weer een nacht in het ziekenhuis!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

wat was de eerste zwangerschap toch een makkie vergeleken met deze.
Zondagavond de oudste in  bed gelegd, krijg ik me daar toch een buikpijn, ik kroop over het bed. Na een uurtje toch maar het zh gebeld, kon wel even langskomen.
Eerst maar aan de ctg. Na een uur een inwendig onderzoek gehad, bleek 3 cm ontsluiting te hebben, omdat ik  bij Luuk  binnen 3 uur 10 cm ontsluiting had moest ik blijven, maarja buikpijn kwam en ging. Na nog 2 inwendige onderzoeken bleek het nog steeds 3 cm. Om half 11 kwam er een arts-assistent (zou eigenlijk om 7 uur komen) maar wachten zijn we inmiddels wel gewend in het ziekenhuis. Deze deed alsnog een onderzoek en wat bleek, nog steeds 3 cm. Ik mocht kiezen of naar huis of een opname in het zh. Ik wilde naar huis. Dus om 12 uur weer thuis. Ze vonden het nog te vroeg om de bevalling in te leiden omdat ik  nog geen 37 weken ben. Was toen 36 /3.

Vanochtend op controle geweest bij de gyn. Was in 3 weken (met bijna volledige bedrust) 6 ons gegroeid. Nou aan mijn buik te zien leken het wel 3 kilo.
Echo gehad wat denk je is de rechterbaby omgedraaid. Deze ligt nu met zijn hoofd naar boven, op zich niet erg want de linker komt eerst. Maar zou daar nou de pijn van zijn geweest? Ik weet het niet.
Gevraagd of ze kon zien hoe groot de kids ongeveer waren. Ze worden nu geschat op zo'n 6 pond!!!   En dat voor twee!!
Moet nu een dinsdag weer terug (als ik voor die tijd niet beval) en dat wordt er een datum geprikt wanneer ze gaan inleiden. Dus het   gaat geen weken meer duren.
HEERLIJK.

Nou jullie zijn weer op de hoogte,
groetjes Miranda

hoi Miran,

Jouw kleintjes maken het wel erg spannend allemaal voor je! Gelukkig houden ze alles in het ZH goed in de gaten. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de pijn van het keren van een van de babies komt,  Al vraag je  jezelf af hoe ze nog kunnen keren als ze daarbinnen al met zijn tweetjes zitten, je  zou denken  de ruimte is toch beperkt?!    Nog even een vraag: hoe weten ze nu  dat de linkse  eerder komen gaat??  Ligt die dan dieper ingedaald ofzo?? (echt géén idee?)
Wel een prettig idee dat het niet al te lang meer duren zal. Ik zal voor je duimen dat de natuur het zelf allemaal regelen gaat voor dinsdag! (al is iedere dag die ze langer zitten natuurlijk alleen maar beter)
Succes met de laatste loodjes!
groetjes Dani

WOUW,
Je hebt je kindjes wel mooi alles gegeven als ze nu al zo groot zijn! En de datum heb je ook al bijna bereikt!
Vervelend dat je zo een buikpijn had, maar zou idd wel kunnen dat dat was omdat die ene zich heeft omgedraait, lijkt me dat ze niet meer zoveel ruimte hebben...

Mijn schoonzusje heeft drie jaar geleden ook een tweeling gekregen met ruim 37w; helemaal op de natuurlijke manier en ze waren 5,5 en 6 pond, en ze heeft nog minder lang over haar bevalling gedaan dan ik van mn ene kindje!

Veel suc6 met de laatste lootjes: gelukkig is het eind voor je in zicht!

Liefs Nika

Hoi dames,

bedankt voor jullie reactie.
Soms vraag ik me ook wel eens af waar ze de ruimte vandaan halen om nog te draaien. Maar de rechter is het toch gelukt. Dani, de linkse komt  eerst omdat die voor het gat ligt, dat kun je  in het begin van de zwangerschap al zien. En dat veranderd niet meer althans zegt de echoscopiste en is bij mij ook niet meer veranderd. Deze is ook ingedaald. Het is nu wachten op.

Groetjes Miranda

Hey Miranda,

wat vervelend joh!
Sterkte nog eventjes!

Groetjes

Tjonge wat een heerlijkheid eigenlijk dat ze er nog zitten!!

Ik snap volledig hoe je je voelt, het was voor mij bij 34 weken al behoorlijk zwaar. Maar voor de kids straks wel fijn dat ze met 6 pond een fantastische start gaan maken! Het is toch nog beter als ze even blijven zitten. De ontwikkeling die ze doormaken in de baarmoeder gaan bij Tirza en Simon nog steeds door en het zijn beiden geen makkelijke drinkers. Ze hebben al hun energie nog nodig om te groeien. Hoe langer ze blijven zitten hoe rijper je kids zullen zijn.

Idd zal het ondanks de stuitligging niet veel problemen geven wanneer dit de tweede is. De eerste baant de weg vrij voor de volgende en die glijd er straks als het ware achteraan. Ook kan het zijn dat de tweede zich nog gaat draaien als de eerste er al uit is. Al met al niet te veel om je zorgen over te maken.

Succes met al die nu toch wel hele zware loodjes!!

groet,
Jinny

mv Ruben (30-07-2005), Simon en Tirza (03-10-2007)

Terug
Bovenaan