weer een mijlpaal!

Ff de trotse moeder uithangen hoor...

Julian heeft gisteren helemaal zelf zijn eerste plasje op het potje gedaan nadat hij zelf had aangegeven dat hij op het potje wilde. Ik heb wel zijn broek en luier uitgedaan, maar de rest deed hij zelf!!

Hij had eerder al wel eens naast de pot gepist (), maar er nu dus in!!

Ik was zoo trots! En toen ik het vannochtend aan zijn papa vertelde (die was er gisteren niet) ging Julian snel het potje halen en kwam terug met een supertrots hoofd! Hahaha!

Voor sommigen van jullie misschien niks bijzonders omdat de kindjes al bijna zindelijk zijn, maar ik voor mij wel heel bijzonder, juist omdat ik  nog maar weinig aandacht aan heb besteed aan zindelijkheid!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Niet bijzonder??!! Ik vind het super!
Ik ben nog helemaal niet bezig met zindelijk-zijn.

Knap hoor Julian! Nog even en moeders hoeft niet meer met luiers te sjouwen.

Liefs,

Tessie

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar Merijn wordt in juni 4 jaar en is nu pas zindelijk aan het worden, dus je bent er in mijn ogen wel heel erg vroeg bij. Als het je lukt zou het mooi zijn, maar ik vraag me af of het blijvend is en of het hem überhaupt lukt. Succes er mee!!

Groetjes Fonske.

Ja jeetje wat goed zeg.
Ik ben met Tygo ook nog niet actief aan het trainen hoor. Ik zet hem er wel eens op met z'n blote billen, maar meer om hem aan het ding te laten wennen. Dat hij het straks niet eng vind, of een straf. Meer voor de lol dus. Heel per ongeluk is er ook al eens een plasje in gekomen (2 maand geleden ofzo), maar daarna nooit meer. Hij zat toen ook een boekje te lezen op het potje, dus hij zat ietsje langer dan normaal. Toevalstreffer.

Ik denk dat ik van het zomer wat actiever wordt hierin. Dan loopt hij meer met de billen bloot en snapt hij het idee er denk ik ook meer van.

Groetjes en een dikke  voor Julian !!!
happyM

@ Fonske: Ja, ik vraag me ook af of deze lijn zich doorzet hoor! Het kan ook best een incident zijn geweest, maar dat merken we dan wel.
Maar Julian is wel iemand die veel afkijkt van anderen en toen hij de eerste keer op het potje wilde snapte ik niet zo goed hoe hij daar bij kwam. Tot ik er achter kwam dat er op het kdv een paar kindjes met zindelijkheidstraining bezig zijn. En dan wil hij dus ook!

Wij gaan niks forceren, maar telkens als hij er om vraagt  (tijdens verschonen  alleen nog maar) dan krijgt hij de kans om op het potje te gaan. En dat zullen ze op het kdv ook gaan doen. En als hij er dan in plast laat ik wel duidelijk merken dat ik het knap vind en dat ik trots ben.

En je vraagt je af of hij er uberhaupt  wel in zal slagen om zindelijk te worden, hahaha! Nou, ik weet zeker van wel hoor!  De vraag is alleen nog wanneer!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan