze de volgende keer wel weer een cryo terugplaatsen dan?
Maar waarom kan er nu geen cryo terug worden geplaatst? Je slijmvlies is toch mooi dik schreef je?
Sorry... misschien vind je al mijn vragen niet fijn, maar zo'n cryo behandeling lijkt me heel bijzonder en ik weet er zo weinig van.

Meisje hou je taai. Ik denk aan je!
Ik ga een kaarsje voor je branden dat er nou eindelijk eens een gewone goede behandeling voor je komt en dat alles goed mag blijven gaan.

Liefs, Peet

Hoi lieve Peet

Je vragen zijn niet verevelend. Deze cryo poging is afgeblazen en schuift weer door. De volgende behandeling komt vanuit Gent en is geheel voor de cryo behandeling, dus er wordt (als ik het goed heb begrepen) geen ei gekweekt, maar er wordt een cyclus gesimuleerd zodat de eskimootjes teruggeplaatst kunnen worden.
Dat er nu niets gedaan wordt met de goede slijnopbouw komt, omdat ze niet zeker weten of er genoeg hormonen zijn om de cryo poging te laten slagen.
De gyn kon vanmorgen, zoals standaard, de linker eierstok niet vinden. Ik zei toen dat ik hem ervan verdenk dat hij deze met de curretage heeft verwijderd. Hij kon er wel om lachen (dat was voordat hij deze poging afblies)
Er is  druk overlegt vanmorgen met Rotterdam en Gent hoe dit nu verder moet. Voor ivf ben ik geen probleem, alleen de andere behandelingen zijn een nachtmerrie voor mij (ons) en de gyn. Ik ben zeer moeilijk te behandelen en zo'n klein verschil in puregon, 25 IE, is bij mij al het verschil van geen ei (50 IE) tot een complete kippenhok met eieren en overstimulatie (75 IE). Vanwege de cryo's, mogen ze geen nieuwe ivf poging doen, omdat de cryo's eerst opgemaakt moeten worden  voordat er een nieuwe ivf behandeling mag plaats vinden. Er is hier inderdaad, op 1 behandeling na, niets zonder problemen gegaan. We houden de moet erin, maar heel soms is dat erg moeilijk, zoals vanmorgen. Maar nu een paar uur verder, ben ik weer rustig en ga ik weer verder. Ik moet wel.
Als dit zo door gaat kan ik wel weer op vakantie gaan, dit kost heel veel energie. Maar goed, het is nog steeds voor een goed doel. Morgen met man en stiefdochter naar Lineushof. Ja.......ook dit gaat gewoon door.

Liefs

Lydia
(hier begint de zon te schijnen, is erg fijn)

Hoi,

Wat ontzettend jammer zeg!! Kan me heel erg indenken hoe je je nu voelt!
Ik vind het zelf altijd heel ereg belangrijk hoe de gyn met zijn patienten omgaat! Ook al is het slecht nieuws de gyn kan het nieuws soms zoveel slechter maken dan het is. ik heb gelukkig nog geen nare ervaring in het ziekenhuis gehad. maar ja ik zit er nog niet zo heel erg lang in. Maar erg vervelend voor jullie. volgende maand beter!

Liefs Ester

Hoi Lieve meiden

Daar ben ik ook weer eens....
Beetje druk gehad de afgelopen weken maar ik lees alle topics weer met volle verbazing
Wat is er weer veel gebeurd...helaas bijna GEEN positief nieuws, dat vind ik erg jammer !
Lydia, wat een ellende allemaal !! Ik heb je verhaal met veel interesse zitten lezen
JIj hebt ook al e.e.a. voor je kiezen gekregen zeg, met je broer en nu weer deze tegenslag...
Waarom overlegt Rotterdam met Gent voor jouw behandeling ? je bent in R'dam onder behandeling toch ?
Ik vraag dit eigenlijk omdat ik zelf over 2 weken een intakegesprek heb in Gent, wij zijn niet helemaal tevreden over LUMC Leiden
Wij doen daar eind augustus onze laatste cryo tp (van de 1e IVF poging)en beslissen daarna wat we doen, opnieuw beginnen met poging 2 in Leiden of overstappen naar Gent
Ik hoor daar zoveel goede en positieve verhalen over. Vooral op het gebied van onderzoek bij 'mislukte' pogingen...
Dat is waar het in Leiden aan ontbreekt
Wij hebben inmiddels 4 mislukte tp achter de rug en ons wordt gezegd dat het gewoon een kwestie van  'pech' is
Nou, daar kan ik nu net NIET mee leven !!
Ik wil er ALLES aan gedaan hebben als het niet lukt maar niet werkeloos toezien hoe elke poging mislukt

Ik wil je even laten weten dat ik enorm met je meeleef en veel aan je - en ook aan de rest - heb gedachte de afgelopen weken
Ook ik had even afstand nodig en met alle drukte is dat wel aardig gelukt

MIjn NOD is 03 augustus maar geen behandeling dus vast ook geen verrassing !

Hoe is het met je stiefdochter ?
Je schreef volgens mij laatst ook dat ze je niet ziet staan ?
Gaat dat alweer beter?

Ik hoop gauw een beter bericht van je te lezen

Liefs, Jo

lieve lydia,

wat een ellende krijg je allemaal voor je kiezen zeg.
ik vind het ronduit rot voor je dat deze cryo terug plaatsing niet gaat lukken.
het klinkt idd. logisch dat ze niet zomaar een terugplaatsing kunnen realiseren.
je lichaam moet er wel totaal klaar voor zijn.
(net als bij een "normale"bevruchting.)
anders blijft je embryo niet zitten.

ik hoop dat de volgende poging meer kans zal hebben.
maar voor nu is het, wederom, uithuilen en opnieuw beginnen.
en dat laatste ben je, logisch, wel eens  een x zat.
wij gaan hopelijk volgende mnd. op voor een cryo.
maar helemaal zeker weet je nooit...
dat je nergens vanuit kunt en mag gaan,
dat hebben wij helaas ook wel geleerd de afgelopen tijd.

meid, houd je taai.
en ik leef met je mee.
warme groet, jana.

Hoi lieve meiden

Hier weer een berichtje van mij. Ik ben druk bezig geweest en probeer mezelf te ontspannen. Ik wacht op bericht van het ziekenhuis. Ik wil het nieuwe schema krijgen, zodat we verder kunnen gaan. Ik heb nu geen enkele illusie dat ik een eisprong ga krijgen, want de eitjes krijgen geen voer meer (geen puregon) en dan groeien ze niet. Vind het waardeloos dat ze me dan geen pregnyl hebben gegeven, zodat er in ieder geval een eisprong had kunnen plaatsvinden met het kleine eitje die er zat. Dan had ik over 2 weken opnieuw kunnen beginnen voor de cryopoging. Nu moet ik  3 weken wachten  en dan krijg ik primulot om een menstruatie op te wekken. Waarom nu eigenlijk niet............???????????
Stom trouwens dat ze niet naar me geluisterd hebben. De eitjes hebben al geen reputatie dat ze snel groeien en ze verstoppen zich altijd zeer goed met de echo. Ik voelde nl dat er wel wat zat, heb dit verteld, maar ja de gyn kon het niet vinden en daar ging de poging. Met iui was er ook pas wat te zien op echo 4 en nooit op echo 1 en 2.
Ik zit nu met pijnlijke borsten (normaal vlak voor een eisprong ook) maar krijg nu geen eisprong. (eitjes zijn nl aan het krimpen) Aaaaahhhhhh.

Liefs

Lydia

Terug
Bovenaan