weer een echo??

A

Anoniem

Guest
beste meiden

vandaag ben ik begonnen aan mijn 28ste week.
klopt het dat je met 30 weken nog een echo krijgt??
zou ik wel een mooi vinden.

alvast bedankt

he hoi

Ik heb met dertig weken een echo gehad om te kijken of er te veel vruchtwater was dit dachten ze.Daarna heb ik elke twee week een echo gehad om te kijken hoe mijn zoontje lag.dit bleek stuit.Volgens mij krijg je alleen echos als het nodig is en niet standaard

ik ben nu 34 wkn zwanger en heb3 echo's gehad.
termijnscho,20wkn echo en een pretecho.
voor de rest krijg ik ook geen echo meer tenzij het nodig is.
als ze niet kunnen voelen hoe de baby ligt..
dus nog een paar weekjes wachten en ik zie de kleine in me armen...

Zonder medische reden niet, je krijgt alleen  een termijnecho en een 20-wekenecho. De rest moet je zelf doen via een commercieel bureau of zo.

Ingeborg

Nee hoor ik denk het niet! Bij ons krijg je er een met 12 weken en een met 20 weken en dan is het klaar. En ik geloof dat zelfs die 20 weken echo niet overal standaard is..
Je kunt natuurlijk altijd een pretecho laten doen, maar dat is wel voor eigen kosten. Maar wel erg leuk, wij hebben het ook laten doen en het is aan te raden..
Gr. Anne-Marie

ja zeker superleuk vaak omdat je ook meer aandacht krijgt en op een leukere manier een echo krijgt, ik heb echt rotervaringen bij mijn medische echo's (hard duwen, niet goed iets uitleggen) dacht op den duur zelfs dat ik een tweeling kreeg omdat ik twee keer iets zag kloppen, toen hebben ze bij het pretecho bureau uitgelegd hoe het zat (daar nemen ze dus lang niet altijd de tijd voor bij een medische echo)

Kortom VEEL leuker, leuke foto's mee naar huis een leuke dvd, ik heb 40 euro betaald voor een geslachtsecho bij 19 weken , ben zeker dikke 30 minuten bezig geweest en was het zo waard!

Hoi,

omdat ik bij de gynaecoloog onder behandeling ben heb ik met 30 weken nog een echo gehad. Het hoeft niet, maar hij heeft de apparatuur staan en vroeg of ik het goed vond als hij nog even een echo zou maken. Geen enkel bezwaar.

Groetjes van Marloes

Hoi,

Volgens mij is alleen de echo rond 12weken standaard.
Met 20weken niet overal.
Ik zelf heb met 10weken, en nu met 20weken en straks krijg ik ereen met 34weken voor de groei van de baby. (medische redenen).
groetjes jessica

Terug
Bovenaan