weer een keizersnede

ik heb ruim twee jaar geleden een dochter gekregen via een keizersnede. zij lag dwars en hebben in het ziekenhuis haar proberen te draaien, zonder resultaat. Na de operatie zei de gynacoloog dat de oorszaak mijn bekken waren en dat een gewone bevalling niet of nauwelijks had gekund. Nu ben ik weer zwanger en hoe groot is dan de kans op een volgende keizersnede??? groetjes jacqueline
 
Hoi jacqueline,

hoe sneu het ook klinkt, ik denk dat de kans bijna 100% is. Als ik het zo lees ligt het aan je bekken, en dat is zoals het is, bot en dat geeft nu eenmaal niet te veel mee.

sterkte ermee, en geniet gewoon van je zwanger zijn
esther
 
hoi
ik denk dat die kans weer heel groot is. ik denk niet dat je bekken verandert zijn.
het is nou eenmaal je bouw.
wist je trouwens dat je maar 3keizersnedes in je leven mag hebben? heeft met litteken weefsel te maken, geloof ik. dus ik hoop dan niet dat je 4 kinderen wilt. want als je je tweede en eventueel derde ook met k.snede moet laten halen is dat al 3 keer.
maar goed, zo ver ben je nog lang niet. het doet er even niet toe.
maar dacht er zo even aan.
ik hoop voor jouw toch dat je natuurlijk kunt bevallen, maar ik denk dat de kans 98% is van niet. maar vraag het je gyn. ff na.
veel sterkte ermee en geniet van je zwangerschap. een k.snee is het ergste niet!!

sandy
 
oke, de keizersnede heb ik ook goed doorstaan en vond het inbrengen van de catether (of hoe je dat schrijft) alleen erg vervelend. Maar wat is het..je weet bj een geplande keizersnede precies waneer. ik mocht zelf een voorkeurs dag aangeven(de week van operatie deed de GYN.)en als je nof geen weeen hebt is het zo onwaarschijnlijk en besef je het niet zo, althans dat was mijn ervaring.
 
Even een kleine reactie op Sandy's bericht: ik ken iemand die 4 keizersnedes heeft gehad, dus die mening zal misschien per arts of ziekenhuis anders zijn.
 
Terug
Bovenaan