weer afwachten...

hallo allemaal,

Vandaag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest. dit keer WEER een ander gyn. en ook nog een man!!
Er was nog steeds geen eitje aan het groeien terwijl dit dag 31 van mijn cyclus is. Toch wil hij afwachten of ik spontaan ongesteld wordt omdat hij twijfelt of er misschien  tussen de tweede afspraak  (29 juni) en de derde afspraak (vandaag) toch een eisprong is geweest.
Als ik over 14 dagen nog niet ongesteld ben dan moet ik provera nemen om het op te wekken. Verder willen ze me de volgende maand nog zonder medicatie volegen omdat ze op die manier optimaal kunnen zien wat er in mijn lijf gebeurt en zodoende ook de juiste dosis voor medicatie kunnen vaststellen. Daar heeft de goeie man absoluut gelijk in, maar bij mij flitste meteen door mijn hoofd, dan zijn we dus WEER een maand verder (ben niet ongeduldig, hihi)
Maar goed, ik heb weinig keus dus ik zal me er braaf aan houden.
Verder was de uitslag van mijn uitstrijkje en het zaad van mijn ventje goed, dus dat is een hele opluchting!!

Ik heb nog even een vraag. Tijdens de vaginale echo zei de gyn, dat er geen eitje aan het rijpen was maar dat mijn baarmoederslijmvlies wel dikker aan het worden was (of dikker was) ik was eigenlijk zo gefixeerd naar het schermpje aan het kijken dat ik helemaal vergeten ben te vragen wat dit inhoud. Weet iemand van jullie dit??
Bij mijn weten is het baarmoederslijmvlies vloeibaarder in de vrucht bare periode, dus zou dit dan een teken zijn dat ik ongesteld ga worden??

Verder houdt ik jullie natuurlijk op de hoogte van alle ontwikkelingen!

Hoe is het verder met iedereen??

knuffel van kreeftje

Hallo
Ik ben Jolanda en hier voor het eerst
Ik las jou vraag over baarmoederslijmvlies
De gyn had tegen mij gezegd dat er geen baarmoederslijmvlies was(nouja weinig) en dat ik daarom niet menstrueerde omdat er niet genoeg is om af te stoten voor een menstruatie en daarom ook niet genoeg voor een innesteling van een bevrucht eitje.
Ik moest eerst een maand aan de pil om te kijken of het baarmoederslijmvlies opgebouwd werd.
Dit gebeurde en ik menstrueerde al na  de eerste maand.
dus voorzover mij verteld is moet het baarmoederslijmvlies ook dikker worden om of te menstrueren of voor de innesteling van het eitje.

Groetjes Jolanda

Hee kreeftje,

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het cervix slijm. Dit is een propje die je baarmoeder afluit voor bacterien en dergelijke maar tijdens de ei sprong open gaat en zachter wordt zodat het zaad er door kan.
Je baarmoederslijmvlies wordt dikker tijdens je cylcus en als het goed is moet er een mooie tripple lijn onstaan (dit kun je zien op het scherm, is echt een witte lijn). Normaal is het zo dat als je eitje niet goed groeit het slijmvlies ook niet goed groeit. Mensen die geen eisprong hebben hebben waarschijnlijk ook een lichte bloeding. Dit hoeft natuurlijk niet maar het staat wel met elkaar in verband.

Een dik baarnoederslijmvlies is erg belangrijk voor de innesteling van je eitje. Is het eitje gesprongen en niet bevrucht dan breekt het slijmvlies zich af. Maar dat wist je denk ik al.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
In ieder geval fijn om te horen dat alles goed is met het zaad en de uitslagen!!!! Weer een stapje dichterbij een zwangeschap!

Dikke knuf Sjan

Hey kreeftje,

Wat fijn dat de uitslagen allemaal goed waren. Dat is tenminste heel prettig om te weten. Wat jammer dat je niet meteen al op clomid gezet wordt. Lijkt mij dat ze je dan ook goed kan volgen maar ja ik ben geen gyn hè. Ik hoop voor je dat je toch lekker snel uit je zelf gaat menstrueren dat scheelt dan weer een hele week provera slikken. En als je het dan toch moet worden dan maar zo snel mogelijk, zou ik zo denken haha.

Nou succes ermee!
Liefs
patricia

Heeee Kreeftje,

Ik heb net jou verhaal gelezen, kan me goed voorstellen dat je nu zo zit te duimen dat je ongi er aan gaat komen, ik ga ook heel hard voor je duimen dat je ongi er toch op een natuurlijke manier aan gaat komen, ik straal je wel even in ok.. Komt ie.. Ik kan me ook heel goed voorstellen hoe je je nu voelt straks weer een maand verder, geduld hebben daar weet ik alles van.

liefs Mickey

hoi mick,

Ik hoop dat de straling zijn werk gaat doen, hihi.
Vandaag nog geen spoor van een eventuele ongi, maar goed het is nog vroeg!!
Hoe is het trouwens bij jou?? zijn er goede vorderingen? (kan best zijn dat je dat al ergens geschreven hebt maar ik heb nog niet alles gelezen)

Knuffel van kreeftje

Terug
Bovenaan