weer andere anticonceptie

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Moest ff me verhaal kwijt.
Gisteren naar het ziekenhuis geweest, naar de gync.
Mijn huisarts had me doorgestuurd, want had nu al 4 cyclussen lang dat ik elke keer al in de laatste week van mijn pil, al begon te vloeien. Met veel buikpijn erbij enzo.
Nu heb ik gisteren een vaginale echo gehad. Mijn baarmoeder en mijn eierstokken werden onderzocht. Ik heb me al die tijd veel zorgen gemaakt, vooral omdat we ook wel een grote wens hebben om voor nog een 2e kindje te gaan proberen.
Uit het onderzoek kwam gelukkig dat alles goed was. Mijn baarmoeder en eierstokken waren mooi schoon. Pfffff wat een opluchting!!!!!!!!!
De gync stelde dus voor dat ik waarschijnlijk gewoon aan een andere pil soort moet. Ik heb nu het merk celist en hij stelde een 3 fasenpil voor.( iemand ervaring met die pilsoort????)
Ook heeft de gync met een eendenbek meteen nog even verder gekeken, want bij mij doet het tijdens de sex nog steeds erg zeer.
De gync zei, je bent er nu toch, dan kijk ik daar ook meteen even naar.
Het blijkt dus dat ik aan het begin van de schede dus een klein strengetje heb zitten. Dit is waarschijnlijk door de bevalling gekomen. Nu kan ik dit weg laten halen en dan wordt het opnieuw gehecht. Of er is ook kans dat het bij een volgende bevalling vanzelf weg gaat.Pffff heb me gelukkig al die tijd niet de pijn ingebeeld. En de huisarts zei de pijn kon nog wel tot een jaar duren na de bevalling. Nou nu weet ik dus in ieder geval dat er gewoon iets zit wat me pijn doet.

Zo het is weer een heel verhaal geworden,maar moest het echt even kwijt.
Ben erg blij dat er verder niks aan de hand is. Ik hoop niet dat ik iemand hiermee voor het hoofd stoot, want dat is niet mijn bedoeling.

Liefs marielle en yordi 16.01.08

hee meis

ik kan je niet helpen voor dat pil gedoe haha
maar gelukkig gaat alles goed daar van binnen:) en kan je denken aan je 2e wondertje hihi...
al die tijd zorgen gemaakt geloof ik best ja tis toch belangrijk he

nou hoop dat iemand anders je kan helpen wat de pil betreft

liefs

Hoi patricia,

Dank je wel.
Ja ben toch blij dat alles goed is.
Ben nu alleen zeer benieuwd wat ik van die 3 fasen pil moet verwachten.

Liefs marielle

Hoi,

De drie fase pil heet zo omdat de samenstelling van hormonene ed per fase verschilt, de kleuren geven aan in welke fase van je cyclus je zit, doordat de laatste fase meer van een bepaald hormoon bevat zorg dit dat je geen doorbraak bloedingen of te vroege menstruatie krijgt!
Ik heb een 3 fase pil gehad om een cyste weg te krijgen, het kan dan helpen om een andere pil te gebruiken.
Ik vond de drie fase pil die ik had heel fijn, denk erover om hem dadelijk weer te gaan gebruiken als ik geen bv meer geef!
Verder is er eigenlijk niet veel verschil met een 'normale' pil, alleen is bij de laatste elke pil hetzelfde en zou je desnoods willekeurig 1 kunnen pakken, zorg wel dat je altijd een reserve strip hebt waar alle kleuren/fases nog in zitten, zodat je nooit zonder zit!

Gr MJ

Terug
Bovenaan