weer een bbz

hallo, ik ben dus woens. geopereerd aan weer een bbz. in maart hebben ze mmijn rechter eileider moeten verwijderen en woens. nu ook mijn linker. ben hier natuurlijk erg verdrietig van we proberen nu al 2,5 jaar zwanger te worden. het enige wat nu mogelijk is is ivf.hebben jullie dit vaker gehoord 2keer een bbz.

gr. naatje 74

Jeetje, wat vreselijk voor je!
Ben je al zolang bezig en dan is de kans op een natuurlijke zwangerschap helemaal weg. Eén keer is al erg maar dan 2 keer....
Ik leef met je mee.
Ik denk dat je eileiders op de eén of andere manier misschien verkleeft zijn geweest of een heel nauw gedeelte hebben waardoor het klompje cellen niet verder kon gaan naar de baarmoeder. En dat was bij jou dus bij beide eileiders het geval. Waarom? Daar kan ik je geen antwoord op geven. Misschien heb je in het verleden een ontsteking gehad?
(chlamydia is ook een berucht voorbeeld).

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte.

Groetjes Rianne

Jeetje meid,

Ik weet dat het percentage wat hoger is na 1x een bbz. Maar je zou dan denken omdat het toen rechts was en de eileider is verwijderd de kans net zo groot zou zijn dan bij ieder ander.
Heb zelf ook geen rechtereileider meer i.v.m. bbz. Zit nu in de medische molen en sta op de wachtlijst voor een operatie aan mijn linkereierstok waar een cyste in zit. Dan gaan ze ook kijken of links goed doorgankelijk is. Anders is ook de laatste optie ivf.
Heel veel sterkte en natuurlijk suc6 met de ivf!!! Ookal denk je daar misschien nu nog niet aan, wat een ellende.
Toch probeer ik wel te kijken naar de mogelijkheden die er nog zijn. Zonder eierstokken zou het bijv. helemaal niet mogelijk zijn.
Nogmaals sterkte met weer zo'n enorme tegenslag.

Gr.
Ineke

Terug
Bovenaan