weer dilemma

A

Anoniem

Guest
Sjonge, ik val met Twan van het een in het ander:

vanmorgen heb ik het cb maar even weer gebeld, want ons manneke wil bijna niet meer drinken. Iig niet meer zijn voeding. Ik was 16 april op t cb, toen adviseerde ze ons, iets minder, maar vaker te geven, want hij moet wel aan zijn 500/600 cc per dag komen. Nou een maand geprobeerd en nu laat hij bijna 80/100 van zijn fles staan. Ik heb er al pap met een smaakje, diksap enzo doorheen gedaan, maar hij wil het gewoon niet hebben.

Ze adviseerde ons:
's morgens dikke pap met lepel voeren
fruit
's middags brood en een flesje gewone melk
fruit event. met liga oid erdoor
's avonds warm eten en yoghurt na
over de hele dag verspreid een flesje diksap (250 cc) -> dit drinkt hij wel op.
En dan moet ik er weer druppels bij gaan geven. Ze vond dat als hij 100/125 cc dronk, het meer dan genoeg was....
Ik snap t niet meer!!!!! Hij was altijd een goede bv-er en daarna fles drinker, maar nu...

De arts van t cb zei dat hij waarschijnlijk geen zin meer had in zijn flessen en dat hij over wilde op vaste voeding.

Ik vanmiddag heel dapper, broodje gemaakt en flesje gewone melk erbij. Ja, echt niet, hij   trok een gezicht!!! BAH, opvolgmelk met diksap geprobeerd, niet dus. Toen heb ik m maar een bakje yoghurt gegeven en dat wilde hij wel. Beetje diksap voor t vocht.

Erg blij ben ik er niet mee, heeft iemand hier ook ervaring mee? Kan het komen door event. tandjes? Hij heeft er nog geen.

Liefs Maaike mv Twan 8 mnd (morgen)

En lauwe gewone melk?

Tjee ja dat probleem kennen we hier (nog) niet.
Misschien inderdaad tandjes, Yoëll wilde geen sap uit de tuit, dit deed teveel pijn schijnbaar tegen zijn bovenkaak.
Wie weet heeft hij het met een fles.
Of het uit een gewone plastic beker geven en dan slokjes, dan heeft hij niets tegen of in de mond.

Succes ermee in ieder geval en hou ons op de hoogte

Pauline

Marin wil geen dikke pap van de lepel, dus ze krijgt 's morgens een fles met 220 water, 6 schepjes opvolgmelk en een paar scheppen bambix. Misschien dat hij dit wel wil, heeft hij iig al 220 vocht binnen?

Hoi,

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Tiara wil haar middag fles niet meer (na het broodje). Op het cb nagevraagd en ze zijden dat ze tussen de 200 en 400 cc opvolgmelk binnen moet krijgen. (tiara is volgende week 8 maanden). Ze krijgt nu s'ochtens een fles van 210 met 7 scheppen opvolgmelk (ze mag geen pap omdat ze al zo flink is). Deze gaat op en tussen de middag gewoon een broodje met wat sap erbij. De rest van de dag gewoon sap aanbieden (en dit drinkt ze wel leeg). S'avonds krijgt ze ook warm eten en wat yoghurt na. Tiara heeft er last van gekregen dat het zo warm werd in ons landje hihi. Ja ik moet eerlijk zeggen ik krijg zelf ook niet zo veel weg met die warmte. Maar het blijft wel vervelend. Maar als de ochtend fles/pap er wel ingaat en de sapjes worden opgedronken  zegt het cb hier dat het net erg is. Omdat ze op een gegeven moment ook zelf aangaan geven dat ze genoeg hebben van de fles. In iedergeval succes.

Groetjes Nancy

Hoi ,

Misschien dat het een groeistuip is.
Nikita had dit ook 4 weken lang en daarna kon ze ineens van alles.

Groetjes Jessica

Misschien is hij de fles beu? Ik geloof niet dat een tuitbeker geschikt is voor melk, maar je kunt het met een oefenbeker proberen (difrax, bij de DA te koop). Succes!

Terug
Bovenaan