Weer begonnen met werken

A

Anoniem

Guest
Hoi moeders,
na dik een jaar niet te hebben gewerkt (wegens ziekte: HELLP), ben ik 4 weken geleden weer begonnen met werken. Alhoewel ik er eerst een beetje tegen op zag moet ik zeggen dat ik het nu toch wel lekker vind.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk om samen met mijn dochter te zijn, maar het is ook fijn dat ik nu niet "alleen" maar moeder ben. Ik vind het ook voor mijn sociale contacten beter en even andere onderwerpen dan luiers en slaapjes e.d.
Ik werk nu 3 dagen in de week (onregelmatig) en dan gaat de kleine meid lekker naar Oma dus dat is ook prima geregeld.
Overigens heb ik er ook alle begrip voor als de mama's niet meer werken en full-time moeder/huisvrouw zijn want dat is ook een hele zware baan! (zeker met meerdere kinderen, ik vind 1 kind al zwaar, haha)
Groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

fijn dat je eindelijk weer aan het werk kunt gaan. Wat lang zeg, ruim een jaar eruit. Als jij je hier goed bij voelt dan moet je dat toch lekker doen. Ik heb met drie kinderen volgens mij geen tijd om te werken, maar dat komt wel als de jongste naar school gaat.

Groetjes van marloes

Leuk dat je het weer zo naar je zin hebt Sonja.

Wou dat ik dat kon zeggen. Ben nu bezig met een gastouder gezin, wat de oppas is elke keer niet goed geregeld en dan zit je gewoon niet lekker op je werk.

Gaat ze naar jou moeder, of naar je schoonmoeder?
Wat voor werk doe je?

Liefs,

Iloontje

@marloes: ik kan me heel goed voorstellen dat je met 3 kinderen geen tijd hebt om te werken!

@iloontje: mijn dochter gaat naar mijn moeder, mijn moeder heeft altijd geroepen, als je kinderen krijgt wil ik graag oppassen. Ik vind het wel een prettig idee dat ze naar een vertrouwde omgeving gaat, alhoewel ik ook zit te denken aan 1 dagje kdv want dan komt ze meer in aanraking met kinderen van haar eigen leeftijd, dat mist ze nu een beetje.
Ik werk trouwens bij de milieupolitie in Amsterdam, vooral met dit weer erg leuk want ik ben veel buiten, ik wordt ook erg vrij gelaten, je bent eigenlijk een beetje je eigen baas dus dat vind ik wel een voordeel. Een ander voordeel van bij de gemeente werken is dat ik ben begonnen met 50% werken (dus halve dagen, 3 dagen in de week) En nu werk ik 75%, dus het is niet zo dat ik na dat jaar thuis zitten in het diep ben gegooid.

Groetjes van Sonja
(en nu ga ik me echt aankleden, want ik moet naar mn werk, hahah, genoeg op forum gezeten!)

Terug
Bovenaan