Weer een bezoekje cb gehad......

hoihoi

Lorenzo moest afgelopen dinsdag voor een
extra contrloe naar het cb ivm. zijn gewicht.
Nou dat viel even tegen ondanks dat we meer
met hem zijn gaan ondernemen.. meer buiten
spelen meer spring en ren spelltjes ed.
eetpatroon hoefde toen nog niet aangepast te worden
want hij kreeg nog niets te veel...is hij toch flink
aangekomen in verhouding met zijn lengte.

Dus nu een strak voedselpatroon aanhouden en hij
heeft een plek op de peutergym gekregen(was voorheen vol
maar nu mag hij heen).
En gaat hij ook nog naar de cesartherapie die ook een bewegings
programma hebben en daar gaan ze ook kijken of er een reden
is dat hij liever zittend speelt dan lekker klimmen en rennen.

Vandaag was al een dag vol tranen want zijn zo geliefde plakje ontbijtkoek
mag even niet meer de bedoeling is om hem twee porties fruit tussendoor te
geven tot max.150 gram en verder water thee en max.250ml
verdunde vruchtensap.

Nu hopen dat we op korte termijn verbetering zien anders moeten we
naar de kinderarts.
Hij hoeft overigens niet af te vallen want dat is ook niet gezond hij
moet in gewicht nu stil blijven staan totdat hij in lengte is bijgekomen.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.

Jeetje wat een gedoe toch allemaal en al op zo'n jonge leeftijd! En leg dat maar eens uit aan een klein manneke dat dat fruit toch echt beter is voor hem dan die overheerlijke peperkoek. Maar, mag ik vragen wat hij weegt dan en met welke lengte? Is hij werkelijk zo dik dan? Is dat niet iets wat straks als hij een groeispurt gaat doormaken wel weer bijtrekt?

Ik snap uiteraard waarom ze hier voorzichtig mee zijn, want er zijn al zoveel dikke kinderen in Nederland, maar ik vind het wel een erg zware benadering voor een kind van 2.5 jaar!

Ik wens jullie veel succes en hoop dat zijn gewicht nu stabiel blijft!

Groetjes Fonske

Hoi,

Jeetje wat een gedoe en om eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje ver gaan. Kom op zeg hij is 2.5jr. Mijn broertje was altijd een propje en op zijn 14e schoot hij opeens de lucht in en werd hij een lat (Dat heeft hij er de laatste jaren weer aangegeten maar dat is zijn eigen schuld).

Maar wat vindt jij? Vindt jij dat je kindje te dik is? Maak je je zorgen om hem? Ben ook wel benieuwd naar zijn lengte en gewicht.

Heel veel succes, ik hoop dat je mannetje niet te veel hoeft te missen en dat de gym en chesar al een beetje zullen helpen. Wel leuk dat  hij nu naar peutergym mag, ik zoek ook zo iets voor Tess, ze moet gewoon haar energie kwijt, maar helaas bij ons in de buurt is weinig te vinden, pas vanaf 3-4 jaar.

Groetjes Nanda

Hoi,
Ik heb het soort gelijke meegemaakt met Jorick. De dames op het CB vonden hem te dik. Na 2x een extra controle doorgestuurd naar de dietiste. Deze lachtte ons in ons gezicht uit en schreef een keurig briefje naar de dames van het CB. Jorick was wel een klein "prompje". maar omdat we al een eetdagboekje hadden gemaakt kwam er alleen maar uit dat Jorick 1 beker melk teveel kreeg op een dag en verder niets verkeerd. Geen overdadig snoep en absoluut geen chips en koekjes.... Nu Jorick 5 jr is steekt hij met kop en schouders boven zijn klasgenootjes uit en is gewoon een magere lat. Hij is nu 1mtr28 en weegt net 22 kg. Dus is niks.....
Maak je er niet te druk om en verwen je mannetje wel zo af en toe, want het is niet leuk dat al zijn vriendjes straks wel een zakje chips mogen en hij niet.... En je voelt je er straks nog schuldig om ook dat je hem zo streng hebt aangepakt, terwijl hij straks lekker de lucht in gaat en vanzelf zijn spekbillen kwijtraakt...

