weer een flesvraag

Ik dacht dat borstvoeding voor onzekerheid zorgde, maar flesvoeding kan er ook wat van hoor.
Nu hadden we het eindelijk voor elkaar dat we lekker regelmaat hadden van 6 voedingen (wel nog 1 nachtvoeding) en toen zijn we toch op advies van de osteopaat overgestapt op de krampjesvoeding en daar gaat ons ritme weer. Nu heeft Roosmarijn weer eerder honger. Overdag is dit wel te doen en te rekken, maar 's nachts is dit niet zo heel erg fijn. Beter gezegd erg vervelend.
Nu heb ik de nutricia hulp chat gesproken en zij zeggen dat het ook met de leeftijd te maken heeft en dat ze vanaf volgende week dan is ze 16 weken Bambix bij de laatste fles mag.
Doe je dat dan inderdaad alleen bij de laatste fles of doe je dat dan bij iedere fles? Weten jullie dat? En hebben jullie misschien nog andere tips? Ze zei ook dat we moesten proberen naar 5 flessen te gaan. Maar ik zou niet weten hoe ik naar 4 uur er tussen moet rekken. Een beetje water helpt totaal niet. Ze houdt dan honger.

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben en herkennen jullie het ook?
Liefs,

Hoi,

Pap doe je in principe door de laatste fles. Als ik jou was zou ik daar gewoon alvast mee beginnen. Wij hebben de eerste papfles altijd overdag gegeven. Als ze er dan wel last van krijgen.... soms krijgen kindjes er nl buikpijn van. Dan moet je gewoon nog een paar weekjes geduld mee hebben.
De overgang naar minder flessen is moeilijk als je kindje steeds om meer vraagt! Ik heb het altijd zo gedaan dat ik pas minderde met het aantal flessen als de kindjes steeds voeding lieten staan. Hoeveel voeding geef je nu? En hoe zwaar is ze?
En v.w.b. die nachtvoeding? Tja, sommige kindjes hebben die gewoon heel lang nodig... Mijn oudste heeft 6 maand (!!!) een nachtvoeding gehad, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om haar te laten doorslapen zonder fles. Mijn tweede sliep na 2 weken door, de derde na 4 maanden en Iris sliep netjes vanaf week 6 door, maar wil nu steeds om half vijf een fles....
Helpt de nieuwe voeding wel tegen de krampjes? Dat is nl ook niet altijd het geval...
Het blijft moeilijk hoor, zowel bij fles als borstkindjes. Mijn oudste kreeg borstvoeding, de rest fles, en er is dus geen peil op te trekken. Probeer je kindje een beetje aan te voelen....al is dit soms heel moeilijk!

Succes!

Hoi ik ben van het maartforum, maar lees hier ook wel eens mee.
Maak je haar nog wakker voor de laatste avondvoeding?? En hoe laat komt ze 's nachts dan nog voor een fles?? Wat wij toen hebben gedaan, is Quinn niet meer wakker maken voor de laatste avondfles. Want hij sliep dan meestal toch zo goed en wou dan ook amper drinken. Daardoor kwam hij 's nachts wel wat vroeger, totdat dat na een paar dagen er ook helemaal af was.
Quinn krijgt ook rijstebloem en indd alleen door zijn laatste fles en niet door alle flessen. Quinn slaapt door de papfles ook wat langer. Overdag komt Quinn vaak zo om de 3 á 3,5 uur voor de fles en de laatste avondfles krijgt Quinn tussen 20.00 en 21.00 uur en slaapt dan door tot 's morgens tussen 7 en 8 uur.
Succes ermee.

Groetjes marielle Quinn 17 weken

Dank jullie wel voor de snelle reacties.

@Klain-doempie: Roosmarijn woog vorige week 6330 gram en we bieden haar nu 6 keer 180 aan, maar dit drinkt ze niet helemaal op. Volgens het CB zou ze dan op die manier vanzelf over gaan op minder voedingen. Ik ben benieuwd.
Kan het geen kwaad om al voor de 16 weken te beginnen met rijstebloem? Ze laat ongeveer per fles zo'n 40ml staan. Dus ze drinkt ongeveer 160ml op per fles.

@wildcat: Roosmarijn komt voor het laatst tussen 9 en 10 voor de laatste voeding. We maken haar daar niet wakker voor. En eerst kwam ze dan rond 3 uur voor de nachtvoeding, maar de afgelopen 2 nachten is het al weer om 2 uur raak en dan komt ze 2 uur na de fles weer, maar dan leg ik haar maar naast me neer en ligt ze onrustig naast me tot half 9. Dan is het ook geen honger volgens mij, maar laat ze heel veel windjes en kan ze hierdoor haar rust niet vinden.

Liefs,

moeilijk he..ik dacht ook borstvoeding is onzeker..maar idd flesvoeding soms ook.
en ik mag helemaal niet klagen met mijn kindjes! mijn tweeling zijn 13wk (8wk te vroeg geboren) en zitten op 5 voedingen.4 flessen van 140ml en de laatste 150ml. de laatste fles krijgen ze rond 11uur en slapen dan door tot 7uur of later! na de eerste voeding slapen ze altijd 4 uur,meestal moet ik ze zelfs wakker maken daarna komen ze om de 3 en half tot 4 uur.ik ben gewoon over gegaan op 5 flessen en dacht als het niet gaat draai ik het weer terug naar 6 en het gaat erg goed!

@mammamik: is er ook wel eens gekeken door iemand naar Koemelkallergie.

Mijn zoontje heeft dat namelijk en had ook een aantal van de dingen die jij omschrijft.
Het was hier ook zoeken want hij heeft dus niet de klassieke symptomen en daarom wilde de kinderarts eerst neit over. Maar is nu bewezen dat het helpt dus zit nu op de Nutramigen voeding (3w) en hij zit zelfs op 5flessen nu terwijl hij eerst op wel minimaal 6 en dat was dan een uitzondering zat.

Terug
Bovenaan