Weer een nieuwe oplossing voor die vieze fruithap

Hoi allemaal,

de fruithap is hier ook met Liga geen succes meer. Nou kwam mijn man ermee dat hij de fruithap (appel banaan) te zoet vond en dat Laura dat misschien ook wel zo zou vinden.

Nu doen we citroensap door de fruithap heen. Alles gaat er weer in als pap! Ik snap het niet, maar zonder Liga en met citroen is het waarscheinlijk veel lekkerder. Hoe lang dit nou weer goed gaat?

Nog even iets anders, normaal geef ik al het eten hier aan Laura, maar gisteravond kwam dat met koken niet uit omdat Mattijs wilde eten bij de start van de Grand Prix (om 19.00 uur), dus terwijl ik kookte, moest hij even het Danoontje geven.

Hij begon en het resultaat was nog voor de eerste hap erin zat een enorm gebrul en ze was door papa niet meer te troosten! Ik moest komen om haar stil te maken en daarna was het bij papa (mijn eten stond te verpieteren) meteen weer huilen. Het Danoontje heb ik uiteindelijk gegeven en mijn eten was koud! Herkennen jullie dit?

Groetjes Ilona

Hoi Ilona,

Ja, Esther eet ook het best bij mij... Nu gaat het wel, omdat papa op zijn thuisdagen ook de fruithap geeft en dan ben ik er niet, dus Esther heeft fruit..eh, eieren...nee, toch fruit voor haar geld gekozen, haha! Maar in het begin kreeg hij er ook geen hap in. Heel frustrerend voor ons allemaal. Het avondeten geef ik ook, want ze wil het van David niet hebben als ik in de buurt ben.

Wat bij ons ook goed helpt bij de fruithap: even in de magnetron. Da's blijkbaar lekkerder als het warm is. En ik vind de fruithapjes van olvarit zelf ook wel erg zoet... Ik vind citroensap wel een grappige oplossing!

Groetjes,

Eveline

boas eet bij papa even goed als bij mij.alleen ik ga er rustig voor zitten en papa is het na 10 minuten wel beu en dan krijg ik de mededeling dat hij vol zit.ik vind t prima.er komen nog wel tijden dat in 10 minuten het bakje leeg is.ik maak het fruit wat dikker met nutrix,dat hapt wat makkelijker weg.vers gepureerd fruit word zo waterig dat het van de lepel en uit zn mondje loopt.als t wat dikker is kauwt boas ook echt en vind het zichtbaar prettiger eten.
hoe komen jullie aan die liga en danoontje?ik zie ze nergens.of kijk ik verkeerd?ik zoek in de schap van babyvoeding bij de c1000 en kruidvat,maar niks voor 4 maanden
groetjes kari

Hoi,

Wat een uitvinding zeg!

Ik had al eerder gelezen dat iemand al een danootje gegeven had..   Dus ik dacht dat ga ik ook doen... De eerste hap was een verbaasde toen "he dat is best eigenlijk lekker" en toen " jammie nog meer, mama nog meer!!!!!". Maar nadat het op was, ging hij me raar aankijken beetje zielig.... En toen kwam het er allemaal weer uit echt overgeven... Dus mijn vraag is... hoe oud is jou kleine? en weet iemand waarom mijn zoon er alles weer uit gooit?

grt suuz mv joshua 8-2-07

Ik heb de Liga ook alleen maar gezien bij de Coop. Danoontje bestel ik gewoon als ik de rest van de boodschappen bestel, geen idee waar dat ligt, maar ik denk in het koelvak .

Groetjes Ilona

ja ik geef joshua nog bv, kv gaat er ook uit, en geen idee van koeimelkallegie.. maar ik begin het wel steeds meer te vermoeiden. als ik ook geen melkproducten eet spugt hij minder... en die allegie is in de family

Dan ben ik bang, dat je nog even moet wachten met het proberen tot hij minimaal 6 maanden is. Anders even overleggen met het cb (als je een goede hebt). Het kan zijn dat hij er dan wel tegen kan, maar dat het nu nog even te zwaar voor zijn maagje is. Laura krijgt fv en Nutrilon Omneo is met koemelk, dus die is al een tijdje gewend aan koemelkproducten.

Ik zelf moest toen ik 6 weken oud was Sinaasappel met tomaat en daar kon ik toen ook niet tegen. Met 6 maanden kon ik er wel tegen. Een beetje rare vergelijking, maar vaak kunnen kinderen met 6 maanden al een hoop meer hebben dan met 4 maanden.

Ik hoop dat het meevalt voor je,

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan