Weer bij de kinderarts geweest!

Vanmorgen hadden we weer een afspraak op de kinderpoli voor Jorja d'r controle. Voor degenen die het verhaal nog niet kennen: Met 5 dagen werd Jorja opgenomen in het streekziekenhuis en doorgeplaatst naar het AMC waar ze een week op de Intensive Care Neonatologie heeft gelegen, waarvan vier dagen in kunstmatig coma.

Destijds werd aan de hand van MRI een kleine hersenbeschadiging aangetroffen, én er waren sporen van een virus in haar ruggemerg, wat allemaal oorzaak zou kunnen zijn voor de schokjes waarvoor ze werd opgenomen...

Vandaag dus controle, in het streekziekenhuis. Eerst op de weegschaal en gemeten. Ze woog 5470 gram, en is 60 cm lang!! Da's dus echt enorm, ze is pas 8,5 week oud en was in het ziekenhuis behoorlijk mager.

D'r spierspanning is prima in orde, ze beweegt alles evenwijdig en kan zelfs al rechtop zitten. De kinderarts is werkelijk stomverbaasd omdat hij zich nog kan herinneren dat hij eigenlijk niet zeker wist of hij haar nog terug zou zien toen hij haar doorstuurde naar het AMC.

Het gaat dus écht super met haar. Dat gevoel had ik zelf ook al, maar de bevestiging is heerlijk om te krijgen. Over twee maandjes mogen we nog een keer terugkomen, maar hij zei vandaag dat van die hersenbeschadiging momenteel dus echt NIETS te merken is.

We zijn ZO trots op ons kleine meisje nu!!

Klein sterk ding!

Liefs,
Lynn

Wauw meid, da's lekker om te horen!
Ik kan me nog goed herinneren dat je je verhaal op het aug-forum schreef.
Ik heb dagenlang enorm met je mee geleefd! Steeds kijken of je weer nieuws
had.
En nu gaat het dus hartstikke goed! Echt fijn om te horen!
Ik wens je heel veel geluk en hoop dat alles nu gewoon ok is.

Heel veel liefs Annet

Hee

Ik ben echt blij voor jullie dat het zo goed gaat gaat.
Niks is zo erg als je kleine wonder iets mankeert.
Gelukkig is er blijkbaar geen blijvende schade.

Ik ben echt erg blij voor jullie.
Nog veel gezondheid toegewenst.

Groetjes Mama van Joëlla.

HOi,

wat geweldig    nieuws!!!

Ik had het verhaal niet meegekregen(juli mama), maar dat was schrikken zeg.

Fijn dat alles goed gaat met je kleine meisje..

groetjes kim

Hoi Lynn,

Ik herinner me jouw verhaal heel erg goed. Ik vind het heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Jorja. Ik heb je toen ook verteld dat Merijn twee jaar geleden ook in het zh heeft gelegen met stuipjes net na de geboorte en dat hij er uiteindelijk niks aan over heeft gehouden. Hopelijk geldt dit ook voor Jorja.

Geniet van elkaar! Ennuh, houd je ons op de hoogte van haar ontwikkelingen?

Groetjes Fonske, mama van Merijn en Siebe.

Terug
Bovenaan