Weer een miskraam... en bij de buren een baby

Hallo allemaal,
Helaas heb ik ook slecht nieuws.... Vanochtend is bevestigd waar ik al 2 dagen bang voor was, ons kindje leeft niet meer. Eergister werd ik wakker in de stellige overtuiging dat ik niet zwanger meer was en dat gevoel kon ik niet wegpraten/denken. Toen ik gisterochtend ineens helderrood bloed verloor was ik dan ook totaal in paniek. Gelukkig konden we direct bij de VK terecht, en daarna was ik wel wat gerustgesteld. Voor de zekerheid heeft ze toch een afspraak voor een echo laten maken en daar konden we vanochtend om 8.15 al terecht. Toen was het direct duidelijk. Ik zou nu 10 weken en 3 dagen zwanger zijn en ons kindje is niet groter geworden dan 8 weken en 2 dagen. Het is dus al 2 weken dood. Terugdenkend was dat de periode dat mijn misselijkheid ineens sterk afnam en andere kwaaltjes ook minder werden. Op de echo was duidelijk te zien dat het vruchtje al bezig was te vervagen, de verwachting is dan ook dat het binnen enkele dagen vanzelf wel zal uitdrijven. De VK heeft mij bijgepraat over wat ik kan verwachten, maar ik geloof dat ik dat liever niet had wilen weten, ik vind t nu eigenlijk allemaal doodeng.  
De vorige keer toen het misging, in april, was ik vooral boos op mijn lichaam dat mij in de steek liet en ook erg verdrietig. Nu ben ik er best rustig en nuchter onder, misschien ook omdat ik het al wel had verwacht.  
De VK  heeft al laten doorschemeren dat ze me nu kan gaan doorverwijzen naar de gyn om te laten onderzoeken wat er mogelijk mis kan zijn. Dat is ook wat ik wil, want eigenlijk heb ik altijd al het gevoel gehad dat zwanger worden bij mij niet vanzelf zou gaan. Het moet nu maar eens duidelijk worden en ik wil niet op een volgende  miskraam wachten.....    
Dat het leven soms wrang in elkaar zit blijkt bij ons vandaag ook wel. Vanmiddag lieten onze buren weten vannacht een dochtertje te hebben gekregen. En dat betekent als naaste buren deze week op kraamvisite en een geboortebord, compleet met vlaggen en slingers, in de tuin zetten. Hoewel ik het voor hen erg mooi vind allemaal en ik het ze van harte gun, heb ik er wel een raar gevoel bij.........
Groetjes,
Karin

heey,

ben een weekje niet op het forum geweest en ik lees allemaal nare berichten.
dit van jou grijpt mij erg aan, we zijn vanmiddag zelf op kraamvisite geweest bij vrienden van ons. heb hun baby lekker mogen vast houden en ondanks dat het met mijn zwangerschap alles goed lijkt te gaan, ging er op een gegeven moment wel een schok door mij heen. wat als straks het toch niet goed is.?? werd even van de roze wolk afgeknikkerd zeg maar.

een beetje moeilijk te verwoorden maar ik heb even gevoeld wat jij nu waarschijnlijk door maakt. en het voelde verschrikkelijk. verder niet meer bij stil gestaan en weer op de roze wolk geklauterd totdat ik jou verhaal lees.

meis heel veel sterkte de komende tijd, ik weet niet of die buren van jou wisten dat je zwanger was. maar ik hoop dat je dit een plekje kunt geven en dat het geluk toch ook gauw weer jullie kant op komt.

gr. mama van elmar

Hoi Karin,

wat vreselijk zeg, hier zijn geen woorden voor.... Dit is een beetje mijn grootste nachtmerrie omdat ik in juni een fatale echo had bij 10 weken en  3 dagen. Ook ons kindje was na 8 1/2 week gestopt met leven. En ik voelde dat het niet goed zat.

Meid, ik hoop dat jullie er weer  bovenop komen, het is heel oneerlijk dat dit jullie weer gebeurt! Moeder natuur laat jullie (wederom) in de steek!
En dan is een geboorte bij de buren wel erg cru...
Ik hoop dat je niet al te lang op de miskraam hoeft te wachten meid, ik heb in juni 2 weken gewacht en ben uiteindelijk gecuretteerd. Hoewel ik de curettage enorm vond meevallen, vond ik de 2 weken slopend!

Heel erg veel sterkte!!!

Jannie

ooo wat naar!
hier ook hoor, vandaag echo bij mij is het ook mis
kindje is bij 6w5d gestopt met groeien nu afwachten of het zelf komt anders curetage
Helaas volgende keer beter, maar ik las eerst pauze in ik ga weer aan de pil, eerst mijn lijf en koppie op orde
pffft wat een verdrietige berichten allemaal!

Terug
Bovenaan