Groetjes

tja
wat vind ik er zelf van...
wat meer beweging en meer naar buiten dat is mss
wel nodig...helaas door wateroverlast is onze nog niet
goed begaanbaar(wordt van het zomer wat aan gedaan).
Wat zijn gewicht betreft Lorenzo weegt 16.8 kilo bij een
lengte van 89.5.
Zijn lengte volgt mooi de zelfde lijn maar zijn gewicht stijgt
rechtdoor de curve heen omhoog en hij is de laatste 3mnd
met 1.5 kilo gegroeid en dat is de bedoeling dat dat niet meer
gebeurt,

Als ik naar hem kijk zie ik wel een flink mannetje maar ook weer
niet dik...maar dat wordt dan afgedaan met de mededeling dat
ouders dat nooit van hun eigen kindeeren vinden.
Ik heb gezegd dat ik wel wil meewerken tot op een zekere hoogte
en dat ik op verjaardagen en feestjes ed.niet ga muggeziften.
Meer kun je toch ook niet verlangen van zo'n klein ventje.

groetjes
Bianca mv Lorenzo.

Tja,lastig hoor.
Ik weet ook eigenlijk niet precies wat het gemiddelde is hoor op deze leeftijd.
Delano is juist heel licht(12 kilo en een beetje) en daar hoor ik ze niet meer over...
Een beetje beweging is natuurlijk altijd goed en gym is miss juist ook nog 's heel erg leuk voor de kleine man!
Maar idd wat je zegt,op een verjaardag,feestje oid zou ik het ook niet zo nauw nemen hoor,het moet wel leuk blijven!
Succes iig en hopelijk zijn er geen verdere stappen nodig!
Groetjes Tanja

Hoi,
Moeilijk, wat is nou de goede manier. Als ik jouw verhaal lees breekt ook wel een beetje mijn hart.... zo'n klein ventje en dan al 'mag' hij dingen niet van het cb. Mag hij alsjeblieft gewoon lekker een kleine vent zijn...
Aan de andere kant ligt nu ook heel erg de focus op overgewicht... dat weet ik omdat ze daar bij Skip ook wel eens over begonnen zijn... maar ik heb daar heel afwijzend op gereageerd... vond het zelf ook erg meevallen. Nu ben ik al heeel lang niet meer geweest, dus ben benieuwd wat er straks gezegd gaat worden.
En net wat iemand al zei, misschien schiet hij straks wel de hoogte in? En dan nog heb je gewoon allerlei verschillende posturen...
Aan de andere kant zou ik ook wel willen weten, als hij echt zwaarder wordt en weinig in de lengte groeit, of het niks medisch is. Als je dat hebt uitgesloten, kan niemand je meer wat maken... Dan let je wat op zijn voeding en beweging en daarmee is de kous af!
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hey!

Mijn mama hart breekt ook wel een beetje eigenlijk... Maar meer omdat ze er hier helemaal niet moeilijk over doen nog! Thomas weegt 16 kg en is hetzelfde kleine formaat als mama, ook niet dik, wel gezond, hahaha! ( Thomas dus, mama niet maar dat terzijde!) Hier vertelde ze netjes dat ie al zwaar was bij de geboorte en dat dat niet zo heel snel rechttrekt! Thomas is elke dag buiten aan het rennen en spelen en zit sinds zijn tweede verjaardag op peutergym. Geen probleem hier. Het eten is soms waardeloos, en sommige productgroepen worden alleen gezien als ik steggel door een kaasstengel mee te tellen in de brood categorie... "s morgens zit ie al te zeiken om een chocolaatje: ja, dat lust meneer dan weer wel. EN ja, hij krijgt hem soms ook om 09:00 uur al! Thomas geeft niets om snoep gelukkig, wel om chocola, maar lang leve de celebrations, erg mini en toch chocola.
Zolang het kan wil ik hem lekker kind laten zijn, en snoepen hoort daar ook een beetje bij. Ik denk dat je voor jezelf een gulden middenweg moet vinden, waar jij je ook lekker bij voelt! Wél lekker dat stukkie ontbijtkoek zonder boter nadat je lekker hebt gewandeld 's morgens met hem? ( Rondje door de wijk, stoppen bij de speeltuin?) En alstublieft niet te zwaar tillen aan de mening van het CB, stevige kindjes met een normaal eet en speel patroon vind ik beter te verteren als een ongelukkig kind van 2,5!!

Liefs, Marieke ( mama van een mini heavy weight ook!!)

Terug
Bovenaan