Weer bij VK geweest hahaha...

Hoi mama's,

Net weer bij de verloskundige geweest haha..

Je raad het al; Kleine ligt alweer in stuit, eigenwijs ding!!

In het ziekenhuis zeiden ze al dat ik een grote buik had met redelijk veel vruchtwater en daarbij lag de kleine op elkaar gefrummelt als een balletje. Logisch dat het zich weer GOED had kunnen draaien! Maar de kans dat hij/zij terug zou draaien naar stuit was erg klein. Ik zei toén al:" Nou,.... geloof mij, die draait nog wel een keer!" En zo is het! De VK voelde vandaag toch echt weer een bolletje boven zitten!

Over 2 weken moet ik voor de laatste keer op controle bij de VK en ga dan over op de GYN. Ze zullen het dan toch wekelijks in de gaten gaan houden met een echo. Zowiezo krijg ik nog een extra echo met de 37 weken ivm de definitieve ligging. Maar goed,.. wederom lekker belangrijk!! Stuit of niet, het verpest niet mijn "feestje"!

Wat een leuke bijkomstigheid was bij de VK was dat schijnbaar de vorige keer hun weegschaal stuk was, danwel niet goed ingestelt. Ik was toen, volgens hun weegschaal, 9 kilo in 2 maanden aangekomen en dat was toch een reden om me op suiker te laten testen! Dat was wel érg veel in korte tijd!

Ik gisteren uit nieuwsgierigheid eens op mijn eigen goedkopen prul weegschaal gaan staan (doe ik nooit!!) en zag toch dat ik, ipv weer iets te zijn aangekomen wat hoort, 4 kilo lichter was!! Dus bij de VK gezegd dat ik thuis toch heel anders woog haha.. Dus ik daar weer op hun supersonisch geval geklommen  en woog ik inderdaad 4 kilo lichter!! Dus paniek voor niks de vorige keer.. Het lag dus aan hun weegschaal..

Ik moet me toch nog laten prikken voor de reshus factor, dus laat gewoon evengoed de suiker conroleren. You never know!!

Dus tot nu toe maar 7 kilo aangekomen ipv 11 kilo.. en helemaal belangrijk,.. ipv de 27 kilo bij Kay destijds (daar was ik stiekem wel bang voor)!!! En dat terwijl ik toch écht niks laat staan..  

Maar goed,  dat was weer mijn verhaal..

Tis toch net een soap hè! Heb altijd zowat.. hahahahaha...

Esmé mv  Kay en ???

(34.5 wk zwanger van een stuiterbal)  

Nu de hamvraag....van wie heeft het die eigenwijze instelling???

Fijn dat het verder allemaal zo goed gaat.....beter een keer extra gecontroleerd dan niet of te laat! Geniet nog van de laatste weekjes alleen met Kay en met keizersnede of niet, het komt allemaal goed....niet waar! Ik zou overigens tekenen voor wéér een keizersnede, haha!

Groetjes Fonske.

hahaha Esmé, ik moet wel grinneken om je verhaal... die kleine houdt je lekker bezig en dan die weegschaal, dat is toch suf. Die verloskundige moet toch gedacht hebben na een tijdje... wat wordt iedereen toch zwaar.
Hoe ons op de hoogte want ik ben niet zo’n soapvolger maar voor deze ga ik even zitten hoor. Groetjes!

@ Fonske

Ik teken ook zo weer voor een keizersnede hoor.. Ik heb er alleen maar leuke herinneringen aan, was gewoon super leuk informeel team, en het litteken is bijna niet te zien. Daar moest de vorige keer de Gyn zelf naar zoeken hahaha.. Maar tis wel zo dat je eventjes zoet bent na de bevalling.. tis toch een heftige ingreep. Kind is in 10 min geboren maar mama moet nog 3 kwartier gehecht worden.. tsja..

Maar ik lig er dus totaal niet wakker van als het daar weer op uit draait.

Máár we gaan in eerste instantie voor de natural way!

@ Toulouse

Ja ik denk ook dat het ziekenhuis ineens aardig veel potentiele suikerpatientjes erbij had whahahaha..

Ja ik vind dit soort dingen echt humor.. hihi...

Dus net als jij, nog lekker verder genieten van ons drietjes en de bolle buik.. tis straks zo maar ineens anders!!!

Wat suf van die weegschaal zeg! Maar dat doe je dus keurig, 7 kilo erbij pas!

Maar wat een eigenwijsje. 'het' lijkt nu al op mama hahahaha!

Groetjes
Susan

Nou mijn ervaring met de bevalling van Merijn was er één waar ik nog een week of 6 behoorlijke gevolgen van heb ondervonden vanwege een mega bekkeninstabiliteit veroorzaakt door die bevalling, dus ik kan het verschil tussen de beide herstelperioden niet duidelijk omschrijven. Voor mij waren ze allebei heftig alhoewel ik die van de keizersnede nog altijd zie als de makkelijkste. Bovendien kreeg ik bij mijn keizersnede veel meer spontane hulp van buitenaf omdat men toen vond dat het echt nodig was, hahaha!

Maar ik snap heel goed dat je het ook heel graag zelf wilt proberen. Ik heb  een normale bevalling gehad en een keizersnede en  ken daarom het verschil van bevallen heel goed. Maar goed, waar maak ik me druk om hè.....ik geloof echt niet dat ik het nog eens mee ga maken. Ik zit in mijn 40ste levensjaar!! Het gezegde is uiteraard; 'Zeg nooit, nooit!", maar in mijn geval echt niet meer, (denk ik)......

Groetjes Fonske

Hahaha heb jij weer met die weegschaal!

Je hebt wel iedere keer een mooi verhaal als je geweest bent bij de vk. Bij mij is het wat dat betreft maar saai, sta steeds weer zo buiten.
Wat die stuit betreft is het dus nog steeds afwachten, maar verder lijkt het gelukkig toch allemaal wel weer mee te vallen met je "pretpakket".

Groetjes Laura mv Thom en ruim 33 wkn zwanger (van een kindje dat nu al netjes met het hoofd op het bekken ligt)

Terug
Bovenaan